Kariyer Cizgisi

Blogumuzla yeni tanisan bir ogrenci kardesimiz su soruyu soruyor:

Ben Marmara Üniversitesinde son sınıf iktisat öğrencisiyim.Blogunuzla tanısalı daha bir kaç ay oldu ilk günden beri ilgiyle takip ediyorum..Bir İktisat öğrencisi olarak dersler dışındada ekonomiye ilgi duyuyorum pyasaları takip etmeye bazılarını anlamasamda söylenenleri dınlemeye calısıyorum.Kariyerimide bu yönde cizmek arzusundayim.çeşitli aracı kuruluslarda ve merkez bankasında stajlarım var..Neyse sözü fazla uzatıp vaktınızı almayayım...düşündümde bana vereceğiniz tavsiyeler kariyerimi çizmemde cok faydalı olabılır...bu sektorde var olmak için neler yapmalı işe nerden baslamalıyım...kendımı gelıstırmek adına neler yapabılırm ?bana vereceginiz her tavsiye beni çok mutlu eder..ilgilenirseniz çok mutlu olurum.

Daha once de buna benzer sorulara cevap vermistik, arsivlerimizden eski yazilarimiza bakabilirsiniz. Ben simdi kariyer cizgisinden ziyade kariyer cismi gibi en azindan 3 boyutlu bir cevap vermek istiyorum.

Tutumluluk  Inovasyon örnekleri  Türev Konu Anlatımı  EFT Nedir  Olasılık nedir    Ekonomi Nedir  Hisse Yorumları  Bilinçli Tüketici

1. En onemli tavsiye bu yaz sonlarinda cikarmayi amacladigim Ekonomi Turk kitabinin alinip bastan sonra okunmasidir. (Ayni universitelerde kendi kitabini veya ders notlarini fotokopi yaptirip ogrencilere kakalamaya calisan hocalariniz gibi konustum degil mi? Hehehehe)

2. Aslinda senin icin en onemli tavsiye yukaridaki degil simdi verecegim tavsiyedir. Haftada 80 saat calis. Hayatta basarili olabilmeniz icin ne is yaptiginiz kadar ne kadar gayretli oldugunuz da onemlidir. Daha gencsin, bahsettigim tempoda calisarak hem kendini cok daha hizli gelistirirsin hem de diger insanlar uzerinde guzel bir intibaa birakirsin. Calismaktan kastettigim sadece is yerinde is yapmak degil, evde kendi basina yaptigin calismalar da buna dahil.

3. Maalesef iktisat, isletme fakultelerinden mezun olan kisiler cogu zaman cok bir sey ogrenmeden mezun oluyorlar. Bir iktisatci olarak basarili olabilmen icin cok iyi istatistik ve ekonometri bilmen gerekiyor. Ayrica dunya veri ve isleme dunyasi. O yuzden de bilgisayar programlamasini biliyor olman sana cok buyuk avantaj saglar.

4. Networking: Bunu aciklamama gerek var mi bilmiyorum ama ne kadar cok sayida ve yerde sana insan taniyor ve iyi iliskiler kurabiliyorsan hayatta o kadar basarili olursun.

5. Ogrenmenin en iyi yolu pratik yapmaktir. Kendine bir blog ac, dusuncelerini ve analizlerini oraya yaz. Zaman icerisinde nerelerde ne hatalar yaptigina bakip kendini gelistirebilirsin. Ayrica tam bilmedigin bir konuda yazi yazabilmen icin once o konuyu daha detayli ogrenmen gerektigi icin bu sana calismalarinda iyi bir motivasyon olur.

Bu soylediklerimi yaparsan hayatta sirtin yere gelmez. Yasin genc, kiymetini bil, zamanini israf etme.

Borsa Yorumları
Altın Yorumları
Borsa nedir?
Borsa nasıl oynanır
Hisse Yorumları
Ekonomi nedir
Fraktallar
Fraktal nedir?
Çernobil Faciası
Türev Konu Anlatımı: Türev Nedir
Nükleer Kirlilik
Nükleer Santraller
Nükleer Enerjinin Zararları
Gönüllü Çevreci Kuruluşlar

12 Yorum Var.:

Kadir dedi ki...

Ben bu 80 saat çalışmanın olmasının pek kolay olmayacağını söylemek isterim.Sabah 7'30da evden adım atmayla başlayıp Akşam 22:30'da eve gelip akşam yemeklerini 23:00'da yemekle ancak olabiliyor. Bir senedir yapmaya başladım. Bu yogunlukla sanırım bir yüksek lisans diploması alacağım. Bilim uzmanı olacağım :=)

Ben de bir tavsiyede bulunayım. İş hayatı ögrencilik hayatından bin kat daha kolay bir hayat. Nasıl kolay ? Hergün işe geliyorsun ve bildigin işleri yapıyorsun ve bilmediğin işler konusunda ise her daim danışacağın kişiler oluyor bunlar amirin olmasa kendin bir işyerinde amir olsan dahi okuldan mezun olan arkadaşlarından seninle aynı işi yapan birileri muhakkak olacaktır. Ya da bir meslek kolunda ilerlersen misal ben bir smmm olarak senelik aidat ödedigim bir kurum var ismmmo gibi oraya telefon açıp ögrenebiliyorsun ki internet varken bazı bilgilere ulaşmak çok daha kolay. Senin yerinde olsam,ingilzice bilmiyorsam kesinlikle ingilizce ögrenirdim, biliyorsam ikinci bir dil ögrenirdim, onu da biliyorsam üçüncü dili ögrenirdim. Kesinlikle ve kesinlikle yurtdışına çıkıp interrail ile dolaş. İş hayatında bunun artısını muhakkak göreceksin. Okul biter bitmez yüksek lisansa başlama. İş hayatında çeşitli tecrübeler edindikten sonra yüksek lisans çok daha faydalı olduğuna inanıyorum.

İş hayatında belli bir zaman sonra para kazanmaya başlıyorsun. Hemen deliler gibi para kazanacagın zannına kapılma. Para kazanıyorsun fakat bu sefer kendi işin değilse yıllık izine bağlı. bunun için gezebildigin kadar gez. Okuldayken karadeniz, iç anadolu, akdeniz turları yapmıştık.Bri doğuya gidememiştik arkadaşlar gitmişti de ben gidememiştim okul bitmiş kaç yıl hala gidemedim. Bol bol gez :=)

Okuldayken para falan biriktirmeye kalkmayın. Ögrenim kredisi alıyorsanız okul bitince ödemeye başlamayın. Nasılsa affediyorlar. :=)

syzer dedi ki...

mümkünse spk sınavlarını gir diye tavsiye edebilirim.Adamlar ahtapot gibi her yere yayılıyorlar.

Kadir dedi ki...

Aktif ol :=) Misal bizim 3hhareketi isminde bir hareketimiz var oraya gel. Süper olur.

Özkan D. dedi ki...

Kadir selam
ögrenim kredilerinin affedileceği konusunda bir duyumun mu var yoksa :))))

Mister No dedi ki...

Yabancı dil (İngilizce) bilmek çok önemli.Bunun en gecerli göstergesi TOEFL IBT ,IELTS gibi sınavlar. Bu sınavlardan birinden gecerseniz rahat edersiniz.Burada alınan skorlar kamuda,özelde,YÖK'te,yurtdışında,gezegen dışında her yerde geçerlidir.Son sınıflara toefl ibt skoru almalarını tavsiye ederim.Benden sonra alsınlar da avantajımı kaybetmeyeyim :)İngilizce iktisatta okuyorsanız iki haftalık bir sınav formatına aşina olma çalışması ile yeterli skor alabilirsiniz.

Unknown dedi ki...

Kadir arkadaşımızın yorumları da bana perde arkasında kalan herkesin göremediği gerçekler gibi çok ilginç geldi. bu arada ekonomi ve iktisat dalında yükselmek için yapılacak olanlar belli ama ingilizce öğretmeni biri için ne gibi tavsiyelerde bulunabilirsiniz 3 yıllık bir memur olarak bütün enerjim bitmiş durumda sanki bundan sonraki bütün günlerimde aynı olacakmış gibi. geleceğe karşı hiç bir ümidim kalmadı. Olabiliceğim en büyük meslek bir okulda müdür olmakmış gibi geliyor. Başta EKONOMİX abi olmak üzere görüşlerinizi bekliyorum. Yaşım 26 ama bazen içimden yeni bir bölüm okumak geliyor.

merlin dedi ki...

bence de kariyerinin ilk 3-4 yilinda tamamen isine odaklanirsan ve ekonomix in dedigi gibi 80 saate cikabilirsen kesinlikle cok basarili olursun. bir ise basladiginda zaman eger surekli ogrenen kisi durumunda kalirsan kendine guvenini aybedersin. elini tasin altina sokmaktan cekinme ve uzerine aldigin gorevi de mutlaka ama mutlaka verilen surede bitir. bu ister software olsun ister program yazma ister sirketler adina analiz yapmak olsun. tek basina birseyi yapmadan o konuda ehli sayilmazsin.

zaten vizyonun olsun kendine guven falan filan denmiyor artik. herkes biliyor bunlari. bence ilk girdigin is cok onemli. paralel gecislere izin veren buyuk bir sirkette calismaya baslarsan firsatlarini artirmis olursun.

zaten cok calisirsan bir sure sonra bulundugun pozisyon sana dar gelmeye baslayacak, daha fazlasini isteyeceksin.

sabah 8 aksam 7 X 6 77 saat ediyor. insan isi degilmis gibi gozukse de isin temposu seni zaten o noktaya getirir. bir de ustune evde ilgi alanin dahilinde isle ilgili kaynaklari okursan uzun vadede cok isine yarar.

yuksek lisansa ihtiyac duyarsan yaparsin. zaten buyuk bir sirkete girer ve haftada 80 saat calisirsan muhtemelen dunyanin en iyi yerlerinde sana yuksek lisans da yaptirirlar.

Pasha dedi ki...

Ekonominin temellerini ve felsefesini cok iyi ogren ve sindir. Para ve matematik gibi gorunse de tamamen psikoloji, sosyoloji ve felsefe gibi bir bilim. Bu alanlarda ilgini ceken kitaplari veya bloglari oku.

Haftada 80 saat mantiksiz degil. Ben universiteden sonra ilk 5 sene bu sekilde calistim.

Kadir dedi ki...

Açıkçası haftada 80 saat çalıştıran belli şirketler misal kpmg falan bu şekilde çalışıyor, çalıştırıyor. Normal bir şirkette o kadar çalışmazsınız. Ben sabah 9 akşam 6 çalışıyorum. Önemli olan 80 saate tamamlarken bunu şirketinde üzerinde kendinize bir şeyler katmanızdır. Yoksa bütün mesainizi işyerinizde harcayıp 80 saati işyerinde harcamaktansa işyeri dışında değerlendirilse bence daha faydalı olur gibime geliyor.

İngilizce ögretmeni arkadaşım. Bu ülkede ingilzice ögrenememiş ve kendilerine ögretilmeme üzerine kurulu bir sistem var .Bkz: englishtime, bogaziçi tarih mezunu bir arkadaş ingilizcesi iyi oldugundan özel ingilzice dersleri veriyor, bakırköyde bir etüt merkezi falan açtı. Yani esasında ingilzice biliyorsun bu ülkede hala bazı kapılar sonuna kadar açık.
Bence bu kadar umutsuz olma.

Mister No dedi ki...

İngilizce öğretmenleri konusunda Kadir beye katılıyorum. Kamuda devam etmek istemiyorsanız özel sektörde fırsatları çok olan bir meslek.İngilizce öğretmeni olan bazı tanıdıklarım hem MEB'de çalışıyor,hem de özel ders veriyorlar.İngilizce öğretmenliği en kral eğitim işi bence.

kaan dedi ki...

saçma sapan tavsiyeler.ben de iktisat son sınıfım ve bu tavsiyelere uyarak hiçbir yere varılmaz.patronun köpeği olmak gerek, 3 kuruşa talim edip ses çıkarmamak gerek, iyi bir torpil bulmak gerek, hiçbir işe yaramayacağını bilsen de sınavdan sınava koşman gerek vb...

http://kaankarabacak.blogspot.com/2008/11/niversite-mi-evrenkent-mi-kantinkent-mi.html

syzer dedi ki...

öhöm biraz magazinsel olacak ama söyleyeyim.İşle aşk hayatını karıştırma.Misal İşyerindeki birine aşık oldun.O kızda sana yüz vermiyor,hadi bakalım çık işin içinden.Komik gelebilir ama ciddiyim:)lisanstaki finans hocamın öğüdüni vereyim tam olsun,her şeyin başı kısmet(İşletmenin yönetim yapısını anlatırken söylemişti).