2010 İlk Çeyrek Büyüme Oranı Ne Olacak?

Hatırlarsanız bundan neredeyse 6 ay önce develer tellal pireler berber iken, hala birçok ekonomist eksi büyüme rakamlarını dillerinden düşürmezken ben 2010 yılının ilk çeyreğinde ekonomimizin en kötü ihtimalle %10 büyüyeceği tahmininde bulunmuştum. 2010 yılının tamamı için de yine tüm ekonomistlerden daha yüksek olan bir rakam olan %6 rakamını söylemiştim.

2009 son çeyrek rakamları açıklandığı zaman ise diğer ekonomistler benim onlardan 3 ay önce yaptığım tahminleri biraz altına yükselttiler tahminlerini, ben de 2010’un ilk çeyreği için tahminimi %13’e 2010 yılının tamamı için ise %8’e yükselttim. Bu tahminler yine o vakit yapılan tahminler içerisinde en yüksek tahminlere karşılık geliyordu. Her babayiğit böyle tahmin yapamaz. Böyle tahmin yapabilmek için ya gerçekten cahil olmanız, ya Roubini gibi “tutmaz ama bir de tutarsa malı götürürüz” diye kumar oynamanız, ya da gerçekten analiz yapıp analizlerin kimsenin beklemediği sonuçlara işaret ettiğini herkesten önce görmeniz gerekir. Ben analiz yaptım ve baz etkisinden dolayı 2010 yılının büyüme rakamlarının herkesin beklediğinden daha yüksek geleceğini gördüm. Türkiye’de de benden başka analiz yapabilen sadece bir kaç kişi olduğu için bu sonuçlar ekonomistlerin beklentileriyle oldukça büyük bir tezat oluşturuyor. Ama sene başında dediğim gibi yaptığım tahminlerin herkesinkinden daha isabetli çıkacağına adım gibi inanıyorum.

Komünizm nedir  Eğitim Nedir  Dejavu Nedir  Bilgi Nedir  Wifi Nedir  Inovasyon örnekleri  Olasılık nedir

En son tahminlerimi 3 ay önce yapmıştım ve o zamandan beri tahminlerimi güncellemiyorum. Ekonomi Türk 2 bloguna üye olanlar güncellenmiş tahminlerime ulaşabilirler ama bu saatten sonra güncellemeye de pek gerek olduğunu düşünmüyorum, senenin çoğu geçti neredeyse. Maçın ortasında skor 3-0 iken tahmin yapmak gibi olur güncelleme yaparsak.

Kendine güvenen okuyucularımıza bir teklif yapmak istiyorum. Yan tarafa da koyduğum ankete cevap verme cesaret ve bilgisine sahip okuyuculara şu önerim var. Eğer büyüme rakamını doğru tahmin edebilirlerse kendilerine Ekonomi Türk 2 bloguna 6 ay ücretsiz üyelik vereceğim. Ancak yanlış tahmin ederlerse bu seferde kendilerinden 1 aylığına Ekonomi Türk 2 bloguna ücretini ödeyerek üye olmalarını bekliyorum. TÜİK’in açıkladığı rakamları baz alacağız ve daha sonraki çeyrekte gelecek düzeltmeler dikkate alınmayacaktır. Bakalım kendine güvenen kaç kişi çıkacak. (Bu arada tahmininizi turkekonomi gmail.com adresine email atarak bildirmeniz gerekiyor, ayrıca yorumlar kısmına da yorum bırakın ki diğer okuyucularımız da bir fikir edinebilsinler)

Ben tahminimi açıklamıyorum ama ne olduğu aşağı yukarı belli zaten.

A. %10'un altinda
B. %10 - %11,99
C. %12 - %13,99
D. %14 - %15,99
E. %16 ve uzeri

3 Yorum Var.:

Davilex dedi ki...

Üstad ben C şıkkı diyorum. Kendi analizime göre bulduğum sonuç 12.5'du. Bunu revize etme gereksinimi duymuyorum.

Adsız dedi ki...

buyume tahminlerinde bulunanlar; buyume modellerinden,analiz metodlarindan da bahsedebilirmisiniz.herkes buyume oranlarinin neye gore hesaplandigini ogrenmis olur.sanirim mac skoru tahmin eder gibi,2-0 yada 3-0 diye tahminde bulunulmuyor.buyume tahminlerinin arkasinda elle tutulan bazi hesaplamalar,arastirmalar vardir?

Davilex dedi ki...

büyüme tahminlerimi nasıl yaptığımı buraya yazmam için blog yetmez. Ama kısaca şunu söyeyebiliriz büyüme iki türlü hesaplanır harcamalr ve üretim yöntemi ile ikisi içinde ben ayrı analiz yaparım çoklu regresyon zaman seri analizleri kullandığım bazı methodlardan. Daha sonra her bir yöntem ile bulduğum tahminimi analizin güvenilirliğine göre ağırlıklandırarak tek bir rakam indirgerim.