Eğitim Nedir? Eğitim Neye Yarar? Bedava Tanım

Bu yazıda eğitim nedir sorusuna cevap verirken ilginizi çekeceğini düşündüğümüz bir tablo sunacağız. Eğitim yoksulların anne ve babasının yaptığı yanlışlardan kurtularak hayatta bir yerlere gelmelerine yardımcı olan ve benim de desteklediğim nadir sosyalist politikalardan bir tanesine verilen isimdir. Devlet okullarında psikopat işkenceci öğretmenler tarafından asker yetiştirir gibi verilen çağdışı eğitimi desteklediğim anlaşılmasın bundan. Eğitim nasıl olmalıdır, devlet eliyle mi verilmelidir yoksa özel okullar veya üniversiteler tarafıdan mı verilmelidir konularını daha önce bir miktar tartışmıştık. Bu yazıda sadece kavram olarak eğitimin neden gerekli olduğuna ve neye yaradığı konularına değineceğiz.

Tutumluluk Nedir    Nükleer Enerjinin Zararları    Nükleer Kirlilik    Nükleer Nedir    Fraktallar    Sosyalizm Nedir

Yoksul bir ailenin mensubu iseniz yoksulluktan kurtulmanız için en garanti yol derslerinize çalışıp, kendinizi eğiterek yetiştirmenizdir. Bunun için en büyük sorumluluk da sizlere düşmektedir, öyle özverili melek gibi öğretmenlere fazla bel bağlamayın. Eğitim neye yarar sorusuna ise ilginç bir tablo ile cevap verelim. Türkiye’nin en önemli sorunlarından bir tanesi işsizlik sorunudur. Benzer problemler dünyanın her yerinde var. Mesela Amerika’da da işsizlik oranı %10 civarında seyrediyor. Bu ortalama işsizlik oranı ama. Peki işsizlik herkesi aynı derecede mi etkiliyor. Bunun için aşağıya koyduğumuz grafiğe bakınız. Göreceksiniz ki üniversite eğitimi almış insanlar arasında işsizlik oranı en düşük seviyede iken eğitim seviyesi azaldıkça işsizlik oranı da artmaktadır. Yoksul dediğimiz kişiler de daha çok düşük eğitim seviyesine sahip insanlardır.

Kendinize bir iyilik yapın ve hala okulda iseniz herkesten çok daha fazla çalışarak kendinizi kurtarın, bugün tembellik yapıp az çalışanlar geleceğin yoksulları olacaklardır, buna emin olabilirsiniz. Gelecekte de ne kadar çok çabalarsanız çabalayın bugün harcayacağınız emeğin karşılığında elinize geçeceklerden çok daha azı ile yetinmek durumunda kalacaksınız. Bundan 10 yıl sonra bana “yoksulum” diye şikayete gelirseniz, benim size “10 sene önce neden daha fazla gayret edip daha çok tasarruf yapmadın” diye soracağımdan da adınız gibi emin olabilirsiniz. Egitim nedir neye yarar anladiniz mi?

4 Yorum Var.:

rourkie dedi ki...

Türkiye için durum biraz daha farklı, örneğin 2009 aralık verisinden (yani kasım-aralık-ocak ortalaması) şöyle bir tablo çıkıyor ortaya:

İşsizlik oranları (%):

Okur yazar olmayan: 8.4
İlköğretim mezunu: 13.7
lise mezunu: 15.9
Üniversite ve üstü: 11.2

Tabi bu rakamlar tüm popülasyon için geçerli. Ve biraz da toplumsal olarak olaya bakmak gerekir.

Sayın editörün dediği gibi, okumakta olanlar olabildiğine çalışmaya baksın. Ülkede kadınlara domestic bir rol biçildiği için okur yazar olmayanlar arasında işsizlik çok düşük, ama eğitim arttıkça (üniversite hariç) işsizlik de artıyor. Erkekler içinse durum tam da editörün bahsettiği gibi. Aşağıda erkekler ve kadınlar için de son rakamları veriyorum, zaman serisi olarak bakmak gerekir elbet ama önceki dönemlerde de aşağı yukarı aynı tabloyla karşı karşıyayız.

İşsizlik Kadın (%):

Okur yazar olmayan: 3.1
İlköğretim mezunu: 10.6
lise mezunu: 25.4
Üniversite ve üstü: 15

İşsizlik Erkek (%):

Okur yazar olmayan: 18.8
İlköğretim mezunu: 14.6
lise mezunu: 13
Üniversite ve üstü: 8.8

Editor dedi ki...

Super yorum Ahmet.

Bir de okur yazarligi olmayan ya da az egitimli kadinlarda issizlik neden dusuk onu da rakam veya tablolarla gosterebilirsen cok guzel bir yazi ortaya cikar. Hatta ben de gelecek ayki Turkishtime sayisinda bir paragrafta bundan bahsederim...

rourkie dedi ki...

Inan Bey,

Şimdilik Kentsel ve Kırsal için Kadınların işsizlik oranlarını vereyim, ki bence çok çarpıcı rakamlar. Vaktim olduğunda da kendi blogumda dediğiniz konu üzerine birşeyler yazarım, tabiki eğer yazmaya değer çıkarımlar yapabilirsem.

İşsizlik Kadın (Kent) (%)

Okur yazar olmayan: 11.9
İlköğretim mezunu: 20.5
lise mezunu: 26.9
Üniversite ve üstü: 15.7


İşsizlik Kadın (Kır) (%)

Okur yazar olmayan: 0.8
İlköğretim mezunu: 3.8
lise mezunu: 21.7
Üniversite ve üstü: 21.8

cm dedi ki...

Kırdaki kadın işsizliğinin düşük olmasının sebebi tarım işçiliği olsa gerek.