Otomatik Blog Programları ve Vurdumduymaz Site Sahipleri

Teknoloji devrinde yaşıyoruz, bilgisayar teknolojisi bir yandan hayatımızı son derece kolaylaştırırken bir yandan da karmaşıklaştırıyor. 20 sene önce bir insanın yazarlık yapıp fikirlerini veya ürünlerini tüm dünyayla paylaşması için ya bir gazete veya dergide yazarlık yapıyor olması lazımdı, ya da kitap bastırması. Bugün bir bilgisayarı ve internet bağlantısı olan herhangi bir kişi iki dakika içinde fikirlerini yayınlamaya başlayabilir. Yazıları yayınlamak artık problem değil ama hala okuyucu bulmak problem.

Türkiye’deki başka bir problem ise yazılarınızın çalınarak başka mekanlarda yayınlanmasıdır. Hırsızın hiç mi suçu yok diye siz sormadan önce ev sahibini bir azarlayayım. Bloglarda yazıyorsanız yazılarınızı teknolojik olarak nasıl yazmanız gerektiğini de bilmeniz lazım. Burada yazılmış geçmiş yazılara bakıyorum, kendi sitesinde yazılmış diğer yazılara dahi bağlantı verilmemiş. Adam açmış blogger’ı, yazıyı yazmış, siteye postalamış, bir tane de link vermemiş. Yazınızı yazdıktan sonra içerisinde geçen anahtar kelimeli kullanarak o kelimelerle ilgili daha önce yazmış olduğunuz yazılara link vermezseniz arama motorları hangi yazıların önemli, hangi yazıların önemsiz olduğunu nasıl anlayacak? Yıllarca eğitim almış okuyucuların bir kısmı (yok sizi kastetmiyorum, başkasını kastediyorumdur mutlaka) dahi okudukları yazıyı anlayamazken Google’ın arama motorunun bunu yapabileceğini mi zannediyorsunuz? Arama motorları bir yazıya verilen bağlantılara bakarak önemli olup olmadığına karar veriyor. Google aramalarinda ilk sirada veya sayfada cikacak yazi nasil yazilir baslikli yazimizda buna deginmistik.

Kendi yazılarınıza bağlantı vermenizin diğer bir faydası ise Orhan Yaşar Çelik gibi bir şahsiyet blogunuzdan yazı çaldığı zaman bunu farketmeniz çok kısa bir zaman alacaktır. Neden? Çünkü çalıntı siteden sizin sitenize koyduğunuz linkleri kullanarak birçok ziyaretçi gelmeye başlayacaktır. O yüzden her yazdığınız yazıda daha önce yayınlanmış alakalı yazılarınıza en azından 5-10 tane bağlantı verin.

Blog hırsızları neden bu işe girişiyorlar peki? Blog hırsızları autoblogging denilen otomatik blog programları kullanarak bir iki saat içerisinde bir site kurarak 5-10 tane farklı siteden yazı çalarak harcadıkları emeklere kıyasla çok yüksek gelirler elde edebilmektedirler. Düşünsenize 2 saat vakit harcıyorsunuz o kadar, ondan sonra siteniz kapatılana kadar reklam gelirlerinden para kazanıyorsunuz. Türkiye’de bilişim suçları konusunda insanların bilgisi fazla değil, bir çok kişi başkasınız yazdığı bir yazıdan bir kaç satırdan fazlasının kaynak verilerek dahi alıntı yapılmasının suç olduğunu bilmiyor. Koca koca üniversitelerin profesor ünvanına sahip rektörleri kendilerini profesör ve doçent yapan tezleri başkalarının yazdıklarını çalarak yazdıkları ve bu kişıler ciddi bir şekilde cezalandırılmadıkları için ülkemizde de intihal oldukça yaygın olmaya devam ediyor. Burada da daha önce Emre Şenel ve Arzu Alvan isimli iki kişinin (Arzu Alvan akademisyenlik yapıyor) intihal yaptığını belirten yazılar yazılmıştı.

Diyeceğim şudur ki çalanlar arsız, yazısı çalınanlar ise vurdumduymaz. Devletin asli görevi bu tür hak ihlallerinin önüne geçmek iken, adamlar her sene nasıl 300 milyar lira kamu harcamasını reel olarak daha da arttırabilirim diye uğraşıyorlar. Internet ortamında da orman kanunları işliyor.

Not: Bu yazıyı neden yazdın diye soracak olursanız, başka bir arsız moda bloglarından yazıları çalıyormuş, benden yardım istediler.

6 Yorum Var.:

Kadir dedi ki...

ismek'in ücretsiz kurslarına gitmiştim. Orada bir arkadaş diyordu 3-5 kişilik ekiplermiş bir ara rss ile başka sitelerden içerik çekip google amcadan 3 bin dolar falan para almışlar google sonra anlamış ve yasaklamış bu hesabı. Umarım siz de google adsense den iyi kazanıyorsunuzdur. O kadar emek harıyorsunuz.

Editor dedi ki...

Yok Kadir, Google'dan o kadar para kazanabilmek icin 10 tane siteden icerik kopyalamak lazim, tek siteyle olmaz:) Biz bosuna mi insanlari uye olmaya zorluyoruz?

Benim harcadigim emekler gecici, kitabin promosyonu amacli, 6 ay sonra haftada bir yazarsam iyidir. Kitap ve ucretli uyelik isi tutmazsa ben de zamanimi daha verimli islerle degerlendirmeye baslayacagim maalesef.

ismek nedir? tecrubelerini iceren bir yazi yazip gondersene, ben de buradan yayinlayayim.

Kadir dedi ki...

İsmek belediyeye ait kursların genel adı. Ücretsiz web tasarımı ve grafikerlik eğitimi veriyordu bunun için.

Bu arada Google reklamlarından para kazanacağım diye kasmak için blog değil bir site yapmak lazım. Misal benim blogumdan daha 100 dolar bile kazanamamışken ayda bir bazen ayda 2 kez gittiğim bir yerden 6-7 saat içinde 100 tl alıyorum. Hem kendi gelişimim için iyi oluyor hem de başkalarının ihtiyacını karşılamış oluyorum.

Tecrübe derken hangi tecrübe. Hangi alanda.

Editor dedi ki...

Senol Bey,

Yazinizi kaldirdim, uckagit sitesine benziyordu verdiginiz link, reklamlarini yapmayalim adamlarin. Bir haftada internetten $1000 kazanabiliyorsa kitap yazmakla ugrasmasin bosuna. Her gun bir site kursa boyle bir sene sonra milyoner olurdu arkadas.

Kadir,

Bir site yapmak derken ne kastediyorsun tam anlamadim, biraz acar misin?

Tecrube derken, ucretsiz kurslardaki tecrubelerini kastetmistim. Hocalar bilgili mi, verilen egitim faydali mi, kimler katiliyor, sonuclari nelerdir, vs. vs.

downeu dedi ki...

Yapanın yanına kar kalmaz elbet.Düşmez kalkmaz bir Allah

milleplateaux dedi ki...

Evet Kadir ben de merak ettim bir site yapmayi biraz acar misin?