Orhan Yaşar Çelik'in İçerik Hırsızlığı

Orhan Yasar Celik'in yaptigi icerik hirsizligi beni son derece sinirlendirmis durumda. En son yazdigim yazidan sonra "yavuz hirsiz ev sahibini bastirirmis" misali sitesinde soyle bir yazi yayinlamis:

"Ekonomiturk nokta blogspot adlı blog sitesi, hem benım yazdıgım özgün yazıları çalıp, hemde kendi sitesinde bana hakaret etmiş.. Ben hiçbirşey çalmıyorum arkadaşım, ne yazı var ise sitemde otomatik olarak geliyor.. Benim yaptığım birşey yok. Sen benimle uraşmaktan vazgeç "

Ayni yazinin hemen altinda ise bizim 2009'un basinda yazdigimiz "Buyume Tahmini Yarismasi" baslikli yaziyi calip koymus. Calinti yazi burada http://www.orhancelik.net/buyume-tahmini-yarismasi/. Isin ilginc tarafi ise Orhan Yasar Celik'in sadece orhancelik. net sitesini ziyaret edenlerin sayisi gunde 3000 kisi civarinda. Buradan istatistiklerine bakabilirsiniz. Ziyaretcilerin neredeyse hepsi google search vasitasiyla geliyorlar. Bu Orhan Celik'in google'dan bu site sayesinde asagi yukari ayda $100-$200 civarinda para kazandigi anlamina geliyor. Ote taraftan ayni kisinin adina kayitli 49 tane site oldugunu tespit ettim. Adam her sitede ayni stratejiyi kullandigina gore ayda eline gecen para nereden bakarsaniz bakin $5000-$10000 civarinda. Benim oncelikli hedefim Google'in bu kisinin hesabini kapatmasini ve reklam gelirlerine el koymasini saglamaktir. Ondan sonra ise Maliye Bakanligina bir sikayette bulunacagim ama bundan pek bir sonuc cikacagini zannetmiyorum. Illegal yollardan para kazanmayi yasam bicimi haline donusturmus bu kisinin vergilerini de duzenli bir sekilde verdigini sanmiyorum ama bakalim.

Nükleer Nedir    Yatırım Fonları    Taksi Şöförü   VOB nedir?  IMF Nedir   Borsa Tüyoları  Borsa Nedir  Zaman Nedir  Pi Sayısı Nedir

Ote taraftan cocugu takdir etmek lazim, sagdan soldan caldigi yazilari kullanarak gunde 3000 tane ziyaretciyi sitesine cekmeyi basariyor. Biz burada adam gibi yazilar yazip neredeyse gazete ve dergi koselerinden bile daha kaliteli icerik yaratiyoruz, 500 kisi zor ziyaret ediyor siteyi. Bu isin sonunda Orhan Yasar Celik galip gelirse ben de bu blogu kapatacagimi simdiden sizlere duyurayim.

Bu arada baska kisilerle karistirilmamasi bakimindan Orhan Yasar Celik hakkinda bildiklerimi asagiya siraliyorum:

Orhan Yasar Celik
+90.2163623956
saykorhan@gmail.com
Tel. +90.2163623956
IP Address: 67.205.45.39

Cep : (533) 696 4222 
Adres: isiklar1apt 34/24 kozyatagi istanbul


Cep telefonu dogruymus, bir okuyucumuz aramis ve dogru oldugunu bize soyledi; ev telefonu dogru mudur bilemiyorum, Istanbul'da otursaydim gidip adresinin de dogru olup olmadigini da kontrol ederdim.

20 Yorum Var.:

mod34 dedi ki...

buradaki linki inceleyin lutfen


http://www.orhancelik.net/ekonomiturk-blogspot-hirsizligi/

Blog Sahibi dedi ki...

Yaziyi neden degistirdin Orhan ya, herkes bizim ne bicim hirsizlik yaptigimizi goruyordu.

Soyleyecegin bir sey varsa benimle direkt turkekonomi at gmail adresini kullanarak iletisime gecebilirsin. Seninle ugrasmaktan cok daha onemli islerim var. Iki talebimi gerceklestirmen karsiliginda bu konunun pesini birakacagimi soyleyebilirim.

1. Tum sitelerinden ekonomiturk'ten caldigin yazilari kaldiracaksin.
2. TEGV'e 1000 TL bagis yapip, bana da bagis makbuzunun kopyasini gondereceksin.

Yoksa yazdigim kitabin icerisinde yaptiklarini anlatan bir yazi koymaktan tut, maliye bakanligina sikayete, yasal yollardan sana (aslinda bana da) cok daha pahaliya patlayacak bir cok yaptirim icerisine girecegimi soyleyeyim. Iki gun sure veriyorum.

Orhan dedi ki...

sen ne saçmalıyorsun anlıyamadım.

ben gerekli açıklamayı sitede yaptım.

İnternet özürlü insanlarla uraşmaktan nefret ediyorum zaten. Birkez daha açıklıyorum sana..

Rss dediğin şey insanlar sitelerine alsın diye açılır. Sen bunun içine ister reklam koyarsın, ister kaynak diye linkini koyarsın..

Kimsenin almasını istemiyosanda rss ini kapatırsın.

Ben 25bin tane yazıyı copy/paste yapıcak halim yok. Ne senden nede bi başkasından herhangi bir yazı kopyalamadım.

Sen ki, rss in ne olduğunu bilmiyorsun, burada atıp tutuyorsun bilgisiz insanları aldatıyorsun, bende o yazıları kesinlikle sitemden kaldırmıyorum.

Ve madem sen savaşmak istiyorsun, bende yarın ibret-i alem için 100 tane siteye senin yazılarını (RSS) şeklinde çekicem.. Kİ BU YASAL !

Sende elinden ne geliyorsa buyur yap. Ben sana iyi niyetle olayın gerçek boyutunu anlatmaya çalıştım ama telefondan teyit etmek gibi çocukca şeyler yapıyorsun.. Aradında açmadımmı, inkaarmı ettim. Neyse ben onu söylüyorum ara gine konuşalım. sesimi dinleyipte kapatma. Ben yaptığım şeyin arkasındayım.

Sen kaynak gösterdinde ben linkimi silmişim. Rss inde reklam varda benmi kaldırdım.. Bilgisizliğinin Cahilliğinin Ve beceriksizliğinin cezasını çekicek olan her zaman sen olursun ASLA ben olmam.

Şimdi iyi niyetimi bir kere daha gösteriyim. Ben siteden kesinlikle yazı silmiyorum, bu konuları buradan kaldır bende senin sitelerinden uzak durayım.

Eğerki en ufak bir yorum vs. görürsem yarın google a bi bak bakalım kaç yüz sitede senin yazıların var...

Senin ne bileğin ne vaktin, benim saniyeler içinde açabileceğim sitelerin listesini bile çıkarmaya yetmez cnm.

mod34 dedi ki...

Ben uzun süredir bu blogu takip ediyorum..eve bu ekonomist arkadaşıma hayret ediyorum...ilk kez bugun böyle bir konuyla karşılaştım.

Şimdi konu nedir orhan denen bu arkadaş bu sitedeki yazılardan alıntı yapmış...dolayısı ile de ekonomici bu arkadaşta yazılarının çalındığına yönelik serzenişte bulunmuş...hatta paranoyak bi tavırla benimde orhan olduğumu düşünüyor..ilginç

Buradan bu amerikada yaşayan vatandaşımıza söyleyebileceğim tek şey şudur.

1.Blogunuz tescilli değil.
2.Yazdığınız yazıları noterde tescilmi ediyorsunuz ?
3.Kişisel Bilgiler burada paylaşılamaz etik olarak bu doğru değildir.
4. 25 bin yazı var adamın sitesinde ve yarın blogunu tescil ettirip size tazminat davası açabilir.

Ayrıca bilişim ile ilgili davalarada bakıyorum ne yaparsanız yapın hiçbir sonuç elde edemezsiniz

Bedava blog hizmeti veren bir yerde yazılar yayınlayıp bunlar benim diyemezsiniz.deseniz bile ve insanlar yazılarınızı alsa bile onların kimlik bilgilerini burada ifşa edemezsiniz...

Adı geçen kişi eğer profesyonelce yazılarınızı çalmak isteseydi.kimlik bilgilerini uluorta yazmazdı...

Saygılar.

mod34 dedi ki...

Son olarak bir not daha eklemek isterim...Maliye ve yasal açıdan hiçbir sonuç elde edemezsiniz...çunki google adsense yayıncılarına ödeme yaptığında bu ödemenin vergisi T.c devletine vergisini otomatik ödemektedir...

Size başarılar kolay gelsin.

Blog Sahibi dedi ki...

Tamam Orhan, senin niyetin anlasildi. Madem sitemizden izinsiz yazi alinmasinin "yasal" oldugunu dusunuyorsun mahkemede bu durumun yasal olup olmadigini belirleriz. Sen hakliysan ben de senin yaptigin isi yapmaya baslayacagim, hem de oyle 40-50 siteyle degil 5000-10000 siteyle. Hatta Hurriyet, Milliyet ne tur haber sitesi varsa hepsinden yazilari da kopyalayip (pardon RSS'den alip) paralari goturecegim.

Blog Sahibi dedi ki...

tamam Orhan (pardon mod34), madem bu konulari cok iyi biliyorsun, cekinecegin bir sey yok. Google vergileri otomatik olarak oduyor ha, vay anasini be, bravo adamlara. Amerika'daki vergileri odemiyorlar, Turkiye icin ozel sistem kurmuslar. Hizmet diye buna derim ben. Helal olsun.

Bu arada Orhan Celik'in sitesinde 25 bin tane yazi oldugunu nereden biliyorsun, gidip saydin mi?

mod34 dedi ki...

sana sorduğum bu iki sorunun cevabını ver

1.Blogunuz tescilli değil.
2.Yazdığınız yazıları noterde tescilmi ediyorsunuz ?

buradaki yazıyı dikkatlice okumanı öneriyorum
http://ferruh.mavituna.com/bloglar-icerik-hirsizligi-ve-tescil-konulari-oku/

Yazının alınmasının suç olmadığını buradan okuyabilirsin
http://www.r10.net/adsense-ban/148549-icerik-hirsizligi-adsense-ban-sebebi-degilmis.html


eh sanırım bunları iyice okursun...eğer gerçekten bilgi paylaşmak isteseydin burada ağlamazdın.hadi bakalım bende bu blogu takip edicem bakalım ne yapabileceksin :)

Unknown dedi ki...

Yahu kardeşim tamam adamın rss'lerini alıyorum diyosun ama adamın rss'leri 50 kelime ile sınırlı. Altında da kocaman "Devamı Ekonomi Turk'te" yazısı var. Ama senin sitende yazıların tamamı var. Hem yukarda onu verme bunu verme etik olmaz diyosun hem de sen etik olmayan işler içindesin.
Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu.
Tam bir şark kurnazlığı yaptığın. Eğer sistemde açıklar varsa hukuk konusunda ki umarım yoktur onlardan yararlanıyorsun.
Bir de merak ettiğim bir şey var. Bu yazıları aldın kopyaladın. Bu yazılara hiç yorum gelmedi mi ya da yorum geldiyse o kadar bilimsel ya da bilgi gerektiren yazılara nasıl cevap verdin? Yoksa yorumları da mı kopyaladın?

miglate dedi ki...

Orhan senin yaptığın site rss'ni (feed) sitemap olan feed'i(atom) almak. Onun da amacı arama motorları tarafından sitenin içeriğinin keşfedilmesi. Kaldı ki sen o şekilde aldığın içeriğin hiçbirine link vs. bilgi vermiyorsun.
Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na göre eserin sahibinin izni olmadan hiç bir şekilde başka bir yerde yayınlanamaz, dağıtılamaz ve değiştirilemez.
Eser sahibi de senden eserini yayınlamamanı istiyor. Hal böyle olunca da kaldırmak zorundasın eğer kaldırmazsan hakkını yasal yollardan arama hakkı veriyorsun.

mr. brooks dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
tim dedi ki...

Orhan Çelik cidden yavuz hırsız çıkmış, kapı açıktı girdim aldım diyo,
Ben bu siteyi RSS den, Google reader sayesinde takip ediyorum, bu program sayesinde makalelerin ilk paragraflarını okuyabiliyorum, (Bugun itabari ile kapanmış sanırım) ve okumak istediğim makalelere ulaşıp devamını okuyorum, yani RSS de amaç, yeni eklenen makaleleri takip edebilmek.

miglate dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Blog Sahibi dedi ki...

miglate,

Bizim feedlerimiz 3 senedir 50 kelime ile sinirli idi, sonunda da "Devami Ekonomi Turk'te" diye link vardi. Orhan bizim yazilarin tamamini nasil kopyalamis? Ben scraper programi kullandigini varsayiyordum. Senin bahsettigin arama motorlari icin olan RSS feed nedir?

miglate dedi ki...

Hayır adam iletişim bilgilerimi burada niye yayınladın diye kızıyor. Orhan, Ekonomix de senin yaptığını yapmış. Sonuçta herkese açık domain kayıt sitenden bilgileri whois'le çekip kendi sitesine koymuş! Madem o kadar bu işlerden anlıyorsun sen niye engellemedin iletişim bilgilerinin whois sorgusunda gösterilmesini? Bunu gizlemeyi biliyor olmalısın ki sahip olduğun alan adlarının whois bilgilerini üçüncü parti gizleme şirketlerini kullanarak güncellemeye başlamışsın.

tim, adam hakikaten yavuz hırsızmış.

Bu arada: "Orhan Yaşar Çelik"i google'dan aratınca direkt bu sitede içerik hırsızlığıyla ilgili sonuç çıkıyor. Hem de bütün iletişim bilgileriyle birlikte. Bütün iş ilişkilerinde karşı tarafın Google'dan geçmiş kontrolü yaptığı düşünülürse yandı gülüm keten helva!
Ekonomix, iyi bir ders verdin doğrusu! Tebrik ederim.

miglate dedi ki...

Ekonomix,
Yazıları feedlerde kısıtlamayı Feedburner'dan mı yapıyordun yoksa Blogger'ın kendi ayarlarından?

miglate dedi ki...

Ekonomix,
Tamam öncesinde Feedburner'dan kısaltıp şimdi Blogger'dan kısaltmaya başlamışsın, değil mi?
Normalde internet tarayıcısıyla ya da feed okuyucusuyla (google reader, feed demon, vb.) gittiğinde blogger bunları anlar ve onları feedburner'a yollar.
Ama bir arama motoru taramaya gelince ona kendi feedini gösterir.

Bu sitemap denilen şey de o işe yarar. Şimdi bu işlem şöyle oluyor: Arama motorları sitemap denilen bir teknolojiden yararlanır. Bu sitemaplar (site haritaları) web siteleri tarafından oluşturularak arama motorlarının arama yapmasını kolaylaştırmayı amaçlarlar. Yani hangi içeriğin indekslenebileceğini hangisinin indekslenmeyeceği gibi.
Şimdi blogger'da sitemap bilgilerini atom feed'iyle (RSS benzeri) yayınlar. Yani arama motorları içeriği daha kolay indeksleyebilsin diye bu tür sade içerikler sunar.
Mesela blogger blogları için şudur:
http://ekonomiturk.blogspot.com/feeds/posts/default?orderby=updated
Şimdi bu linkı tıklayınca eskiden Blogger bütün konunun içeriğini sunuyordu (sen özetle değiştirmeden önce).
Kaldı ki buna bile gerek yok aslında. Sonuçta senin de dediğin gibi scrapper programlarla da çok rahatlıkla içeriği alır.

Blog Sahibi dedi ki...

Feedburner'dan.

Blog Sahibi dedi ki...

miglate,

Arama motorlari senin bahsettigin sayfadan yazida yayinlanan resimlere ve grafiklere de ulasabiliyor muydu peki?

Adamin kullandigi teknolojiyi anlamaya calisiyorum. Ben scrapper kullanarak kopyaladigi icerigi otomatik olarak wordpress (veya baska bir CMS kullanarak) programini kullanarak post ediyor, post etmeden once yazinin kaynagina ait bilgileri ise siliyor diye tahmin ediyorum ama sen bu konuda daha bilgilisin tabii.

miglate dedi ki...

Ekonomix,
Evet, o feed yazının tıpkısının aynısıdır. Mesela benim blogumdan örneklere bakabilirsin:
Bu sitemap:
http://blog.miglate.com/feeds/posts/default?orderby=updated
Bu da normal feed:
http://blog.miglate.com/feeds/posts/default
Görüldüğü gibi ben de feedburner'dan kısaltma yapıyorum. Bu arada ikinci linkte browser'ın feedburner'a yönlendirildiğini dikkat etmişsindir.

Sonuçta bunlar birer xml dosyası.
XML dosyasında her bir bilgi ayrı ayrı taglerle kodlanır.
Mesela
author: Yazar için kullanılır
category: Yazıdaki etiketler için kullanılır gibi.
Onun kullandığı programda bu tagleri tanıyarak istediği gibi değiştiriyor. Mesela authoru dikkate almıyor, category linklerini kendi sitesindeki kategorilerle değiştiriyor. (orhancelik.net buna benzer bir şey yapıyor mesela).
Bunu yapan otomatik programlar kesin vardır. Kaldı ki az buçuk programlama bilgisi olan herkes benzer bir şey geliştirebilir.