Başarılı İnsanlar ve Çok Çalışmak...

Uzun zamandır aklımda olan ve bir türlü gerçek anlamda hayatıma uygulayamadığım birşey var: Zamanımı verimli kullanmak. Çağımızın en önemli zehirleri öncelikle TV sonra da bilgisayar oyunları olmalı. Bilgisayar oyunları ile işim yok ama polisiyelere olan merakım TV başında gerekenden fazla zaman geçirmeme sebep oluyor.

Okumaktan ve yazmaktan büyük zevk almama rağmen bazen adeta çivilenmiş gibi TV başında oturuyorum. Ne büyük bir ziyan! Son günlerde bu konu nedeniyle kendime isyan halindeyken tam da zamanında Amazon siparişlerim geldi. Yazı yazmak üstüne bir kitap ısmarlamıştım: Stephen King'in "On Writing" isimli kitabı. Genelde Stephen King okumam çünkü gerçekten korkuyorum. Tek başına yaşayan biri olarak korku filmleri ya da kitapları ile hiç işim olmaz. Sonra evdeki her olağan ses beni yerimden zıplatıyor. Yatmadan evvel odamdaki gömme dolabı kontrol ediyorum. Bir gün içinden biri ya da birşey çıksa ne yaparım bilmem ama yine de ürkütücü birşeyler okusam ya da izlesem, korkaklaşıyorum. Bahsettiğim kitap King'in yazı yazmak üzerine yazdığı ama başına uzunca bir otobiyografi koyduğu bir kitap. Bugün okumaya başladım ve otobiyografi kısmını bir solukta bitirdim.

Tüm başarılı insanlar gibi King de aklına koyduğu işte sebat göstermiş, küçük yaşlarından itibaren tüm zamanını bu işe adamış, gençliğinde büyük fakirlik çekmiş ama hedefinden ve tüm geri çevrilmelere rağmen hayalinden vaz geçmemiş. Hayatını okurken tıpkı diğer başarılı insanların hayatlarını okurken fark ettiğim gibi, onun çok ama çok çalıştığını, evine ekmek getirmek için asgari ücretli bir işte saatler boyunca çalışırken dahi yazmayı araya sığdırabildiğini fark ettim. Uzun yıllar evvel ODTÜ'de Lee Iacocca'nın hayatını okuma ödevi olarak vermişlerdi. Adamın topu topu 24 saate ne kadar iş, egzersiz ve yaşam sığdırdığını görünce şaşmıştım ve disiplinine de hayran olmuştum.

Nükleer Kirlilik  Gönüllü Çevreci Kuruluşlar  Olasılık Soruları ve Çözümleri  Marksizm Nedir  Spam Nedir    Nükleer Enerjinin Zararları  Bono Nedir?  Fareli Köyün Kavalcısı  Arge Nedir?  Kalite Nedir  Açık Arttırma Nedir  Pesimist Nedir?

Tembellik öyle kolay ki... Sizi sarıp sarmalıyor ve adeta bir uyuşturucu gibi etkisi altına alıyor. Son zamanlarda bundan mustaribim ve bugünden itibaren kendimi daha verimli olmaya adayacağım. İş hayatında başarılı olmak isteyenlere Ekonomix (ekonomi nedir?) haftada 80 saat çalışmalarını önerir her zaman. Başarılı insanlara bakınca bunun doğru olduğunu kolaylıkla fark ediyorsunuz ama salt çalışkan olmak yeterli değil. Doğru işleri kapabilmek ve yarattığınız verimi ortaya koyabilmek de önemli. Öyle çalışkan insanlar tanırım ki, angaryaların hepsini üstlenir ama birazcık bile yükselemezler. Zira angaryaları onlar kadar etkin halledebilecek başkası bulunamaz diye düşünen yöneticiler biraz sırt sıvazlayıp onları onore eder ama iş terfiye gelince fazla işe yaramayan ama her konuyu çok iyi bildiğini iddia eden tipleri seçerler.

Odaklanmak çok önemli. Hedefe giden yolda doğru işlere ve uğraşlara odaklanmayı bilmeliyiz. Çok çalışmak,odaklanmak ve vazgeçmemek başarının temel anahtarı olmalı.

0 Yorum Var.: