Temel haklarimiz (!)

Son zamanlarda bircok arkadasla konusmamda konu surekli bir sekilde devlet harcamalarina geldi. Hemen hemen herkes devletin seker fabrikasi acmasinin gereksiz oldugunu ancak vatandasin bazi "temel haklari" oldugunu ve devletin bazi "stratejik kurumlari" elinde tutmasi gerektigini soyledi. Tabi ki bu insanlari ayiplamiyorum; devletin stratejik bir sistemi olan Milli egitimden temel hakkim olan 50 cesit gereksiz ezber dersten sonra benim de yargilama mekanizmam bozulmustu. Bu yaziyi yazmaya cesaret edebilmek icin ulkemden 6 sene ayri kalmam gerekiyordu. Bugun ben su "temel haklardan" bahsedecegim. Bir baska zaman stratejik hizmetlere gireriz.

En cok konusulan "temel haklarin" basinda saglik ve egitim geliyor. Bu konularda soylenecek cok sey var. Devletin verimsizligi, herkesi ayni seviyeye cikarmaya (indirmeye) calismasi, cevrilen tayin torpilleri, yolsuzluklar, bedava gorundugu icin gereginden fazla tuketimin olmasi, her sene degistirilen sistemler, vs. Ama bugun bahsetmek istedigim bunlarin gercekten de temel hak ve ihtiyac olup olmadigi. Bence saglik ve egitimden daha fazla ihtiyac duydugumuz konular var. Devlet insanlara babalik etmek gibi bir gorev edinecekse once su hizmetleri "bedava" vermeli cunku asil bunlar temel ihtiyac:

Nükleer Kirlilik  Gönüllü Çevreci Kuruluşlar  Olasılık Soruları ve Çözümleri  Marksizm Nedir  Spam Nedir    Nükleer Enerjinin Zararları  Bono Nedir?  Fareli Köyün Kavalcısı  Arge Nedir?  Kalite Nedir  Açık Arttırma Nedir  Pesimist Nedir?

1. Yemek ve icmek: Her semte bedava ekmek firini ve icme suyu saglansin.
2. Tuvalet: Her semte bedava tuvalet saglanmasi.
3. Barinmak: Herkese sadece devlet arsasi degil, ustune dikilmis bir de bedava ev saglanmasi. Sadece kacak kullananlara degil herkese bedava elektrik verilmesi.
4. Uremek: Herkese iyi bir es bulunmasi ve aile kurulmasi. Aile kurmak istemeyenlere ne saglar bilemiyorum artik.
5. Sicaktan ve soguktan korunmak: Bedava odun, komur, palto vermek.

Baska benim hatirlayamadigim olmazsa olmaz temel ihtiyaclarimiz, dogustan verilmis "temel haklarimiz" var mi? Abartmadan yazalim :)

NOT: Fakirlere gonul rizasiyla vakiflar ya da komsular yardim edebilir. Kendi isteginle yardim etmenin ozgurluge ters bir yani yoktur. O da ayri bir yazinin konusu.

0 Yorum Var.: