Turkiyede Yasanan Trafik Kazalarının Nedeni


Türkiye’de meydana gelen (yasanan) trafik kazalarının nedeni nedir diye merak ediyorsanız linkleriyle birlikte bu yazımızı okumalısınız. Gecen gunlerde Ankara'da Eskisehir yolu uzerinde meydana gelen ve uc universite ogrencisinin hayatini kaybettigi trafik kazasinin ardindan Hurriyet "Katil Eskisehir Yolu mu" basligini atmis. Bir an bu trafik kazasinin kabahatini de cari açık’ın üzerine yukleyecekler diye korktum.

Bence katil Eskisehir yolu degil, dis gucler bizim basarili olmamizi istemiyorlar o yuzden bu kazalari planlayarak gelecegimiz olan universite ogrencilerini birer birer ortadan kaldiriyor. Isin icerisinde Amerikan veya Israil parmagi olabilir diye supheleniyorum ama radikal dincilerde kuvvetli bir ihtimal.

Sindirella Hikayesi  Tahvil Nedir  Gönüllü Çevreci Kuruluşlar  Çernobil Faciası  Türev Konu Anlatımı  Demokrasi Nedir    Yatırım Fonları
Siz hic Turkiye'de trafige ciktiniz mi bilmiyorum ama ben son 10 yilda bir kac kez cikma gafletinde bulundum. Turkiye'deki gibi cilginca araba kullanilan bir ulkede bu kadar az kaza olmasi gercekten inanilmaz. Nedense Turk insani kaza yaptigi zaman sasiriyor, ben ise kaza olmadigi zaman.

6 Yorum Var.:

miglate dedi ki...

Eskişehir yolunu sıklıkla kullanan bir üniversite öğrencisi olarak her dönem okul gazetelerinde burada yaşanan ölümlü kazalarla ilgili bir ya da birden fazla haber çıkar. Bunda bilinçsiz ve aşırı hız tutkunu arkadaşlarımızın payı olmakla birlikte sorunun bir parçası da yolla ilgili. Yaklaşık 5 senedir bu yoldayım ve bu yol yapım çalışmalarının olmadığı tek bir güne rastlamadım. Kaldı ki burada yaşayan hocalarımda son 20 yıldır yol yapımı olmaksızın geçen bir günü hatırlamıyorlar.
Cari açık ve dış mihraklara gelince, ben "birileri düğmeye bastı" diyorum :)

Not: Üniversite ismi vermek doğru olmasa da okuduğum üniversitenin uluslararası ilişkiler ve siyasetle ilgili bölümlerinde okutulan bazı derslerde hocalar "birileri düğmeye bastı" yaklaşımını ciddi ciddi ele alıp bu bakış açısı altında nelerin olabileceği konusunda saatler süren dersler verebilmektedirler.

Blog Sahibi dedi ki...

Universite ismi vermek niye dogru olmasin, Bilkent'te ilginc hocalarin varligindan haberdariz, gecen sene cok tartistik.

Sabun'a selamlarimi ilet.

mr. brooks dedi ki...

bilkentte nadiren gittigim cuma 8.40-10.30 foreign policy analysis dersinde tartisma sirasinda "hocam dun aksam kurtlar vadisinde tombalaci dedi ya iste" diye soze baslayarak uluslararasi politikalar konusunda fikir beyan edenleri hatirliyorum. husu icinde dinlerdik kendilerini. participation'dan tam puan alirlardi.
trafik konusuna gelince, denetimler yogunlasmali, universite icinde olmuyor boyle kazalar cunku universite yonetimi olayi cok ciddiye aliyor ama eskisehir yolu ralli gibi. hele bes serit olduktan sonra durumu dusunemiyorum bile...

Adsız dedi ki...

Görüldüğü üzere kabahat yine yolun! Kardeşim yol bozuksa o zaman ona göre git di mi?? Anlayamadığım senin sürüşün dışında herşey ve herkes suçlu ama sen kesinlikle suçlu değilsin! O kazada yarışa giren ( bunun doğruluğunu da bilemiyorum!) sürücüler hayattalar ama 3 arkadaşları öldü! ve bu tarz kazalar Türkiye'de nadiren değil sık sık olmakta! Yolu kendi sürüşüne uydurman biraz zor olduğuna göre yolun karakteristiğine sürüşü uydurmak çok daha rasyonel olur, tabi maksimum rasyonalite tüm faktörlerin kendi üzerine düşeni yapması ile mümkün ancak!

Daha bu sabah işe gelirken ki bu gördüğüm ya da uğradığım denyolukların sadece biri, kavşaktan döneceğim, yolun diğer tarafından bir minibüs geldi ve salak herif benim dönüş yaptığım yola girdi!! halbuki ters istikamete gideceğinden bir sonrakine girmesi doğal olarak beklenmekteydi! henüz kavşakta dönüş yapmanın kuralından bi haber birinin araba kullanıyor olması ve büyük ihtimalle de ehliyetsiz dünyada başka kaç ülkede görülebilir diye düşünüyorum!

Bir başka gün de evimin sokağına gireceğim. sokağın girişine adamın teki park etmiş hadi dedik içimizden küfrederek zar zor bi arabalık yer var ordan geçelim, bu sokak tek yönlü ama bir bakıyorsun ne görüyorsun salağın teki karşından geliyor sen girmeye çalışıyorsun sokaktan geleni park halindeki araba nedeniyle görmen mümkün değil ama zaten tek yönlü bir sokakta karşıdan araba gelmesini de beklemiyorsun! fakat bu oluyor, üstüne üstlük herif senle dalga geçiyor sen de ( bu ben oluyorum) pencereyi açıp şu iki olayı bir kadın yapsaydı, kadın işte araba kullanmaktan ne anlar dersiniz ama siz yapınca allahın akıllısı oluyorsunuz...dedim de bi boka ( pardon) yaradı mı!! en azından kanser olmam di mi içime atarak!

Tabi park halinde duran aracıma 3 kere çarpmış olmalarını hiç ağzıma almıyorum!

Bu konuda kimse yol bozuktu, yok benzin fiyatı yüksekti, karım hamile!!! falan filan zırvaları anlatmasın!

Özge

Adsız dedi ki...

Benzin fiyatı düşüktü! yazacaktım!!

( sinirden ne yazdığımı bilmiyorum! aha bu da bizi zırvalatan sebeplerden biridir!)

miglate dedi ki...

Bugün kazayla ilgili bir yazı Bilkent'in kampus içi haftalık bülteni olan Bilkent News'da vardı. Kaza esnasında arabanın hızı 140km imiş ve görgü tanıklarına göre başka bir araba ile yarış halindeymiş.

Cüneyt'in söylediklerinde aslında haklı noktalar da var. Sonuçta kampus içinde bu tür kazalar yaşanmıyor. Ama siz kalkıpta Eskişehir YOlu gibi şehirlerarası bir yola 10 metrede bir kasis koyamazsınız.

Sonuçta kamu kuruluşları trafikte güvenliği sağlama konusunda en üst düzeyde gayret göstermeleri gerekir fakat yine de büyük sorumluluk sürücülere düşüyor.