Iş Yatırım’ın 2010 Strateji Raporu

Efendim, Iş Yatırım 2010 için öngörülerini açıkladığı bir basın toplantısı düzenlemiş ve 2010 strateji raporu adını verdiği ekonomik büyüme, döviz kuru, enflasyon ve faiz oranlarına ilişkin tahminlerini açıklamış. Benim en çok dikkatimi çeken 2010 büyüme tahmini oldu. 2010 için büyüme oranının %4,3 olacağını öngörüyorlarmış. Ben de büyüme oranı %4,3’ün kesinlikle üzerinde olacaktır diyorum, hem de 1,5 aydır. Aslına bakarsanız Türkiye’deki en yüksek büyüme tahminlerini ben %6 ile 2010 GSYH ve Büyüme Oranı Tahminleri başlıklı yazıda yapmıştım.

İş Yatırım araştırma direktörü Serhat Gürleyen, kıdemli ekonomistleri Burcu Ünüvar, araştırma müdürleri Emre Sezan ve analistleri Ödül Çengel basın toplantısında ayrıca dolar kurunun sene sonunda 1,55 olacağını açıklamışlar. Hem büyüme hem de dolar kuru tahminlerini buraya koydum ki gelecek sene bu tahminlere geri dönüp bakalım istedim. Tahmini yapanların da adını koydum ki başarılı veya başarısız olmaları durumunda faturayı kime çıkaracağımızı bilelim.

Ben dolar kuruna ilişkin görüşlerimi üyelerimizin görebildiği diğer blogumuzda açıklayacağım. Döviz fiyatları ve dolar kuru hakkında bundan önce blogumuzda şu yazılar yazılmış:

Forex Trend Analizi ile Başkalarını Nasıl Zengin Edersiniz?
Foreks Spekülatörleri ve Etkin Piyasalar
Devalüasyon Nedir? Venezuella’nın Politikası
Foreks Trader’larının Söylediği 20 Yalan
Erda Gercek: Dolar Alın
Forex Piyasalarında Para Kaybetmenin Sırları
Forex ile Nasıl Para Kaybedilir?
Küçük Yatırımcı Borsa’da Nasıl Kazanır?

0 Yorum Var.: