Forex Piyasalarında Para Kaybetmenin Sırları

Forex ile Nasil Para Kaybedilir başlıklı yazımızı okuduktan sonra devam edin.

Yeterince büyük bir sermayeyle ve ufak miktarlarda kaldıraç kullanarak bir forex hesabı açtınız diyelim. Gerçekten forex piyasalarındaki diğer oyunculardan daha yetenekli olduğunuzu mu düşünüyorsunuz? Eğer öyle düşünüyorsanız forex hesabı açmanıza ve spekülasyon yaparak köşeyi dönmenize yardımcı olabilirim. Ama önce neden yanıldığınızı açıklayayım.

Arbitraj Nedir    Broker Nedir    Altın Yorumları    Portföy Nedir    Petrol Fiyatları    Nükleer Santraller

Birincisi internetten üç kuruşa satın aldığınız ve size döviz piyasalarında ne zaman alım ne zaman satım yapmanız gerektiğini söyleyen teknik analiz programlarına güveniyorsanız hayal kırıklığına uğrarsınız derim. Adamların programda kullandıkları yöntem gerçekten bir parça işe yarıyor olsaydı bu programı size üç kuruşa satmak yerine sadece kendileri kullanır ve sizin gibi bu programa sahip olmayan ama onlardan daha akıllı olduğunu düşünenlerin elindeki parayı kaparlardı. Yanlış mıyım? Forex hesabınız olan aracı kurumun websitesinde bir kaç numara öğrendiğinizi varsayalım, yahu adamlar salak mı işe yarayan numarayı cümle aleme duyursunlar, 3 trilyon dolarlık işlem hacmi olan piyasada gerçekten kurların yönünü bilen bir yatırım stratejisi olsa günde kim $1-2 milyar kazanmak istemezdi?

Işin doğrusu şöyle. Bu piyasalarda pozisyon aldığınız zaman günlük kazanma ihtimaliniz sadece %50’dir, yani bir çeşit yazı tura oyunu oynuyorsunuz ve bu oyunu oynamak için de aracı kuruma ufak bir komisyon veriyorsunuz. Durum bundan ibarettir. Bir yıllık bir sürece baktığımız zaman tüm spekülatörün kaybı aracı kurumların satış gelirleri kadar olacaktır, bu spekülatörler içerisinde çok ufak bir azınlık sadece ve sadece şanslı oldukları için paralarını ikiye üçe katlayacaklardır ama büyük çoğunluk forex aracı kurumlarının kasasını doldurmaktan başka bir vazife görmeyecektir. Ufak bir azınlık ise karşımıza forexzede olarak çıkacaktır ama bu kişiler parayı forex piyasalarında kaybetmeseler eminim iddaa oynarken kaybedeceklerdir. Forex piyasalarında bire 300 kaldıraç kullanarak bu işlemi biraz daha hızlı gerçekleştirmiş oluyoruz o kadar.

Özetle forex piyasalarını bir yatırım aracı olarak değil, bir eğlence amacı olarak görmeniz gerektiğini söylüyorum. O kadar parayı kaybederken eğlenin bari, kaybettikten sonra da içinize oturmasın. Haa, oynarken bazen çok büyük paralar kazanabilirsiniz ve bunu arkadaşlarınıza ve tanıdıklarınıza anlatarak hava atarsınız, işlemleri yaparken de vücudunuza adrenalin pompalanır ve o adrenalinin verdiği hazzı başka hiç bir şey de vermeyebilir (skydiving hariç zannedersem). Ama bunlar eğlencenin bir parçası. O yüzden eğlenmek için forex piyasalarında hesap açmak isterseniz yardımcı olurum, kazara belki biraz da para kazanabilirsiniz. Emin olacağınız tek şey ise siz bunu yaparken hem forex aracı kurumu hem de sizi orada hesap açtırmaya teşvik eden bizim gibi ortakları para kazanacaklardır.

Bu Kadar Laftan Sonra Hala Diğer Yatırımcılardan Daha Akıllıyım Diyorsanız Forex Hesabı Açmak Için Tıklayın




Not: Bu arada ben uzun vadede doların ve bir çok döviz kurunun gideceği yönü oldukça isabetli tahmin edebilen sayılı kişilerdenim (ya da oyle zannediyorum). Mesela Turkishtime’da geçen senenin sonunda yazdığım bir yazıda 2009 senesinde doların önemli ölçüde değer kaybedeceğini, bununla bağlantılı olarak altının yükseleceğini ve 1,5 yıl içerisinde $1200’ı geçeceğini, Amerika’da ise uzun vadeli faizlerin o günkü %3 seviyesinden %5 seviyesine yükseleceğini belirtmiştim. Yıl içerisinde de bu tahminlerimi defalarca yineledim, gidin bakın. Buna rağmen ben döviz kurlarına ilişkin forex piyasalarında bahis yapmıyorum, hisse senedi piyasalarını kullanarak bahis yapıyorum. Benim işim para kaybedip eğlenmek değil, sermayemi güvence altına alarak uzun vadede yüksek getiri sağlamaktır (yüksekten kastım da senelik ortalama %12 civarında bir rakam). Ama eminim ki siz hala %12’lik getiriyi bir günde yapabileceğinizi düşünüyorsunuzdur. O halde Ekonomi Türk sitesinde yer alan linkleri kullanarak hesap açarsanız burada daha sonra döviz kurlarına ilişkin yazacağım yazılara da ücretsiz ulaşmanızı sağlayabilirim.

7 Yorum Var.:

SEİL dedi ki...

Herkes övünüyor bende küçük yatıırmcı olarak övünmek hakkım sanırım

Bu yıl piyasalardan en çok kazanan yatırımcı sanırım benim.

Sadece dogru tespitlerden bir tanesi

En kısası Aralık ayının başlarında 10 bin ytl 56700 imkb 30 seviyelerindeyken 15 uzun kontrat açarak şu an itibariyle ana para +%160 getiriyi sagladım.

Blogdaki ekonomix borsa yorumlarında yorumlarım duruyor .

Teknik olgusunda Sevgili İnan Doğan'a katılmıyorum. Yatırımın her alanında İnsan duygularını taşır. Önemli olan teknik gereçler ve metodlar yerine o alandaki yatırım yapmış insanların psikolojisini analiz ederek sonuca ulaşılabilir.

Borsa ile ilgili yazılarda 1 ay bile olmayan bir yorumda bulunmuştum. Aydın Doğan ve Dyhol hakkında sıcak gelişmeler yaşanacak bunu anlamak için ya insider trading bilgisi almak gerekir yada o tahtadaki yatırımcı psikolojisini ve şirket açıklamlarını birbiriyle örtüşmekte geçer.

Editor dedi ki...

Ahhha, ben de sizin gibi yatirimcilari ariyordum zaten. Diger herkesten daha akilli oldugunu dusunen, kisa bir zaman icerisinde parasini ikiye uce katlayacak yetenekte oldugunu soyleyen kisileri.

Buyrun bir hesap acin, hem siz kazanin hem de biz.

Blog Sahibi dedi ki...

Sevgili SEIL,

16000 lira kar yapmissin, bizim de bunda ufak da olsa bir payimiz olmustur, haksiz miyim? O halde bizim bloga da soyle 50-100 TL bagis yapsan hic fena olmaz hani.

Bir de kendine bir blog acip bu tahminlerini tek bir yerde herkesle paylassan daha isabetli olur, basarilarin devam ederse gelecekte bu isi profesyonel olarak yapmaya baslarsin, blog da basarili oldugunu kaniti olur.

çağatay dedi ki...

seilden henüz tık yok

SEİL dedi ki...

Sevgili İnan Doğan ,

Aaahhhh demek yani akıllı yada zeki olmakla alakalı değildir. Para kazanmak şimdi zeka seviyesi düşük yada yüksek her kişiye Sigara sağlığa zararlımıdır. Sorusunu sorduğunuzda genel kanı sigara saglığa zararlı kanısı hakimdir. Fakat hiç bir bulgu net olarak ölümlerin % 100 sigaradan kaynaklandığını ispatlayamamış Sağlık konularında uzman olan doktorların birçoğu sigara içerler .

Ekonomistler cok iyi ekonomi kuramlarını bilselerde onların bu bildikleri konular yüzünden cok para kazanacakları anlamına gelmez.

Ceylan giyim diye bir hisse var. 1,25 hisse degeri cuma kapanışına göre Gözaltı pazarında ekonomistlere yada yatırım uzmanlarına göre bu hisseye yatırım yapılamaz. Sonucta bu hisseye yatırım yapılmayacağını sıradan vatandaşta bilir.

Fakat ben yatırım miktarımın % 30 böyle risk algısı yüksek fakat getiri oranı büyük hisselerde oynarım.

Bende diyorumki bu hisseye ben Seil olarak yatırım yapabilirim. Risk yüzdesi yüksek fakat aldığım riske görede getiri oranının yüksekliği bir o kadarda iyi olacak.
Sonucta bu hisse için en kötü İflas etmesi ve hisse sırasının kapatılmasıdır.
Bu iflas haberi dışında gelecek her haber bu hissenin fiyatını yükseltir.

Geçenlerde blog yazarlarınızdan biri Migros hissesi alınmaz dedi . Mantıklı açıklamalar yapmasına ragmen migros % 50 üstünde yükseldi.

Sevgili Ekonomix bloğa katkı yapabilirdim. Kamusal hizmet yapıyordu. Fakat yeni sahipleriyle birlikte amatör anlayıştan kurumsal bir yapıya daha profesyonel hizmete dönüşeceği için ben sonucta bu blogu takip etmeye karar verirsem.İlerdeki günlerde bu hizmetler için benden ücret taleb edilecek Bugünkü o bağış miktarını beleşe vermek yerine ilerde ücretimi ödemek için bütcemde tutmayı yeglerim.

SEİL dedi ki...

Ceylan hisselerine neden yatırım yaptığımı ve neden topladığım konusunda görüşlerimi ögrenmek isteyen herkesle beklentimi ve bu beklenti gerçekleştiğinde hissedeki hedef fiyat getirimi paylaşırım.

Dr. İnan Doğan siz Ceylan Giyim gibi gözaltı pazarında işlem gören bir hisseye yatırım yapabilirmisiniz yada yapmazsanız neden ve sonuclarınızı bizimle paylaşırsanız sevinirim.

Kadir dedi ki...

Forex'de ben de işlem yaptım. bforex firması ile. ben bir işin para kaybedilmeden tam olarak öğrenilmeyecegini düşünmüştüm ve risk edeceğim tutarı oraya yatırdım. işlemlerden kaybettim fakat tl/dolar kuru yükseldiği için paranın geri bana dönüşünde çok zarar etmedim.

Borsada ise 1,05 maliyet ile ocak ayının başında bankasya hissesi almıştım. Bunu almadaki amacımda en yüksek seviyesine göre çok düşmüş olması idi. borsa eski seviyelerine gelse 1e 4 kazanacaktım. fakat olmadı. 3,60 lara yükseldi. Satmadım. 5 Kasım 2009'da bir mülk alma amacıyla Kasım ayının başında 3,28'den sattım. 11 ayda 1'e 3 falan kazandım.

Bakalım. Pazartesi bir kağıt seçelimde bir sene sonra ondan ne olacak görelim. Fakat bu sene bu kadar yükselen çok kağıt olacağını düşünmüyorum.