Küçük Yatırımcı Borsa’da Nasıl Kazanır?

Donald Trump’ı kastederek söylenen çok güzel bir söz vardır. Nasıl milyoner olursunuz? Cevap: Tabii ki bir kaç milyar dolar parayla yatırım yapmaya başlayarak. Türkiye’deki küçük yatırımcılar da aynı hesap, borsaya her yatırım yaptıklarında kaybediyorlar, ellerindeki para giderek küçülüyor. Borsa çıksa da inse de bu durum değişmiyor. Siz de bu küçük yatırımcılardan biriyseniz ve internette hisse tavsiyesi arıyorsanız tam yerine geldiniz.

Birincisi google’da hisse tavsiyeleri araması yapıyorsanız yatırım nasıl yapılır hiç bilmiyorsunuz demektir. Benim vereceğim reçeteyi takip ederseniz sırtınız yere gelmez.

1. En yakın arkadaşınızdan, babanızdan, veya babanızın oğlundan dahi duysanız kimsenin verdiği tüyolara kanıp da borsada yatırıma girişmeyin. Tüyo işi çoğu zaman hüsranla biter, elindeki hisseleri başkalarına kakalamak isteyen uyanıkların icadıdır tüyolar.

2. 2009 senesinde en fazla kazandıran yatırım araçları listesine göz gezdirip 2010 senesinde de bir önceki sene en çok kazandıran yatırım aracına yatırım yapmak gibi saf bir yöntem kullanıyorsanız, silkinin ve kendinize gelin. Bir önceki sene kazandıran hisseler daha iyi performans gösteriyor olsaydı, o zaman hep aynı hisseler, hem aynı enstrümanlar daha iyi performans göstermez miydi? Bunlar da yaş iş

3. Sabırsızlanıyorsunuz biliyorum, nasıl yatırım yapacağınızı anlatayım. Öncelikle borsaya sadece uzun vadeli yatırım yapacaksınız, acil durumlarda ihtiyacınız olacak paranın borsada yeri yok. Ondan sonra gideceksiniz ve ya en büyük 10 hisseyi satın alacaksınız ya da DJIST gibi borsada işlem gören endeks fonunu. Ara ara şirketler temettü dağıttıkları zaman bu paraları da aynı şirketlere tekrar yatıracaksınız. Borsa inse de çıksa da istifinizi bozmayacaksınız, işlem yapmayacaksınız, etrafınızdakilerin gazına gelmeyeceksiniz, o paraya dokunmayacaksınız.

Bu kadar basit. 10 sene sonra bana teşekkür edeceksiniz. Teşekkür etmeyin, onun yerine Şubat 2010’da piyasaya çıkacak ekonomi kitabımızı alın, sizin gibi ekonomiden ve borsalardan anlamayan ve piyasada sürekli kurt yatırımcılar tarafından tokatlanan küçük yatırımcılar için de bir bölüm hazırladık.

Haaa, söylediklerinize rağmen ben risk almak istiyorum, paramı bir kaç gün içerisinde 10’a katlamak istiyorum, zaten elimdeki para kaybetmekten korkmayacağım para diyorsanız size forex piyasalarını tavsiye ederiz. Kumar oynamak için daha iyi bir piyasayı zor bulursunuz ama önce forex piyasalarında nasıl para kaybedilir ve forex piyasalarında para kaybetmenin sırları başlıklarını taşıyan yazılarımızı okumanızı öneriyorum.

Bu konu ile diger alakali bir yazi ise Borsa Nasıl Oynanır? En Sağlam Tüyolar baslikli yazimizdir.

8 Yorum Var.:

tekeli71 dedi ki...

önerileriniz gerçekten çok değerli.fakat kaç kişi borsada 10 yıl bekler?bence hiç kimse daha doğrusu küçük yatırımcı eğer her gün ekrana bakıyor,olumlu olumsuz gelen haberleri dikkate alıp,al-sat yapıyorsa; yapıyorlarda..
"yatırımcı psikoloji"(dr.serpil DOM)Kitabını okudum. ordaki istatistikler inanılmaz.bir kaç örnek vereyim: portföyünde 3 şirket bulunduran:%25.9
10-14 bulunduran:%4
porföyünü hangi sıklıkla gözden geçirirsiz? her gün:%61.8,birkaç ayda bir:1.7
hisse senedini elde tutma süreniz nedir?2-4 hafta %30.2
120 gün ve yukarısı%8.2
bu arada kitabnızı merakla beklemekteym.

jedi-tetsu dedi ki...

Walla kim bekler bilmiyorum ama Dedem beklemiş.
Geçen gün bana 8 yıllık altın, hisse, faiz ve döviz karşılaştırmalarını yolladı.
Hisse senedindeki artışlar inanılacak gibi değil aklınızda olsun. Sayın Editör Bey'e çok teşekkür edeceksiniz siz bu tavsiyeye uyanlar.

T'Pol dedi ki...

Benim izledigim yontem de bu. Uzun zamandir elimde tuttugum, inse de ciksa da satmadigim hisselerim var: Akbank, Garanti, AVIVA, Anadolu Hayat, Coca Cola, THY, Eczacibasi Ilac, Selcuk Ecza Deposu, Ak Enerji birazda IMKB 30 Endeks fonu.

Yatirimim cok ufak ama iki senede iki katindan fazla getirisi var. Bir ara elimden cikartmak istedigim hisseleri satip kar realize ettim ama o paralari da su an elimde tuttuklarima yatirdim. Bence iyi tavsiye... Spekulasyon bana gore degil. Bir ara acayip zarardaydim, o ara bayagi ilave alim yapip, ortalama alis fiyatimi dusurdum.

merlin dedi ki...

ben de sizden fikir isteyeyim. anadolu hayat in 4 4 luk sigortasi 10 yilda dolari iki katina katlayip bir de ustune 20000 tl lik hayat sigortasi yapiyor. bu para ihtiyacim olan acil bir para degil. eger turk lirasi uzerinden yatirirsam hazine bonosu uzerinden enflasyon farki katarak 10 yil sonra parayi geri oduyorlar. benim bu paraya 10 yil boyunca ihtiyacim yok. ne yapmaliyim. yaklasik 20 bin dolar neye yatirmaliyim ki bundan 10 yil sonra 20 yil sonra ya da 30 yil sonra en yuksek kazanc saglasin. turkiye de bu sekilde dusunen cok kisi yok biliyorum ama yurt disinda genelde emeklilik fonlarinin boyle dondugunun farkindayim. bundan dolayi ben de sizden fikir bekliyorum. tesekkurler

Editor dedi ki...

merlin,

bir kac sorum olacak,

1. 20 bin dolar iyi biriktirmissin de "dolar" olarak mi tutuyorsun?

2. emekli oldugunda nerede yasamayi planliyorsun?

3. Anadolu Hayat 10 yilda dolari nasil ikiye katliyor? Sen 10 bin verince 10 yil sonra onlar sana 20 bin mi veriyorlar? 10000 TL yatirirsan ne yapiyorlar? detayli olarak aciklarsan sevinirim, hatta kaynak goster.

cevabini bekliyorum

Kadir dedi ki...

Bir arkadaşım ekolünden gidiyorum.

Burada bir de şu var. Yatırım yapılan tutar. 94 senesinde 35.000 Dolara aldığımız sultanahmette bir yer şimdi 700.000 dolar. 20 katı değerlenmiş. ayrıca 15 senedir de kira geliri elde ediyor. Bu yüzden 10 sene ve üzeri yatırım yaparken tutar önemli gibime geliyor.

cagatay dedi ki...

1994 yılında 35000 dolardan alınan yerin 700000 dolar olması durumu, kabaca bir hesapla size yılda ortalama %21 nominal kazanç sağlamış.

Hüseyin MEÇO dedi ki...

küçük yatırımcı şöyle kazanır.

1.önce düzenli bir geliri olmalı.

2.mutlaka eve en az iki maaş girmeli.

3.epeyce bir süre ayrıca ek iş yapılmalı.

4.çalışkan ve sabırlı olunmalı ayrıca sağlıklı olunmalı ki sağlığa para harcanmamalı.

5.tasarruf moduna girilmeli.

6.kapitalizmde servet değişimlerinde elinizde altın döviz olmalı.

7.elinizdeki servet ile mutlaka para getirecek yatırıma yönenilmeli.

8.aldığınız servet eski fiyatlarla kıyas yaptığınızda iyi be dediğinizde onu satınız.servetinizden vaz geçiniz.paraya dönün.

9.bu para ile ya borsa ya gidilir.yada emtia ticaretine.

10.işte servetlerin birikimi budur.

11.buraya kadar zaman diliminde zihniniz değişti değişti.yoksa başa dönmeniz an meselesi.

bir arkadaşım 1994 krizinde 72000 abd doları ile ramide 4 katlı bina almıştı.şimdi aynı bina 700000 abd doları civarında.kira topladı.bakkal dükkanı açtı.birde emekli olmuştu.para kazanıyordu.....

aynı dönemde benim 20000 abd doları borcum vardı.ve memurdum.

benim farkım düzenli dünya gazetesi okumaya başlamıştım.ve ek iş yapmaya başlamıştım.o arkadaşa göre 6 yaş gençtim. o gelirinden fazla harcadı.birikimi çok azdı.ben ise afedersiniz minik gelirim ile azgın gibi para topluyordum....ticaret,borsa,parite,altın......şimdi direk olarak çiftçilik ve meyvecilik ağaç işi öğreniyorum.cumartesi ve pazar günlerim o alemde geçiyor. o ve diğer arkadaşlarım sen çok çalıştın herşeyi hakediyorsun diyorlar.

şimdi en iyi satılacak ürünler.

peynir,kurufasülye,pirinç,nohut,erişte,tarhana çorbası,bal,zeytinyağı,yumurta. bu ürünleri yeteri kadar bedava veriniz.sonra normal fiyattan satınız...

parayı nasıl mı kazanacağız.tabi alırken..ve hepsi evinize kadar gelir.