Taksi Şöförü

Taksicilik yapmak isteyen veya taksi şöförü olarak ne kadar maaş kazanabileceğini merak edenler bu yazıda aradıkları bilgiyi bulabileceklerdir. (istanbuldaki rakamlari bilmiyoruz) Aslına bakarsanız bilginin kaynağı Deniz Gökçe’nin geçen haftasonu yazdığı yazısı. Öncelikle bu yazıda kullandığı üslubu beğendiğimizi, halka önemli konuları bu tip yazılarla –Güzin Abla ya da Deniz Abi stilindeki yazıları kastediyorum- çok daha kolay anlatabileceğini düşünüyoruz.

Deniz Gökçe Ankara’da taksiye binmiş ve taksi şöförü ile muhabbete, daha doğrusu 30 dakikalık ücretsiz ekonomi (bkz. ekonomi nedir) eğitimine başlamışlar. Ankara’da bir taksi şöförü ayda 1000 TL net maaş veya ücret kazanıyormuş. Bu arkadaş evliymiş, ve karısını çalıştırmıyormuş ve üç tane de çocuğu varmış; hayat ve geçim zorluğundan yakınıyormuş. Bakınız Deniz Gökçe kendisine ne demiş:

“Kendisine, neden üç çocuk sahibi olduğunu, ailesinin bu ekonomik yapısında üç çocuğu büyük olasılıkla okutamayacağını, onların da hayatta zorlanacağını, eğitim sisteminde beceri elde edemedikleri için de işsizlik veya düşük gelir kurbanı olabileceklerini anlattım. Paranın yani gelirin, çocuk eğitiminde ve sağlık ile emeklilik konusunda en önemli faktör olduğunu, bu nedenle ailece sürekli ekonomik sorun yaşayacaklarını söylemek zorunda kaldım. Sonra ona benim tek bir çocuk sahibi olmamın 'çocuk yapacak güç sahibi olmamaktan' değil, çocuğu yetiştirebilmek için gerekli eğitim, beslenme ve sağlık olanağını sağlamak arzusundan kaynaklandığını, ayrıca emeklilik ve sağlık konusunda da kamusal olanakların ötesinde, sağlık sigortası ve bireysel emekliliğe, Emekli Sandığı emekliliği yanında cari gelirimden fon ayırdığımı anlattım. Babam ve annemin de öğretmen olduklarını ve zengin bir aileden gelmediğimi, annemin babasız göçmen, babamın ise küçük yaşta babasız kalmış bir köy ailesinden geldiğini ve ikisinin de öğretmen olduğunu ekledim. Yani hayat zor başlamıştı ama doğru tercihler yapılmış ve çocuk eğitimi ön plana çıkarılmıştı.”

Yoksulluk bir günde ortaya çıkan bir sorun değildir. Bugün akıllı davranan, doğru adımları atan, tasarruf edip eğitime yatırım yapanlar bir nesil sonra yoksulluktan kurtulacaklardır. Bugün doğru adımları atmıyorsanız, paranızı tasarruf ve yatırım yerine içki ve sigaraya harcıyorsanız hem siz hem de çocuklarınız kaybedeceklerdir. Dünya genelinde yoksulluk üzerine bir kaç yazı yazmanın zamanı geldi. Taksi şöförü arkadaşımızın ise bir an önce karısına iş bulup doğru adımları atması gerekiyor.

Taksi Plakasi Fiyatlarinin Soyledikleri
Ideal Çocuk Sayısı Kaçtır?

1 Yorum Var.:

Harun Kaban dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.