Iktisat ve Finans Doktorasi

Bir okuyucu sorusu daha:

Sayın ekonomix,Blog'unuzda doktora yapmak hakkında bir sürü faydalı tavsiyeler bulunmaktadır.Bu tavsiyeler genelde Amerika için yapılmış.Acaba ingiliz üniversiteleri hakkındaki görüşleriniz nelerdir?İktisat ya da finans doktorası için hangi ülkeyi tavsiye edersiniz?(okul olarak lse,wharton gibi aşmış okullara girebileceğimi zannetmiyorum)

Nükleer Nedir    Yatırım Fonları    Taksi Şöförü   VOB nedir?  IMF Nedir   Borsa Tüyoları  Borsa Nedir  Zaman Nedir  Pi Sayısı Nedir

Dunyanin diger taraflarindaki universiteler hakkinda pek bir sey bildigimi soyleyemem. Amerika'da iyi bir universitede akademisyen olarak is bulmak istiyorsaniz en iyi okullardan birisinde doktora yapmaniz gerekiyor maalesef. Avrupa veya Asya hakkinda bilgisi olan arkadaslar yardimci olursa sevinirim.

Borsa nedir?
GSYH, CPI ve GSYH Deflatoru
Fraktal nedir?

6 Yorum Var.:

Kadir dedi ki...

Bir dakika benim anlamadığım doktora için üniversitenin iyi olması neden önemli ? Yani sonuçta ortaya konulan bir tez yok mu ?

Blog Sahibi dedi ki...

Cok safsin Kadir.

Okulun sohreti senin tezinin kalitesinden daha onemli. Neticede kac kisinin senin yazdigin tezi okuyup analiz edebilecek zamani ve uzmanligi var?

Kadir dedi ki...

Dur dur, o zaman ben de danışayım. Şimdi ben istanbul ticaret üniversitesinde Tezli yüksek lisans yapıyorum. ticaret üniversitesinin adı pek iyi değil. Hocalar hep ymm falan işi bilen hocalar ama okulun adı pek bilinmiyor 8 yıllık bir okul daha. Ama derse gelen hocaların genelde bir denetim firması kökeni var. Ya kurucularından ya da hala denetim işi yapıyorlar.Ayrıca istanbul üni. marmara falan bu okullarda da devam ediyorlar. Tezli muhasebe ve denetim yüksek lisansı sadece bu üniversitede var. Özel üniversiteler içerisinde. Şimdi ben buradaki tezliyi bırakıp adı istanbul ticaretten daha iyi olan bahçeşehir ya da bilgi'ye mi geçeyim ? Buralarda ise tez yok proje hazırlanıyor.

Ben de sizlerden tavsiye isteyeyim.

merlin dedi ki...

ben doktora yapilmayacaksa master a karsiyim.

amac daha cok para kazanmak icin cephaneyi guclu tutmaksa da yuksek lisansta iyi universite iyi bolumden daha cok para getirir.

syzer dedi ki...

Eğer burs alınabilecekse İngilteredeki üniversiteleri önerebilirim.Bildiğim kadarıyla lse,london business school gibi üniversiteler university of london altında toplanmaktadır.Yani diplomada university oflondon yazmakta.Özellikle yükseklisans(msc ve mphil dereceleri)tam zamanlı girersen 1 sene sürmektedir ve ders yükü daha azdır.İngilteredeki yaşam koşulları biraz daha zordur,pound'un daha pahalı oluşu,lodra'nın en pahalı şehirler oluşu.Türkiye overseas kategorisinde bu sebepten normalden daha pahalıdır.Ayriyetten ingiliz mutfağı rezalettir:) Londra dışında sağlam üniversiteler vardır(essex üniversitesi mesela)oxford ve cambridge üniversitelerini anlatmayı gerek görmüyorum.ek olarakdoktora içinillaki msc veya mphil derecesinden başlatıyorlar.mphil daha araştırmaya yöneliktir(dahaaz ders ve 10000 kelimelik tez)msc ise daha fazla ders içerir,6000 kelimelik tezdir. ikisinden birisini geçtikten sonra 3 sene doktora sürer(tabii performansına bağlı)
Fransızca varsa fransayıda önerebilirim.Mesela toulouse üniversitesi ingilizce eğitim vermektedir,fransızcakurslarda açmaktadır.(çok sıkı üniversitedir,industrial organisations dersini alanlar bilir jean tirole burda ders vermektedir)Şimdilik bu kadar

smashe dedi ki...

barcelona'da graduate school of economics var orayada bakin, kaliteli olmasi lazim, burs da verebiliyorlar, Mas Colell de orda ders veriyor
barcelonada super bir sehir
yanliz doktora ogrencileri 1000 euro civari kazaniyor amerika veya ingilterede daha yuksektir buyuk ihtimalle