General Motors (GM) ve Populizm

Obama'nin gelmesiyle birlikte Amerika'da populizm'in dozu iyice ayyuka cikacak gibi gorunuyor. Cumhuriyetciler felaketti, isler iyice beter olacak. Bugunlerde unlu araba sirketi GM batmanin esiginde ve devletten kendisini kurtarmasini istiyor. Amerika'da medyaya en cok para kazandiran sirketlerin basinda da GM geliyor. O yuzden gazete ve televizyonlarda GM konusunda bir tane tarafsiz ve gercekci analize rastlamadim. Ustune ustluk bizim gerizekali Hurriyet de yabanci medyadan araklayip gazetesinde bu haberlerden basmaya baslayinca dayanamayip iki laf edeyim dedim.

Argumanlar Hurriyet'te de belirtildigi gibi GM devletten $25 milyar almazsa batacak ulkeye maliyeti $200 milyar olacak 3 milyon kisi etkilenecek.

Yok essegin tabancisi.

Sanki Amerika'da baska araba yapan sirket yok, GM batinca yan sanayi de beraberinde batacak. Amerika'da bir suru tomobil sirketi var, GM batarsa bu sirketler GM'in %22'lik pazar payini kendi aralarinda bolusecekler ve bir suru kisiye is imkani dogacak. Neticede otomotiv sanayinde calisacak kisilerin sayisini GM'in batip batmamasi degil Amerika'da satilan arabalarin sayisi belirliyor. GM batsa da batmasa da isini kaybedecek kisi sayisi asagi yukari ayni olacak. Maksat GM'de calisan ve doktora yapmis adamlardan daha fazla maas alan sendikali ve emekli GM iscilerinin korunmasi. Medya buna ses cikarmiyor cunku GM batarsa reklam gelirleri azalacak. Politikacilar ses cikarmiyor cunku GM bir coguna finansal destek sagliyor. Bir rivayete gore Obama otomotiv sektorunden toplam $150 milyon bagis almis, simdi bunlari geri odemenin zamani gelmis.

What is Insider Trading Anomaly
Recent Academic Studies on Insider Trading
How to Profit Legally From Illegal Insider Trading
Insider Trading in Germany
Inside Information About the Massive Insider Trading Probe
Insider Trading Returns
Definition of Insider Trading
Is Insider Trading Legal?
How Insiders Use Private Information and Don’t Get Caught?
SEC Regulation on Insider Trading: Section 10b

Neticede simdi olmazsa Obama is basina geldiginde GM de hukumetten avantayi alacaktir. Ulan Turkiye'den bu sacmaliklar yuzunden kactim, adamlar gelip beni Amerika'da buldular. Burasi da iyice Turkiye'ye benzemeye basladi. Insallah Obama uzay programina destegi arttirir da ben de Mars'a gitme firsati bulurum!!!

Not: GM iscilerinin ortalama maliyeti saat basina $70 iken Amerika'da uretim yapan Toyota'nin maliyeti $48. Bu yuzden GM rekabet edemiyor. Yardim alsa 2 sene sonra tekrar devletin kapisina gelecek. Turk sirketlerinin bundan cikarmalari gereken ders su. Arge yatirimlari yapacaginiza veya verimliligi arttirip maliyetleri azaltacaginiza politikacilari ve medyayi yemlerseniz baska hic bir sey yapmaniza gerek kalmaz, gul gib yasayip gidersiniz.

Borsa nedir?
Borsa nasıl oynanır
Hisse Yorumları
Ekonomi nedir
Fraktallar
Fraktal nedir?
Çernobil Faciası
Türev Konu Anlatımı: Türev Nedir
Nükleer Kirlilik
Nükleer Santraller

7 Yorum Var.:

Unknown dedi ki...

Fındıkçılarda yüksek fiyat açıklanmazsa askere gitmeyiz demişler. Ben de bir atölye açıp masa üreteceğim. Binlerce onbinlerce masa. Sonra devlete satmayı düşünüyorum.Almazsa askere gitmem anasını satıyım. Birde yol keserim.Doğan medya beni desdeklermi acep ?

Kadir dedi ki...

Sayın EkonomiX, amerikadaki ücretler ile ilgili bir yazı yazar mısınız ?

Teşekkürler.

Not:Özellikle denetim ve muhasebe alanındaki ücretleri yazarsanız sevinirim.

Unknown dedi ki...

Sektorun icinden biri olarak soyleyeyim. GM'in ve Ford'un kurtulmasi imkaansiz, 90 dan beri tas ustune tas koymadi bu iki sirket. otomotiv sektorunde kar etmenin yegane yolu kaliteden gecer. Kalite deyince istatiksel kaliteden bahsediyoruz, Mercedes, Bmw'den degil. Lean ,tqm, 6sigma falan gibi zimbirtilar. Ikiside basarisizin da otesinde bir yerlerde bu konuda. Neyse kisacasi GM'in sorunu paradigma sorunu, benimsedikleri yonetim bicimi digerleriyle (Toyata'nin istatiksel kalite hareketiyle) yarisamiyor. Bu isletme bicimide iki ayda yerlestirilemiyor sirkete haliyle, bir kultur meselesi, yillar hatta on yillar alir. Yazidaki simdi yardim edilse iki sene sonra tekrar devletin kapisina dayanacaklari cok dogru bir tespit. Bu kriz cikmasada batacaklardi er veya gec. Kangren olusmus bir kere.

Dane dedi ki...

havzalı;Lozan masasının taklitini yaparsan Doğan Medya'yı bilmem ama CHP iktidar olursa milyon adaet satarsın.Ama boşuna ümitlenme CHP iktidarı rüyasında bile göremez.

PS:RUYA yaz 1907 ye yolla Fenerbahçe galibiyeti rüyana girsin....:)

ulas dedi ki...

Vahşi ve küçük Amerika'dan kaçıp, büyüğüne gitmişsiniz. Olgu şudur ki, sizin liberalizm dediğiniz şey sadece teoride o saydığınız ilkeleri taşır. Gerçek hayatta, sermayenin el değiştirmesi, tekelleşme için yapılan siyasi ayak oyunları vardır. Çünkü sermaye, entelijansiya ve siyasiler iç içe geçmiştir. Otistikler gibi davranmayın, kendi yarattığınız algıların dünyasından çıkın, gerçeği görün. Bence bir üçüncü sistemi yapılandırmanın yolunu bulun tarihe geçin.

Ne misyon yükledim be...

alkazar dedi ki...

GM iscilerinin ortalama maliyeti saat basina $70 iken Amerika'da uretim yapan Toyota'nin maliyeti $48. Biri iscilere yane isci emegine para verirken digeri teknolojiye yatirim yapmis. Kimin kazandigi belli. Zaten marksizmin en buyuk yanlisi bu el emeginin onemini buyutmesiydi. Onemli olan bilgidir. Maymundan insana geciste elin ayak olma durumundan uretim faliyetleri icin serbestlesmesi olmus olabilir ama evrim burda durmaz el yapacagini yapmis artik iktidari alma sirasi beyindedir. Bugun ABD'de General Motorun kurtarilmasini isteyenler ABD'nin Sinan Aygunleridir. Bu firmada bizdeki kucuk esnaf gibi kendini gelistirip ayakta kalmak yerine devletten yardim bekleyendir. Evrim ise acimasizdir doganin kanununa karsi gelen silinip gider.

milleplateaux dedi ki...

<< Dünyanın en iyi ekonomistleri arasında gösterilen ve Keynes’ten bu yana gelmiş en iyi yorumcu olarak nitelendirilen bu yılın Nobel Ekonomi Ödülü’nü kazanan Amerikalı iktisatçı Paul Krugman, ABD’nin otomobil üretimini durduracağı tahmininde bulundu. Çarşamba günü yapılacak Nobel ödül töreni öncesinde İsveç’in başkenti Stokholm’de gazetecilerin sorularını yanıtlayan Krugman, “Şu anki ekonomi, Amerikan otomotiv sektörünü ayakta tutacak güçte değil. Washington’un sektörün başarısızlığında sorumluluk kabul etmemesinin yerinde olacağı kanısındayım” dedi.
Krugman, otomotiv devlerinin Kongre’ye sunduğu kurtarma planının, ekonomik kriz nedeniyle dev bir sektörün başarısızlığını kabullenememesinin bir sonucu olduğunu belirtti. Krugman’a göre sunulan plan, soruna çare olamayacak zira eski çözümleri içeriyor. Krugman, mevcut ekonomi tarafından desteklenmediği için Amerikan otomotiv sektörünün çökeceğini de öne sürdü. ABD’nin yeni Başkanı Barack Obama ise otomotiv sektörünün çökmesine izin verilemeyeceğini vurguladı. Obama, bununla birlikte, yardımın sektörde reform koşuluna bağlanması gerektiğini belirtti.>>

http://www.taraf.com.tr/haber/23109.htm