Ekonomist'in Eski ve Yeni Tahminleri

Son 2.5 ay icerisinde yaptigim tahminlere bakma zamani geldi. Oncelikle sunu belirtmeliyim ki bunlar oyle her adamin yapabilecegi tahminler degil. Hatta en kral portfoy yoneticisini getirin bu kadar isabetli tahmin yapamaz.

1. Petrol Fiyatlari: Biz petrol fiyatlari $140 seviyelerinde iken "short" yani aciga satmayi dusundugumuzu belirtecek kadar petrol fiyatlari konusunda karamsardik. Aradan gecen zamanda petrol fiyatlari %30 gerileyerek bizi hakli cikardi. Bu arada bizim dusundugumuzun tersi yonde yatirim yapan Ospaire isimli Hedge Fonu iflas etti. Petrol ile ilgili yaptigimiz tahminlere ve sonrasini anlatan yaziya buradan ulasabilirsiniz.

2. IMKB Endeksi ve Akbank: IMKB endeksinin yuksek oldugunu once 39000 seviyesinde iken soyledik. Ardindan endeks 43000'e cikti ve biz o noktada endeksin abarttigini, bu yuzden de elimizde uzun zamandir tasidigimiz AKBNK hisselerini sattigimizi sizlerle paylastik. Aradan 1.5 ay gecti. IMKB endeksi 32000'e dustu, AKBNK ise bugun 4.84 YTL'den kapandi.

3. Dow Jones ve S&P 500 Endeksi: En son bundan 1 ay once su tahmini yapmisiz: "Yani rakam ve tarih olarak su tahmini yapiyorum. 2009'un ortasina kadar Dow Jones 10500'u (bugun 11500 seviyesinde) ve S&P 500 de 1150 (bugun 1285 seviyesinde) seviyesini gorecektir." Iki hafta once de ayni tahmini yinelemisiz. 2009'un ortasina kadar beklemenize gerek kalmadi, bugun her iki endeks de bahsettigimiz seviyelerin altini gordu.

Bir okuyucumuzun "nasil bu kadar isabetli tahmin yapabiliyorsunuz" sorusuna karsilik yazdigimiz yazida Turkiye'de finans isinde olanlarin dikkatini cekmek ve yagli kaymakli bir danismanlik isi almak icin iyi tahminler yapmak zorunda oldugumuzu belirtmistim. O zamandan beri kapimi calan cikmadi. Simdi herkesin kafasi koparilmis tavuk gibi ortalikta kosustugu bu gunlerde yeni tahminlerimi yayinlayacagim. Ama bir sartla.

Bu adamlar niye bana gelip danismanlik yapmami istemiyorlar diye merak ediyorum. Aklima gelen bir cevap "why buy the cow when you get the milk for free" yani bu adamlar sutu bedava icerken inege niye para versinler ki? O yuzden de bu seferki tahminlerimi yayinlamak icin TEGV'e toplam 100 YTL bagis yapilmasini talep ediyorum. Email adresim turkekonomi gmail com, makbuzu almadan tahminlerimi aciklamayacagim.

3 Yorum Var.:

mr. brooks dedi ki...

bir arkadasim iddaa oynuyor ve kazandigi kadar da kaybediyor. fakat genelde konusurken sadece dogru tahmin ettigi maclardan soz ediyor. arasira da itiraf ediyor tabii kazandigi kadar kaybettigini..

gecenlerde bir yazinizda tahmin oraninizin %60 oldugunu yazmistiniz, warren buffet'a yakin bir oran oldugunu soyleyerek. ama bunu soylemeseydiniz ben blogdaki yazilarinizdan en az %90 gibi bir tahmin basariniz oldugunu cikarirdim. iyi analiz yapmanin yani sira iyi reklam yaptiginiz icin de kisa surede hedefinize ulasacaginizi dusunuyorum.

bunu goz onunde bulundursam bile son gunlerdeki performansiniz bence cok iyi. kriz zamanlari cok daha buyuk firsatlarin ve risklerin ortaya ciktigi zamanlar ve bu devreleri degerlendirme konusunda basari oraniniz normal zamanlardan daha yuksek. tebrik ederim. yatirimim ve fazla param olsaydi satir aralarindaki reklam payini gorsem de sizinle calisirdim.

Blog Sahibi dedi ki...

Ben yaptigim tahminleri bloga yaziyorum zaten, o yuzden sizin arkadasiniz gibi secmece yaptigim soylenemez. Kaldi ki bu seneki dogru tahmin oranim senin tahmin ettigin gibi %80-90'a yakin bir oran,, reklamla alakasi yok yani.

Benim bahsettigim %60 uzun bir gecmisin ortalamasidir. Belki son bir yilda yeteneklerimde bir gelisme olmustur da o yuzden bu sene %90 isabetle gidiyorum, belki de yeteneklerimde bir gelisme olmamistir (bu seneki ekstra basarim tesaduftur). Simdilik elimde yeterince kanit yok, belki bir sene daha bu performansi surdurursem kendimi "Allah" gibi gormeye baslayabilirim.

Sahsen kimsenin cok uzun sureler cok uzun isabet oraniyla tahmin yapabilecegini dusunmuyorum.

Keske bir suru paraniz olsaydi :(

tekeli71 dedi ki...

19/09/2008 İTİBARIYLA ABD DE KRİZ BİTTİ. DÜNYA PİYASALARI RAHATLADI DİYEBİLİRMİYİZ????