Dow Jones Ne Olur?

Bir okuyucumuz sormus: ustad sıkışınca sizden yardım almak alışkanlık oldu ama
yine bi dow yorumu yapsanız 11700 uzerinde tutunamayıp satış yiyen dow mu eger oyleyse satısın devamı beklenir yada abd secimleri oncesi bi yukarı atak beklemek mi lazım.


Hemen cevap verelim. Valla bundan 3 hafta once S&P500 endeksi 1285 seviyesinde, Dow Jones 11500 seviyesinde iken %10'luk dusus tahmini yapmistim. O zamandan bu zamana pek bir sey degismedi. Ikinci ceyrek buyume rakamlarini %3.3 olarak beklentilerin cok uzerinde revize ettiler ama bu benim tahminlerimi degistirmiyor. Arada borsaya gaz verip 11700'e cikariyorlar, sonra tutunamiyor 11400'e dusuyor, sonra tekrar gaz veriyorlar, bir daha 11700, boyle bir kisir dongudur gidiyor.

Iki uc gundur borsada dusus devam ediyor, bugun 11300'un altini gordu. Niye cikiyor niye dusuyor ben anlamiyorum, anlamaya da gayret etmiyorum dogrusu. Bizde TV'de analistlere her dakika sorarlar, simdi borsa niye dustu, simdi niye cikti diye. Bir tanesi de cikip "ulan ben ne bileyim borsanin her dakka niye dusup ciktigini, borsa bu duser de cikar da" demiyor. Ben diyorum. Bilmiyorum kardesim, kisa vadede, hele hele gunluk, gun ici bana borsayla ilgili soru sormayin.

Uzun vadede ise (bir sene icerisinde) Dow Jones 10500, S&P500 1150 seviyesini gorecek diye size soyluyorum. Turkiye borsasi ne yapar sorusuna ise simdilik cevap vermiyorum.

Bu konu ile diger alakali bir yazi ise Borsa Nasıl Oynanır? En Sağlam Tüyolar baslikli yazimizdir.

1 Yorum Var.:

tekeli71 dedi ki...

siz 3 hafta önce "eylül ayı ortalarında abd borsaları düşecek" demiştiniz.eylül ayı'nın ilk haftasında düştü bile...

TKF ŞU AN %3.31 EKSİDE İŞLER İYİ GİTMİYOR ANLAŞILAN.