Merkez Bankasi Enflasyon Tahmini

Hay Allah, Merkez Bankasi yil sonu icin enflasyon tahminini yine yukseltmis. Bu sefer %9.3'den %10.6'ya cikarmislar. 2009-2011 icin yaptiklari tahminlere hic deginmiyorum bile, Nasrettin Hoca'nin borcunu odemek icin uydurdugu masala dondu adamlarin tahminleri (calilar buyuyecek, koyunlar gecerken tuyleri takilacak, takilan tuylerden iplik yapilacak...)

Temmuz enflasyonu asagi yonde surpriz yapmisken niye birdenbire boyle enflasyon hedefini yukselttiler diye merak ettim dogrusu.

Megersem 2008 yilinin kalani icin petrol fiyatlari tahminlerini $105'dan $140'a guncellemisler. Anlayacaginiz her seyi bir adim geriden takip ediyorlar. Biz bundan 3 hafta once petrol fiyatlari $140 civarinda seyrederken petrol fiyatlari dusecek diye tahmin yapiyorduk, fiyatlar dusme egilimine girdi. Simdi Merkez Bankasi baskani cikmis senenin geri kalaninda petrol fiyatlari $140 ortalama fiyattan islem gorecek diye tahmin yapiyor. Adamlar her seyi 1-2 ay arkadan takip ediyor. Neyse bu sefer iki yanlis bir dogru yapti. Petrol fiyatlari onlarin bekledigi gibi gitmeyecek ama enflasyon da %10'un altinda gerceklesmeyecek.

Hazir elimi atmisken kisa vadeli oldukca spekulatif bir tahmin yapayim. Onumuzdeki 1.5 ay suresince faizler bir miktar yukselirken borsa da bugunku 39100 seviyesinin altina gerileyecek. Ben borsadaki agirligimi bir miktar azaltmayi planliyorum, azalttigim zaman haber veririm.

0 Yorum Var.: