Dolar, Faiz ve Borsa

Bundan 8-9 ay once "hamdolsun teget gecti" diyen birisiyle dalga gecip cok buyuk hizlarda kuculdugumuzu soylerken bazilarimiz secimler yuzunden politik davrandigimi dusunuyorlardi. Gercekler ulkenin tarihi bir hizla kuculdugu TUIK tarafindan tescil edildikten sonra anlasildi.

Simdi ise ekonomi senelik yuzde 3 civarinda bir hizla buyuyor ama bunun istatistiklere yansimasi bir 6 ay daha alir.

Ote taraftan gecen Kasim yuzde 17'ye yukselen reel faizler bugun yuzde 7'e gerilemis durumda. Iki hafta once reel faizler yuzde 8 iken bunlarin iyi faiz oranlari oldugunu belirtmistim. Simdi bile fena degil ama tabii cazibesini yitirmeye basliyor.

Tutumluluk  Inovasyon örnekleri  Türev Konu Anlatımı  EFT Nedir  Olasılık nedir    Ekonomi Nedir  Hisse Yorumları  Bilinçli Tüketici

Dusen faizler ise borsanin (Borsa Yorumları) yukselmesini destekliyor. Ben elimdeki ufak bir miktar banka hisselerini Merkez Bankasindan isaret gelmeden satmayi planlamiyorum. O yuzden borsanin yonuyle ilgili benden simdilik kesin bir ifade beklemeyin.

Simdiye kadar dolar hakkinda kesin ifadeler kullaniyordum, bu konudaki dusuncelerim eski kuvvetini kaybetti. Artik dovizde de spekulasyon onermem.

Anlayacaginiz hicbir seyi kuvvetli onermiyorum.

Bu konu ile diger alakali bir yazi ise Borsa Nasıl Oynanır? En Sağlam Tüyolar baslikli yazimizdir.

2 Yorum Var.:

syzer dedi ki...

Sayın ekonomix;
Referans gazetesinde yazan Güven Sak'ın dünkü yazısı(06.08.2009) hakkında ne düşünüyorsunuz?

alp hamzagil dedi ki...

Valla ben tekstil sektöründeyim, çalıştığım firmalar da hepsi Almanya ağırlıklı ihracat yapan Türkiye'nin tekstilde ilk 100'ünde olan firmalar. İşler 3-4 aydan beri duruyor. Çok firma kapandı, çok firma sıkıntıda. Sektör durma noktasında. Güven Sak'ın yazısını da okudum, bence çok doğru yazmış. Amerika'da Stiglitz ve Roubini güzel konuşuyorlar bence. Sanki altın ve gayrimenkul en mantıklı yatırım şu anda.