Vergi Borçlari ve Yükü

Bir okuyucumuz vergi borçlari ve yükü konusunda Amerika'da yasayip da Turkiye'de yatirim yapanlarin odemesi gereken vergileri soruyor:

Bu emaili USA'de yasayip Turkiye'de yatirim yaparken dikkat etmemiz gereken vergi yukumlulukleri hakkinda yaziyorum.Sizin uzmanlik alaniniz disinda oldugunun farkindayim, ama sizin de USA'de yasayip calistiginizi ve Turkiye'de de yatirim yaptiginizi biliyorum. Muhtemelen de bu konuda yeteri kadar bilgiye sahipsinizdir. Sizden ricam, bu birikiminizi bizimle paylasmaniz.Ben USA'de yasayip H1B calisma vizesi ile calisan ve her sene IRS'e gelir vergisi odeyen bir TC vatandasiyim. Her ay da duzenli olarak Turkiye'deki Turkiye Is Bankasi yatirim hesabima bir miktar aktarip Turkiye'de yatirim yapmaya calisiyorum.Aklima takilan bir kac soru:Turkiye'de yaptigim islemleri TC vatandasi olarak yapiyorum. Zaten tum islemlerde varsa bir vergi yukumlulugu, direk stopaj vergisi olarak kesiliyor. Bunun disinda TC devletine karsi her hangi bir vergi yukumlulugum bulunuyor mu?Turkiye'de yaptigim bu islemlerden dolayi USA'e karsi her hangi bir vergi yukumlulugum bulunuyor mu?Bu konudaki bilginizi ve tecrubenizi paylasabilirseniz ve/veya bu sorumu Blogunuzda duyurup bilgisi ve tecrubesi olan diger insanlardan yardimci olmalarini isterseniz size mutessekir kalirim.

Ben bildigim kadariyla cevap vereyim ama bunu vergi tavsiyesi olarak dusunmeyin, bir muhasebeci ile gorusun derim.

Reeskont Nedir  Bütçe Nedir  Aritmetik Ortalama Nedir   Hisse Senedi Nedir   Bilanço Nedir   Akreditif Nedir  Tahvil Nedir    Broker Nedir    Portföy Nedir  Tutumluluk Nedir  Varlık Barışı Nedir  Evrim Teorisi Nedir  Reyting Nedir

Amerika'da yasayip da Turkiye'de yatirim yapan kisiler Amerika'da vergi vermek zorundadirlar. Turkiye'de odediginiz vergiler (stopaj) odemeniz gereken vergilerden dusulur. Eger Turkiye'de odediginiz vergiler daha fazla ise Amerika'da vergi odemeniz gerekmez ama odediginiz fazla vergi icin kredi de almazsiniz. Eger Turkiye'de odediginiz vergiler Amerika'da odeyeceginiz vergilerden az ise o zaman aradaki farki burada vergi olarak vermeniz gerekir. Turk vatandasi olmaniz size bir ayricalik saglamaz, J vizesi ile gelmis olsaydiniz durum farkli olabilirdi zannediyorum. Bu arada Turkiye'de stopajdan baska vergi vermeniz gerekmiyor. Hisse senetlerine yatirim yapiyorsaniz artik stopaj da kesilmiyor.

Madem yeri gelmisken baska bir tavsiyede bulunayim. Burada odeyeceginiz vergileri azaltmak icin IRA ve/veya 401k gibi hesaplara para yatirirsaniz Turkiye'ye dondukten sonra bu hesaplardan paranizi kademeli olarak cekip sadece %10 ceza vergisi vererek tasarruf saglayabilirsiniz. Siz en iyisi vergiler konusunda bir kitap alin ve kendinize gore vergi optimizasyonunu muhasebecinizle birlikte yapin.

3 Yorum Var.:

syzer dedi ki...

tam spklık sınav sorusu.1)Türkiye'de stopaj yeterli.Tam mükellef sayılır çünkü şirket Türkiye'de Onun dışında bir vergi yok(şu sıralar stopaj 0 oldu)USA de ne olur onu bilmem.Heralde Amerika'ya getirdiğinizde belli bir vergi vardır.

burak dedi ki...

güzel bilgi

burak dedi ki...

ayrıca sitenizi uzun zamandır takip ediyorum ve sağ menünüzde altın fiyatlarınında bulunduğu bir bölüm olursa gayet güzel olur diye düşünüyorum bilmiyorum katılır mısınız ama şu adresten yararlanılabilir www.altinfiyati.org/sitene-ekle/