Buyume Polemigi (Son nokta?)

13 Eylul tarihinde develer tellal, pireler berber iken Ekodok Ugur Gurses'in %4'luk buyume tahminine katilmadigini soyledikten sonra ben de Ekodok'la ayni fikirde oldugumu belirttigim su yaziyi yazmistim. Soyle demisim:

"Politik belirsizligin beklentileri bozdugu ve bunun gelecekteki buyumeyi olumsuz etkileyecegi yonundeki goruslere de katilmiyorum, bizim ulkemizde beklentiler cok cabuk degisebiliyor, faizler indirilmeye baslandiginda ne dedigimi hissedeceksiniz. Neticede buyumenin %4 ya da %5 olmasi cok bir fark ifade etmiyor benim icin. Yine de bu konuda Ekodok ile benzer beklentilere sahip oldugumu, ekonomik buyumenin 2007 yilinin tamaminda %90 ihtimalle %4'un uzerinde olacagini tahmin ediyorum."

Gercekten de Cumhurbaskaninin secilmesi surecindeki sancilar buyumeyi cok olumsuz etkilemedi, Merkez bankasinin hareketi orta vadeli faizleri %16-%17 araligina indirdi ve yilin ikinci yarisindaki buyume bizim tahmin ettigimiz gibi gerceklesti. Neticede 2007 yilinda ulkemiz %4.5 buyudu.

Demokrasi Nedir   Küresel ısınma Nedir  Özel Üniversiteler    Bilgisayar Nedir    Teknoloji Nedir

11 Aralik 2007 tarihinde ise Ugur Gurses'i buyume tahmininin yanlis cikmasi durumunda fazla hirpalamayacagimizi belirttim. 17 Aralik tarihinde ise kriz tahmini yaptigim ve suclulari acikladigim yaziyi yazdim. Sagolsun, hem hukumet hem de muhalefet olaylarin daha da derinlesmesini saglamak icin ellerinden geleni artlarina koymuyorlar. Firsatiniz olursa o yaziyi bir kez daha okuyun, aynen soyle demisim:

"Turkiye'nin yakin bir zamanda ciddi bir kriz yasamasi olasiliginin oldukca yukseldigini dusunuyorum. Bu ekonomist diliyle "kriz cikacak" demektir, cikmazsa kendime kacis icin acik kapi birakmis oluyorum. Amacim sadece kriz tahmini yapmak degil, simdiden suclularin kim oldugunu belirtmek. Sonra kriz ciktigi zaman kabahati baskasinin ustune yikmaya calismasinlar."

Haaaa, unutmadan soyleyelim. 2006'nin sonunda 2007 icin buyume oranini %4.5 tahmin etmisiz. Tesaduf iste, dogru cikmis.

2 Yorum Var.:

serhat dedi ki...

2007 taminlerinizi yazdiginiz yazida hangi hisseleri onerecektiniz soran olursa merak ettim? bir de ayni soruyu 2008 icin sorsak yine bagis mi isteyeceksiniz? Yapmayin Hocam, siz demiyor musunuz MIT bile ders notlarini ucretsiz sitesinden yayinliyor..

Blog Sahibi dedi ki...

2007 icin iki tane banka bir tane de defansif hisse onermistim. Onerdigim bankalardan bir tanesi Garanti idi. 2008 hisselerini gelecek sene aciklarim.