Et ve Balık Kurumu'ndan et aldım

Bugün öğlen arasında Ankara'da SSK işhanındaki EBK'ya gidip et alabilme başarısını gösterdim değerli okurlar. Gittiğimde dükkanın önünde bir kuyruk gördüm. Sovyetler Birliği ruhunun Ankara'nın göbeğinde yaşatılıyor olması beni duygulandırdı. Yaşadıklarımı da hemen sizinle paylaşmaya karar verdim. Yaklaşık 40 dakika bekledim ama benden sonra cuma çıkışı olduğu için en az 1 saat beklenir diye tahmin ediyorum. Bir görevli kapıda bezirganbaşı gibi bekliyordu. 4 kişi hızla satış yapıyor, 1 kişi ise kasada bekliyordu. kasa çok yavaş çalıştığı için normal bir kasabın 1/5'i hızla çalışıyorlardı. Kasadaki eleman başını kaşıyamazken et kesen-kıyan-tartan elemanlar boş boş bekliyorlardı. 10 dakika bekleyince sıkılıp gitmek istedim ama kuyruğun enteresan bir tadı var. Hem bekleyeyim, deneyim yaşamış olurum, blog'da okurlarımla paylaşırım dedim, hem de o tada doyamadım. ilk başta 1 kilo kıyma alırım diye düşünürken bekledikçe 2 kilo, 5 kilo alma isteğim ortaya çıktı. kuşbaşı da olduğunu öğrenince manyak gibi 5 kilo kıyma, 5 kilo da et alayım dedim, nereme sokacak idiysem...

Sırada klasik şekilde kavga çıktı. Kaynak yapmaya çalıştılar, halk insiyatifi ile engel olduk ama kapıda bekleyen bezirgan tanıdıklarını içeri alınca sesimiz çıkmadı, çünkü hepimiz endoktrinasyondan geçmiştik (a tribute to Sedar Kaya) ve otoriteye saygılıydık. Sonra amcalar teyzeler sebepsiz bağrışmaya başladı. Et fiyatlarının suçlusunun Tayyip ve Ameriga olduğunda karar kıldılar. (Sayın Editör, söyleseniz de Ameriga yapmasa böyle şeyler, ayıboluyo) Bir iki kişi "Tayyibin ne suçu var" diyecek olduysa da cuma namazı vakti kuyrukta pek taraftar bulamadılar. Kuyrukta oldukça güzel 3 de kız vardı, bir de minnacık kıyafetli bir hatun birden ve yine nedensizce "ben neden utanıcam, beni bu hale düşürenler utansın" diye bağırdı. Bütün bunlar olurken kuyruğun etrafı cuma namazı kılacaklarca çevrilmişti. Bunlar da alakasız ayrıntılar olsun. İçeri girmeme 6-7 kişi kala bezirgan başı çıkıp "kuşbaşı bittiiii" diye bağırdı. Yaşasın kara borsa dedim içimden.

Reeskont Nedir Bütçe Nedir Aritmetik Ortalama Nedir Hisse Senedi Nedir Bilanço Nedir Akreditif Nedir Tahvil Nedir Broker Nedir Portföy Nedir Tutumluluk Nedir Varlık Barışı Nedir Evrim Teorisi Nedir Reyting Nedir

Sonra cuma namazı başladı ve kuyruk kısaldı. Bu arada epeydir namaz kılanları izlememiştim, ekseriyet huşu içinde namazını kılsa da bazılarının kaşı gözü fel fecir. Kuyruktaki abinin teki resmen kızları kese kese namaz kılıyordu. Allah kabul etsin.

İçeri girdiğimde sadece 3 kilo kıyma kalmıştı neyse ki. utandım, 2 kilo istedim. Bir de pirzola varmış, 1 kilo da ondan istedim. 1800 gram kyma, 920 gram pirzola verdiler. Benimle giren bir tosuncuk 40 kilo kıyma istedi ve hiç zorluk çıkarmadılar. Kasada günün anlam ve önemine uysun diye Ziraat Bankası kartımla ödeme yaptım, çıktım. Çıkınca "kıyma var mı, kuşbaşı niye yok, çok bekler miyiz, tayyip de bizi görecek mi tarzı sorularla muhatap oldum, hepsini "bilmiyorum" şeklinde cevaplayıp çıktım. Kuyruk benim girdiğim zamankinin 3 katına çıkmıştı. namazdan önce 4 liraya seccade satan çocuk isteyenlerden seccadeleri 1 liraya geri alıyordu.

Notlar:

1. Kıyma 16.5 lira, kuşbaşı 19 lira, pirzola 24 lira, çorbalık 85 kuruş, tavuk boynu 50 kuruş. gerçekten.

2. SSK işhanında ya içki içilmesin, ya namaz kılınmasın. nerede görülmüş aynı ortamda aynı anda hem içki içilip hem namaz kılındığı? Camiler yetersizse cami yapılsın. yok illa SSK işhanında namaz kılınacaksa da içki içilmesin, barlar başka yere taşınsın. Bir müslüman olarak rahatsız oldum.

3. Aynı şey Kızılay metro istasyonu için de geçerli. Yaz sıcağında kadınlara kapalı giyinin demek çok yakışıksız kaçar. asla da kabul edilebilir bir durum değil. amma ve lakin o hatunları kese kese de namaz kılınmaz ki.

4. Sevgili taksi şöförleri, yayalara kırmızı ışık yanınca değil, size yeşil ışık yanınca geçeceksiniz. Bir daha beni öldürmeye çalışmazsanız sevinirim.

5. Et ithalatı EBK'nın tekelinden alınsın, her isteyen et ve/veya canlı hayvan ithal edebilsin, bugün benim yaşadığım şey hoş bir 80 öncesi veya SSCB nostaljisi olarak kalsın.

6. Ekonomiturk pek güncellenmiyor diye üzülenler varsa söyleyeyim, ekonomiturk2 hala editör tarafından kaliteli yazılarla güncelleniyor. denememeler pidecilik önlenemez düşüşünü sürdürüyor, sıcaklardan başımızı kaldırabilirsek anlatmaya devam edeceğiz.

3 Yorum Var.:

T'Pol dedi ki...

Ah çocukluğumdaki margarin, ampul, benzin, sigara ve şeker kuyruklarını hatırlattı bana... Çok nostaljik yazı olmuş, gözlerim yaşardı resmen...

Fiyatlarsa iyiymiş gerçekten. Pirzolayı bilmem ama antrikotun kilosu 36,5 liraydı en son ki, bu düşmüş hali. Birkaç ay evvel 39,5 olduğunu hatırlıyorum.

Kadir dedi ki...

Ben de bunu yazmıştım,

http://entelektuel.com/neden-eti-pahali-tuketiyoruz-et-ithalati-ve-gumruk-vergisi/

Unknown dedi ki...

Eline sağlık diyorum önce. Bu arada kıyma alacam diye senin cuma da güme gitmiş. Neyse evde kaza etmişsindir:)
Bu EBK işi banada saçma geldi. Bence devlet narh koyarak(narh mıydı neydi ya ulan 20 yıl oldu en son bu kelimeyi duyalı) büyük parakendecilere bu eti vermeliydi BİM, Migros vs gibi, Birde satış faturaları ve verdikleri malı kontrol etmeli.
Herkese ithal izni çare olmaz kanaatindeyim. herkes domates ekiyor ama yenilebilir domates tarlada 15 krş, biz 1,5 tl ye yiyoruz.