Faizler Nereye Kadar Duser?

Finans Network’un yaptığı panelde yapılan konuşmalar genellikle benim burada söylediklerimi doğrular nitelikte. Öte taraftan Denizbank’tan Barış Yılmazkaya’nın 2010 yılında faizlerde yukarı yönlü bir baskı olabileceğini yönündeki görüşlerine ise katılmadığımı belirtmeliyim. Konut faizlerinin en düşüğünün %14 olduğunu birkaç gün önce duyurmuştum. Hatta konut kredisi pazarında büyük paya sahip bankalar %15’in de üzerinde faiz uyguluyorlar. Bu faizlerin yükselmesi bence hiç de mantıklı değil.
Ama Hazine’nin borçlanma faiz oranı ise sadece %8,7 ve gelecek senelerde yükselebilme olasılığı vardır. Yükselir mi bilemiyorum bu konudaki analizimi henüz tamamlamış değilim. Şunu söyleyebilirim ki bankalar Tayyip Erdoğan hükümetinin verdiği senelik 50 milyarın üzerindeki bütçe açıklarının daha en azından 2-3 sene devam edeceğini, IMF ile anlaşma yapılmayacağını ve buradan 50 milyar lira olacak şeklinde söylenti çıkarılan bir kaynağın gelmeyeceğini varsayıyorlar. O yüzden konut faizleri gösterge faizlere kıyasla çok yüksek. Ben de bu yüzden bankaların bu krizi ve sonrasını kendileri açısından çok iyi yönettiklerini düşünüyorum ve borsada bankaların iyi bir performans sergileyeceklerini düşünüyorum.


Yine de buradan banka hisselerini açık açık tavsiye etmeden uzun vadede faizler ne olur sorusuna cevap vermek lazım. Bu konudaki analizimi bitirmiş değilim ama ekonomide ne olup bittiğini her geçen gün daha iyi anlamaya başladığımızı söyleyebilirim.

0 Yorum Var.: