Matematiksel Finans

Baska bir okuyucu sorusu (okuyucunun sorusu italic):

Ben blogunuzu uzun süredir takip eden ve blogunuzdaki tüm eğitim konulu postları okumuş olan, endüstri müh ve matematik okuyan bir 3. sınıf öğrencisiyim. Finans konusunda akademik kariyer yapmak istiyorum ve bu konuda size birkaç sorum olacak.
Aklımı kurcalayan ilk soru, hangi konuda doktora yapacağım, finansal matematik, uygulamalı matematik, finans mühendisliği konuları arasında gidip geliyorum. Uygulamalı matematik entelektüel açıdan beni en fazla tatmin edecek bölüm gibi gözüküyor, fakat bu bölümden mezun olduktan sonra iyi bir finansçı olabilir miyim bunu bilemiyorum. Aklımın bir köşesinde hep doktora yaptıktan sonra 5-6 sene çalışıp sonra okula dönüp hoca olma fikri var, ne kadar gerçekçidir bilemem tabi. Benim merak ettiğim ve size sormak istediğim uygulamalı matematik okuduktan sonra piyasada iyi bir iş bulabilir miyim, piyasada yeterince çalıştıktan sonra okula dönüp hoca olabilir miyim?
Ben sana hangi okullara gitmen gerektigini soyleyeyim, sen karar ver. Bu konuda iki tane okul var Columbia Universitesi ile NYU. Finans muhendisligine girmek daha zor tahmin edebilecegin gibi. O konuda Columbia biraz daha ileride sanki. Bu okullardan mezun olduktan sonra niye sadece 5-6 sene calisacaksin ki? 15-20 sene calis, ondan sonra emekli olursun zaten. Emekli olmak istemiyorsan Turkiye'de ufak bir okulda hoca da olabilirsin.

Reeskont Nedir  Bütçe Nedir  Aritmetik Ortalama Nedir   Hisse Senedi Nedir   Bilanço Nedir   Akreditif Nedir  Tahvil Nedir    Broker Nedir    Portföy Nedir  Tutumluluk Nedir  Varlık Barışı Nedir  Evrim Teorisi Nedir  Reyting Nedir

Ayrıca, finans sektörünün geleceği konusunda da kafamda sorular var. Etrafımdakilere bu planı anlattığımda genellikle aldığım tepki şu oluyor: Finans sektöründe bu süper karmaşık matematiksel kavramlar içeren modeller şu anki kriz yüzünden güvenilirliğini kaybettiler, böyle karmaşık modeller kurabilen analistlere ilerde zaten ihtiyaç olmayacak, bu fizik ve matematik phd li adamlar da yakında wall street ten silinecekler, ortam mba yapmış insanlara kalacak. Sizce bu öngörü ne kadar gerçekçidir, böyle bir olayın gerçekleşme ihtimali yüksek midir?
Challenger faciasi oldu diye Amerikalilar uzaya gitmeyi birakmadi. MBA yapmis adamlar bir halttan anlamiyor, adamlarin isi network yapmak, musteri ve politikaci kafalamak. O yuzden daha fazla para kazaniyorlar zaten. Senin rakiplerin degiller.

Son olarak, finans mühendisliği doktorası yerine uygulamalı matematik doktorası yaparsam bu benim finans alanında ilerleyeceğim yerleri kısıtlar mı, çok ileri gitmeme engel olur mu, bunu merak ediyorum.

Ikisi arasinda cok fazla fark oldugunu dusunmuyorum, finans muhendisligi biraz daha az teknik. Burada amac tecrube kazanmak, cevre edinmek ve neticede kendi dukkanini acmaktir.

0 Yorum Var.: