Yalanci Bahar mi?

Bir okuyucumuz su soruyu yoneltmis:

bana göre borsalarda yalancı bir bahar yaşanıyor. bu bahar en fazla ne kadar sürer? biliyorum,siz büyük bir kriz bekliyorsunuz . bu bütçe ile ekonomi fazla dayanamaz.

abdurrahman yıldırım bugün haber türk'de bütçe üzerine çok güzel bir yazı yazmış."kriz ve seçimle devrilen bütçe"


Benim beklentilerim statik degil, piyasaya yeni veri geldikce beklentilerim de degisiyor. Ozellikle son bir haftada piyasaya (Amerikan piyasalarina) cok onemli yeni haberler geldi. Fed uzun vadeli faizlere mudahale edecegini acikladi. Dun de Hazine bankalarin elinde bulunan degersiz kagitlari (ustu kapali olarak) degerinin uzerinde fiyatlara satin alacagini duyurdu. Yani Amerika bu krize karsi ne yapabilecekse yeni bir kriz cikmasini beklemeden yapma yolunu secti. Bundan sonra ne olacagini cok iyi analiz etmek gerek.

Altın Yorumları    UNESCO Nedir    Sosyalizm Nedir  Forex Nedir    Fraktallar  Altın Oran Nedir

Henuz bu konuda bir karar vermis degilim. Bundan 3 hafta kadar once S&P 715 iken aldigim kagitlari elden cikardim ve neredeyse tamamen nakte gecmis durumdayim. Ama bu gelecekle ilgili karamsar beklentilere sahip oldugum anlamina gelmiyor. Ne olacagini tam olarak kestiremiyorum ve olabilecek ters bir duruma karsi kendimi koruyorum sadece. Sene basindan beri borsanin getirisi %-10 iken benim portfoyumun hem bu seneki hem de 3 senelik getirisi pozitif. Her babayigidin harci degil bu.

Ilk beklentilerim oncesine gore daha olumlu. Her ne kadar bankacilarin yanlislarini vatandasa odetmek adil olmasa da hemen hemen dogru bir davranis. Ama bu kadar belirsizligin arasinda simdilik bir muddet daha kenarda oturmaya geri donuyorum. Borsanin bu arada %20 deger kazanmasi (olursa tabii ki) ise beni gocundurmaz.

Turkiye'ye donecek olursak eskisi kadar cazip oldugunu soyleyemeyecegim. Amerika borsalari senede %5-10 kazandirirken Turkiye gibi piyasalarda %20 civarinda getiri saglamak cazip geliyordu. Ancak simdi buradaki firsatlar da en az Turkiye kadar cazip. Faizlere bakacak olursak Turkiye biraz daha cazip kaliyor. Ozellikle Amerikan Merkez Bankasinin (helikopter Ben diyorlar adama ama ben B52 agir bombardiman ucagi demeyi tercih ediyorum) simdi uygulamaya baslayacagi politikalar uzun vadede dolarin zayiflamasina neden olacak. Bizim 1$=2 YTL tahmini de yanlis cikacak gibi gorunuyor. 1.82'ye kadar geldik ama Viyana kapilarindan geri donduk gibi oldu. (Merkez'in faizleri dusurmesi ve hukumetin butce acigini patlatmasi belki bir son dakika golu atmamiza neden olabilir ama zor)

Neyse. Turkiye'de de faizde oturmus bekliyorum. Veriler aciklansin, secim bir gecsin hele.

Bu konu ile diger alakali bir yazi ise Borsa Nasıl Oynanır? En Sağlam Tüyolar baslikli yazimizdir.

1 Yorum Var.:

Hüseyin MEÇO dedi ki...

ülkemizde piyasa ekonomisi olmadığı dönemlerde eşimin anne babası okur yazar ve 8 kardeş.benim babam okur yazar annem cahil 6 kardeş üniversite okutmasalarda çoğumuzu lise mezunu etmişler,evlendirmişler ve hatta ev sahibi olmamıza yardım etmişler.süpermişler yani.böyle anne ve babaları buradan kutluyorum.
bizler ise piyasa ekonomisinin anne ve babaları olarak 1 veya 2 çocukla yetinenleriz.bizim ve 3 kardeşin birer çocukları daha üniversite okuyorlar.6 veya 8 çocuklu olsak var ya.herhalde bu şartlarda rezil olurduk.
bizim çocuklarımız piyasa ekonomisini öğrenmeye çalışırlarken bizler borç içersindeyiz.
piyasa ekonomisini birileri kuruyor,ayarlıyor,derliyor,topluyor,çıkarıyor bize ise görmeden yaşamak düşüyor.
saygılarımla.