Haydar Bas'in Nobel Odulu Calindi!

izlenimler'de fethi bey uyarmis. nobel ekonomi odulu megerse haydar bas'in hakkiymis. konunun aslini google'da arastirinca, yeni mesaj gazetesinden su yazi karsima cikti: tiklayin.

ben okudum. istifade ettim. en carpici bolumleri secip asagiya yaziyorum ki siz de istifade edin. hakikatlerden mahrum kalmayin:

"...Bilim dünyası ve insanlık ailesi, Prof. Dr. Baş’ı referans göstererek veya göstermeyerek Milli Ekonomi Modeli’nden istifade etmeyi sürdürüyor. Nitekim ABD Başkan adayı Barak Obama, 165 milyar dolarlık tüketici kesime yardım paketini açıklayan Başkan Bush’a, bu, senin görüşün değil, aslı 250 ve 500 YTL maaş olan Milli Ekonomi Modeli’nin projesidir, diyor açık açık.

Demokrasi Nedir   Küresel ısınma Nedir  Özel Üniversiteler    Bilgisayar Nedir    Teknoloji Nedir

...Prof. Dr. Stiglitz, Nobel ödülü de alıyor. Prof. Dr. Stiglitz, Prof. Dr. Baş’ın model ve tez halinde insanlığın önüne koyduğu ekonomi görüşlerinden ve iktisat (iktisat nedir) matematiğinden aldığı bazı pasajları kendi bilimsel görüşüymüş gibi yazıyor, çiziyor, konuşuyor. Son zamanlarda da güya IMF karşıtı söylemlerle dünyayı turluyor.
Prof. Dr. Kerimov, bu akademisyen arkadaşların yapmaları gereken iş, ilim haysiyetine uygun olarak referanslarını açıklamaları, sosyalizm ve kapitalizmde rastlanılması mümkün olmayan bu görüşlerin kaynağı Milli Ekonomi Modeli’dir, sahibi de Prof. Dr. Baş’tır diye açıklama yapmalarıdır, diyor.
Anlayacağınız, sadece Türkiye’deki öğleden sonra günaydın denmesi gereken siyasetçiler ve ekonomistler Prof. Dr. Baş’ın çözümlerini kendilerininmiş gibi seslendirmiyorlar; yabancılar da aynı şekilde çalıyorlar. Prof. Dr. Baş’tan çalıyorlar, Nobel Ödülü alıyorlar.
Halbuki taşıma veya çalma su ile, değirmen dönmez."

4 Yorum Var.:

csr dedi ki...

iki seyi cok sevdim,

1- 'Anlayacağınız, sadece Türkiye’deki OGLEDEN SONRA GUNAYDIN denmesi gereken siyasetçiler ve ekonomistler'

2-Halbuki taşıma veya çalma su ile, değirmen dönmez..

nereye kadar yani:)

mr. brooks dedi ki...

yaziyi, "stiglitz sakali da haydar bas'tan caldi" diye baglamasini beklerdim.

Kadir dedi ki...

LDP başkanı Cem toker söylemişti.Bir sebepten dolayı amerikan devleti vatandaşlarına 3 haneli paralar dagıtmış.Ben pek inanamamıştım, bu tarz olaylar yani devletin vatandaşa direkt para vermesi gerçekleşiyor mu amerika da ?

Veriliyorsa bunun faydası oluyor mu ekonomiye ? sonuçta bu para bir enflasyon oluşturmuyor mu ? yoksa devlet bunu mu istiyor ?

ekşi iktisat dedi ki...

@kadir

dogru. buyuk ekonomik dalgalanmalari yumusatmaya calismak amaciyla, amerika'da da politikalar uygulaniyor. bugun bunun bir faydasinin olup olmayacagi kuskulu. gelecekte enflasyon da artacaktir. ama bugun amerikan hukumetinin hem tartisacak fazla zamani yok, hem de enflasyon su an en oncelikli problemleri degil.