Politik test

Ben biraz önce Dani Rodrik'in blogunda gördüm. O da Greg Mankiw'in blogundan öğrenmiş. Bizim buradaki demokrasi tartışmalarından mı esinlendiler nedir :) , meğer şu sitede politik yelpazenin neresinde olduğunuzu görmenizi sağlayan ilginç bir test varmış. Testi çözdüğünüz zaman sistem sizi en alttaki haritanın bir yerine yerleştiriyor. Genlerinde gerçekte nasıl bir siyasi kimlik barındırdığını öğrenmek isteyen varsa gitsin bir baksın derim.

EFT Nedir?  Faşizm nedir?  Özel Üniversiteler  Devlet Üniversiteleri  Türk Bilim Adamı

6 Yorum Var.:

Adsız dedi ki...

sayın bayım buna atatürkü de ekleseniz de millet sağını solunu öğrense fena mı olur? hem de yapılan analizi aynen alıntılamak yerine küçük bir katkıda bulunmuş olursunuz. Saygılar sunarım.

Adsız dedi ki...

Bugünlerde ne olduğum konusunda kafam karışıktı iyi oldu. Bir Türk sitesindeki testte liboş çıkmıştım,moralim bozuldu.
Sosyal koordinatım eksi 3, ekonomik koordinatım eksi 3,5 anarşik-sol eksende bir yerde çıktım. Nelson Mandela, Gandi ve Dalai Lama ya komşu olmuşum. Ne yalan söyleyeyim Friedman dan uzak, Allah'a yakın olmak güzel bir duygu. lol. Teşekkür ederim sayın Ekodok.

Adsız dedi ki...

Bu arada Dani Rodrik'in yazısını testten sonra okudum, aynı yorumu yapmışız hemen hemen.
"I am a comfortable distance away from Milton Friedman and Maggie Thatcher (not to mention Stalin and Hitler!)."

Adsız dedi ki...

Your political compass
Economic Left/Right: 0.75
Social Libertarian/Authoritarian: -3.28
Grafiksel olarak Gandhi ile Friedman'ın arasında biraz daha Friedman'a yakın bir yer koymuş beni. Keşke Gandhi'ye daha yakın olabilseydim.Ama gene de sonuçtan memnunum.LOL
Bu arada linkler için teşekkür ederim.

dragut@gmail.com

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Zamanında bu testi benim sitede duyurmuştum, yorumlar da ilginçti. Daha sonra ikinci bir konuda yorumlarda da geçmişti. İlgilenenler olabilir.

Bir de bunun felsefe versiyonu var

FST, izlenimler

T'Pol dedi ki...

Bu tur testlerde ben hep tam ortada bir yerde cikarim. Nitekim bu sefer de yanilmadi test. Economic Left/Right skalasinda 0.50, Social Lib./Auth. skalasinda da -1.18 ciktim.

Adi gecen kisilere neredeyse esit mesafedeyim. Pekiyi simdi bu iyi mi, kotu mu nereden bileyim?

T'Pol