Yanlis Cikan Futbol Tahminleri

Son zamanlarda futbolla ilgili yaptigim tahminler dogru cikmadigi icin Yigit Bulut'un veya Ugur Civelek'in kriz cikmamasindan dolayi duyduklari uzuntu kadar olmasa bile yine de uzuluyordum. Sene basinda Fenerbahce'nin en az 10 puan farkla sampiyon olacagini tahmin etmistim, maalesef sadece 9 puan farkla sampiyon oldular. Bir puan bir puandir, yaptigimiz bu tahminde yanildik.

Gerci 14 Eylul 2006 tarihinde yaptigimiz analizde Turkiye'de dogru durust defansa sahip bir takim olmadigini, futbolcularin cogunun bos oldugunu ve bu nedenlerle milli takimdan da medet umulmamasi gerektigini su sozlerle ifade etmistim:

"Turk futbolunun yetistirdigi en iyi futbolcular bu takimlarda olduklarindan milli takimdan da cok bir sey beklenmemesi gerektigini dusunuyorum. Su an mucadele ettigimiz Avrupa Sampiyonasi elemelerini gecebilecegimizi dusunmuyorum."

Evet, Eylul ayinda yaptigim en kotu tahmin milli takimimizin elemeleri gecemeyecegi yonunde yapmis oldugum tahmindi. Oysa bugun oynanan Bosna macindan sonra bu o kadar da kotu bir tahmin gibi durmuyor. Yunanistan ve Norvec maclarindan sonra (Norvec'le de berabere kalmamiz bir mucize idi ya neyse) kendi kendime "acaba yurtdisinda oynayan oyuncularimizin yeteneklerini hesaba katmamakla mi yanlis yaptim?" diye soruyordum ama...

Liderlik Nedir?   Küresel ısınma Nedir  Komünist Nedir  Komünizm nedir?  Kapitalizm Kapitalist nedir

Daha maclarin sadece yarisi oynandi ve hala Norvec ve Bosna'ya karsi 3 puan avantajimiz var. Rakiplerimiz de cok dandik takimlar aslinda ama Turkiye'nin de kronik defans problemi var. Hakan Sukur'u defansin ortasina falan alsak aslinda cok daha iyi is yapar gibime geliyor ama "Yuz kere oynasak boyle bitmezdi" diyen Fatih Terim benden daha iyi bilir bu isleri diye dusunuyorum. Yine de kafamda hala "acaba yuz kere oynasak boyle bitmezdi ifadesini Yunanistan maci icin mi kullandi" seklinde soru isaretleri de yok degil.

1 Yorum Var.:

ekşi iktisat dedi ki...

bir gazetenin ekonomi sayfasini kapatip spor sayfasini actigin zaman bambaska bir dunya, apayri bir mantikla karsilasiyorsun. turk futbolunda federasyon=regulasyon. federesyon genel kurulu uc tane ekonomist gorevlendirecek, onlara da federasyonun yapisindan baslayarak turk futbolunu bastan asagi yeniden yapilandiracaklar. is bitecek.