Ev Odevi Sitesi

Once bu yaziyi okuyun.

Sonra su yaziyi okuyun.

En son sunu okuyup bir yazi yazin.

Bütçe Nedir    iktisat Nedir    Borsa Yorumları    Kredi Faiz Oranları    Türkiyede Ödenen Vergiler, Vergi Türleri

Not: Ekstra kaynaga ihtiyaciniz olursa diger gecmis yazilari okuyabilirsiniz.

3 Yorum Var.:

mr. brooks dedi ki...

bence siz ozellikle yazarlarin foyasini objektif olarak -verilere dayanarak- meydana cikardiginiz yazilari derleyip, kitap olarak piyasaya sürün. basligini da "kral ciplak: gazete koselerindeki yalanlar" gibi birsey koyarsiniz. cok iyi satacagina eminim. insanlar bu tur seylere ozel olarak ilgi duyarlar. gelirini de bagislarsiniz. uslubu da biraz yontmaniz gerekebilir tazminat davalariyla ugrasmamak icin.

Adsız dedi ki...

Bence Yigit Bulut'un yazisini okumaya hic de gerek yoktu. Adam barometre gibi. Ayni gun icinde dolar firladi/dolar dustu haberi yaptigini biliyorum. Dolayisiyle bunu bir kenara koymak lazim.

Ben uzman degilim ama bana tuhaf gelen seyler var ki birini zaten siz de yazmissiniz. Yurtdisinda doviz mevduat faizi daha yuksek. Acaba bizim bankalar yukselme beklentisiyle fazlasiyla dovize yatti da artik daha fazlasini istemiyorlar mi diye dusunuyorum. Zaten eger belli bir miktar paraniz varsa cogu banka ile ilan ettiklerinden daha yuksek faiz icin pazarlik edebiliyorsunuz. Bu da YTL aciklarinin oldugunu dusundurtuyor bana. Mesela benim bankam YTL'ye 25,000 uzeri mevduatlarda %18.75 yillik brut faiz veriyor. 32 gunluk kirik vadede tutarsaniz, bilesik faiz hesabiyla su an mevcut tum HB ve DT'lerden daha iyi getirisi var. Tabii ben bunu kendim becerip de kurusu kurusuna hesap etmis degilim ama bankaci tanidiklarima danistim, hesabini yaptilar.
Ben gazetelerde okuduguma gore davransaydim ki bunu yapan bir arkadasim var, su anda bir suru dolarin uzerinde oturuyor ve kara kara ne halt ettim ben diye dusunuyor olurdum, ustelik de bu parayi bozdurmaya cesaret edemez, tipki onun yaptigi gibi "ama dolar patlayacakmis" beklentisiyle oturmaya devam ederdim. Herkes neden doviz bozdurup, zarari realize ediyor? Madem ekonomi kotuye gidiyor, uzun vadede doviz patlayacak, eger o paraya simdi su an ihtiyacim yoksa, beklerim ben. Niye satayim ki? Gerci benim doviz yatirimim olmadigi icin psiklojisini anlamiyor olabilirim. Dovizi zararina bozduranlar demek ki ekonominin kotuye gitmedigini ve dovizin patlamayacagini dusunmeye baslamis olmalilar ya da hepsi birden aniden paraya ihtiyac duydular. Ote yandan ortalama bir Turk vatandasi tum gelirleri YTL ve tum giderleri de YTL iken neden dovize yatirim yapar? Eskiden kalma bir aliskanlik midir?
T'Pol

Blog Sahibi dedi ki...

18 Araliktan bugune doviz mevduatlarinda bayagi bir dusus var. Hatirlarsaniz Kasim ayinda bayagi bir "kriz cikacak dolar alin" promosyonu yapilmisti. O zaman doviz alip simdi sonradan satanlar ($9 milyar gibi bir rakam bu yanilmiyorsam) hem dolarin deger kaybetmesinden hem de YTL faizlerinden olmalarindan dolayi yaklasik bir %10'luk kayba maruz kaldilar. Yani dolari kasim ayinda pompalayanlarin vatandasimiza maliyeti $1 milyar civarinda olmus. Canlari sagolsun, bir dahaki sefere insallah kriz cikarsa telafi ederler!!!