Dunya Bankasi Baskani Kemal Dervis Olacak mi?

Wolfowitz Dunya Bankasi baskanligindan ayrilacagini aciklamis. Simdi bizim medya yine gaz verir Kemal Dervis en buyuk baskan adayi seklinde. Dunya Bankasinin en buyuk hissedari ABD'dir, orada onun borusu oter. O yuzden de Dunya Bankasi'nin yeni baskani da bir Amerikali olacaktir.

Yani Kemal Dervis olmayacaktir.

Update: Bahisleri aciyorum. Bu sefer oran 1'e 5 olacak ama. Kemal Dervis baskan olacak diyenler bilemedikleri takdirde TEGV'e 10 YTL bagis yapacaklar. Kemal Dervis baskan olmayacak diyenler (ben dahil) bilemedikleri takdirde TEGV'e 50 YTL bagis yapacaklar. Secmeli olarak isterseniz aday ismi de verebilirsiniz ama tabii bunun bir getirisi veya goturusu olmayacak.

Devlet Nedir    UNESCO Nedir    Bono Nedir?    Reeskont Nedir    Enflasyon Nedir  Aritmetik Ortalama Nedir  Forex Nedir

Not: TEGV'e bagislari internet bankanizdan havale yaparak gerceklestirebilirsiniz. Boylece dekontu bana gondermeniz de kolay olur.

11 Yorum Var.:

Adsız dedi ki...

Kemal Dervis amerikali degil mi???

Ayrica Dani Rodrik'in blog u dahil en az 4 yerde daha (Tabii ki ABD basinin da) Kemal Dervis olabilir diye yazilar okudum :)
Yani O da adaylardan biri...

Adsız dedi ki...

Kemal Dervis saptamasi eglenceli olmus.

IMF'le Dünya Bankasi arasinda paylasim o sekilde zaten, IMF Avrupali, DB Amerikali seklinde. Dolayisiyla ben de Amerikali olacagini düsünüyorum.

Cüneyt

Adsız dedi ki...

Kemal Derviş ' i başbakan yapsak kesin ülkeyi adam eder

veritas dedi ki...

Sevgili Ekonomix,

hadi bahisleri acalim!!! Bende Paul Volcker diyorum. DB su anki en buyuk sorunu inandirilicik ve yolsuzlukla mucadele. Hem Amerikali, hem inandirici olur Paul A. Volcker. Kaybedenler TEGEV'e bagis yapsin;)

Adsız dedi ki...

stanley fisher olacak desem nasil olur ?

Adsız dedi ki...

Gelenek bozulmayacak ABD'li birisi başkan olacak.

Adsız dedi ki...

Adayım Yaman Törüner

Cebir Kismiturev dedi ki...

Yigit Bulut yada Tony Blair

mr. brooks dedi ki...

"Kemal Derviş'in hazır sigortalı işi var, onun yerine boşta gezen Tony Blair'i başkan yaparlar" diyor bazıları.

Katılmıyorum tabii. Ama Kemal Derviş'i başkan yaparlarsa 50 YTL bağış yaparım.

(Kimse Yok Mu derneğinin Darfur yardımına tercihen)

Adsız dedi ki...

Economist dergisinde bile Kemal Dervis laflari geziyor... Kesip atmayalim bence. Dervis'in kendisi DB baskani Amerikali olur hep" demisti bir zaman, fakat konjektur degisiyor. Olmaz olmaz demeyin.

demir dedi ki...

aynı kemal dervişi türkiyede amerikan uşağı diye yuhaladık.şimdiki hükümeti onun politikaları olmadan başarılı olamazdı,aynı çizgide takip ettiler de bu sonuçları elde ettiler diyerek yaptıklarını gölgeliyoruz.bence de kemal dervişin etkisi kesindir ama iki gün önce bu politikaları eleştirenler şimdi hükümeti başarısız göstermek için beğenmedikleri bu politikaları kullanıyorlar.biraz hükümet yanlısı bir yorum gibi oldu ama emin olun tam zıttı düşünüyorum onlarla ben.sadece ortada bi tezat var onu paylaşmak istedim.kemal derviş başkan olsa keşke ama bana da zor gibi geliyor.oyum bir abdlinin olacağı yönünde(maalesef):)