Çernobil Faciası ile ilgili Gercekler

Hatirlar misin bilmem ama zamaninda Çernobil Faciası ve akabinde nükleer kirlilik oldugu zaman konuyla ilgili bakan televizyona cikip milletin gozunun icine baka baka "Cayda radyasyon yoktur, bakin ben nasil iciyorum" demisti. Kaynagini hatirlamiyorum ama sonradan kendisinin de Karadeniz bolgesinde yetisen caylardan icmedigini ogrenmistik.

Aradan 20 yil gecti. Bu surede nükleer enerjinin zararları konusunda nice seminerler dinledik. Hurriyet gazetesinin haberine gore Cernobil'deki nukleer patlama gercekten de kanserde artisa yol acmamis. Benzer bir haberi Ukrayna icin de okudugumu hatirliyorum. Yani o kadar tantana bosunaymis. Nukleer patlama bilimsel arastirmalara gore ulkemizde kanser vakalarinda artis nedeni degilmis.

Iflas Nedir  Borsa Nedir  Hisse Senedi Nedir  Risk Nedir  Libor Nedir  Ikame Etkisi Nedir

Haberde bana kalirsa bundan cok daha onemli bir rakam veriliyor. Sigara icenler veya icenleri savunanlar hep anlatir ya: "bizim arkadasin dedesi gunde iki paket sigarayi 50 yildir iciyor, masallah turp gibi. Kayincosu ise spor yapar, sigara icki icmez ama kanserden gitmis". Maalesef durum oyle degil. Ulkemizde kansere yakalanan vatandslarin %90'i sigara iciyormus. Daha onceki yazilarimizda belirttigimiz gibi ulkemizdeki insanlarin %30'u sigara iciyor. Eger sigara ile kansere yakalanma arasinda iliski olmasaydi bu iki rakam birbirine esit olmaliydi. Haa, kansere yakalananlarin %10'u sigara icmiyormus. Kimse kanserin tek nedeni sigaradir demiyor ki, ama gorunen o ki en onemli nedenlerinden bir tanesi.

Bana kalsa sehirlerin cesitli bolgelerinde insaa edilecek ozel sigara odalari disinda sigara icilmesini yasaklar, yasaga uymayanlari adam oldurmeye tesebbusten hapse atardim. Sigaranin zararlari pratikte nükleer enerjinin zararlarından kat kat daha fazla. Ayrica sigara icenleri saglik sigortasi kapsamindan da cikarirdim. (Uzerinize fazla alinmayin. Benim ailemin yarisi da sigara iciyor bu arada!!!). Sigara icmeyen sorumlu vatandaslarin sigara icen sorumsuz vatandaslarin saglik giderlerini odemeleri bence buyuk adaletsizlik.

Çernobil Faciası ile ilgili hurafeler uyduracagimiza sigara konusunda daha saglikli cozumler uretsek iyi olacak.

0 Yorum Var.: