Amerikan Hisselerine Nasil Yatirim Yapilir?


Ekonomi Turk sitesinin sahibi ve Ekonomi Turk kitabinin yazari (sagdaki kitap resmine basarak ucretsiz indirebilirsiniz) Dr. Dogan ayni zamanda Insider Monkey sitesinin de sahibi ve Amerikan hisselerine yonelik goruslerini okuyuculari ile paylasiyor. Agustos 2012'den bu yana da her ceyrek 15 hisse secerek borsa endeksinin uzerinde getiri elde etmeye calisiyor. Ilk dokuz ayda sectigi hisseler S&P 500 endeksinin 30 puan uzerinde getiri sagladi mesela. Asagidaki grafik secilen hisselerin performansini gosteriyor. Amerikan hisselerine yatirim yapmak istiyorsaniz uzerinde biraz dusundukten sonra uye olun (hemen uye olmayin, dusunerek hareket edin). Ekonomi Turk sitesindeki bu ilani gorup uye olan Turklere uyelik ucretinin $50'ini iade ediyoruz. Uye olduktan sonra turkekonomi@gmail.com adresine mesaj atarak $50'lik indiriminizi talep edebilirsiniz.

Döviz Yorumları: Kesin Dogru Cikar

Döviz meselesine ben de el atayım diyordum ama “uzmanlarımıza” başvurmaya karar verdim:

ATA Yatırım Baş Ekonomisti Altuğ Karamenderes, güncel fiyatlardan döviz borçlarının kapatılabileceğini ancak, yatırım amaçlı olarak döviz satın alınmamasını tavsiye ettiğini bildirdi.”

Ne güzel di mi? Eğer döviz borcunuz varsa borcunuzu kapatın çünkü döviz kurları ileriye gidecek gibi. Sonra pişman olursunuz. E üstadım o zaman döviz alıp yükselince satsak? Yok olmaz, yatırım amaçlı alıyorsan olmaz. Siz bilmezsiniz bu döviz piyasaları adamın gözünden niyetini anlar. Kur ancak borcunu kapatmak için aldıysan çıkar. Yatırım amaçlı alırsan zarar edersin, çünkü o zaman kur düşer. Yani, kısacası, uzmanımız diyor ki: mecburen, konuşmam gerektiği için konuşuyorum, aslında benim de bir şey anladığım yok.

Devam edelim:

Piyasalarda yaşanan gelişmeleri değerlendiren Karamenderes, piyasalarda yaşanan gelişmelerin iki kaynaktan beslendiğini belirterek, bu kaynaklardan ilkinin yüksek çıkan Nisan enflasyonu, cari açık, Sosyal Güvenlik Yasası, Cumhurbaşkanlığı seçimleri gibi Türkiye'de yaşanan bazı gelişmeler, ikinci kaynağın ise yurt dışı borsalardaki değer kaybı ve özellikle gelişmekte olan ülkelerin para birimlerinin dolara karşı değer kaybı olduğunu anlattı.”

Neymiş? Dalgalanma ya yurt içi faktörler ya da dış faktörlerden kaynaklanıyormuş. Satürn piyasası, Merkür fonları ve Marstaki faizler etkili değil yani. Nisan enflasyonu yüksek çıkınca piyasalar tepki vermiş. Ama ne hikmetse piyasalar bu tepkiyi Nisan enflasyonunun açıklandığı 3 Mayıs günü değil 15 gün sonra vermiş. Hesapları falan ancak yaptılar herhalde. Tembel adamlar!

Cari açık da yüksek ya.. Bir ay önce cari fazla veriyorduk. 15 gün önce ne olduysa bir anda cari açık 25 milyar dolara fırladı. Eee piyasa bu affeder mi hiç? Sosyal Güvenlik Yasası da 12 aydan fazla bir süredir öyle beklerken sorun yoktu. Hükümet Cumhurbaşkanına göndererek hata yaptı. Uyuyan piyasa canavarını uyandırdı. Cumhurbaşkanı da veto edince piyasalar yine affetmemiş. Burada da birkaç günlük bir gecikme söz konusu ama, olsun o kadar. Malum haberler biraz geç yayılıyor.

Son sebep ilginç: Özellikle gelişmekte olan ülkelerin para birimlerinin dolara karşı değer kaybı yüzünden lira değer kaybetmiş. Gelişmekte olan piyasalar hangileri? Türkiye, Rusya, Brezilya vs. Yani, Türkiye’de dolar değer kazandığı için lira değer kaybetmiş. Var mı bunun başka izah tarzı?

Karamenderes, “Şu anda dünya piyasalarındaki gelişmeler beklenmekte” dedi. Sakın yanlış düşüncelere kapılmayın. Godot falan beklenmiyor yani.

Peki dolar yarın ne olur?

Doların düne oranla bugün bir miktar düştüğünü hatırlatan Karamenderes, şöyle konuştu: “Bugün durağanlaştı fakat, yön hala belirsiz. Olasılık olarak yönün aşağı doğru durma olasılığı daha fazla yani satış istekliliğinin bir süre daha devam etmesi... Bundan sonraki yönü yurtdışındaki gelişmeler belirleyecek. Henüz yön buradan itibaren yukarı ya da yatay demek henüz zor, hala aşağı doğru bir baskı var. Durgunlaştığı gerçek ama bundan sonraki yön konusunda bir şey söylemek için erken...

Yorum yok! Anladınız anlayacağınızı...

Bir de Abdurrahman Yıldırım’a kulak verelim. Bugünkü yazısında ne demiş?

İşler iyiyse kur düşer, kötüyse çıkar

Şaka gibi ama yazının başlığı bu... İsteyen okur isteyen okumaz linki verdim benden günah gitti.

Vallahi pes ettim. Bu döviz konusu beni aşıyor. Yorum yapacaktım, vazgeçtim.

Borsa nedir?
Borsa nasıl oynanır
Hisse Yorumları
Ekonomi nedir
GSYH, CPI ve GSYH Deflatoru
Fraktallar
Fraktal nedir?
Çernobil Faciası

0 Yorum Var.: