Devlet 100 bin Personel Alacak

Hurriyet'te soyle bir haber cikti:

"Bakanlar Kurulu, kamuya personel alımı için sınav açılmasını kararlaştırdı. Başbakan Yardımcısı Mehmet Ali Şahin, "100 bine yakın personeli 2006 yılında kamuda istihdam etme imkanına sahip olacağız" dedi. Bakanlar Kurulu sonrası açıklamayı Başbakan Yardımcısı ve Devlet Bakanı Mehmet Ali Şahin yaptı."

Genellikle hukumetin attigi dogru adimlari one cikariyorum, farkindayim. Cogu zaman da hukumet dogru adimlari atiyor zaten. Ancak, yine de hukumetin icerisinde ekonomiden ve verimlilikten anlamayan yumusak kalpli (negatif anlaminda kullaniyorum bunu) temsilciler var. "Turkiye'deki ciddi istihdam problemine kamuya 100 bin kisiyi alarak bir nebze olsun cozum bulabiliriz" seklinde dusunerek bir kez daha vergisini veren vatandasi magdur durumda birakmayi basariyorlar. Kamunun istihdam ihtiyaci yok, olsa olsa istihdam fazlasi vardir. Gercekten ihtiyac duyulan alanlara istihdam fazlasi olan bolgelerdeki kisiler (gerektiginde egitim verilerek) aktarilabilir.

Bir tane de olumlu haber vereyim Referans Gazetesinden:

"Sürekli açık veren sosyal güvenlik sisteminde kayıtdışılığı önlemek amacıyla tam 4 bin 60 eleman denetim elemanı büyük bir gözaltı başlatacak. Mevcut sistemde 571'i müfettiş, 324'ü yoklama memuru olmak üzere sayıları toplam 895 olan denetim elemanı sayısı, tek çatı uygulamasına geçilmesiyle birlikte 4 bin 60'a çıkacak. Bunun 660'ı müfettiş, 3 bin 400'ü ise yoklama memuru olacak. Neredeyse her ilçede görev yapacak denetim görevlileri, gelen ihbarı anında değerlendirecek. Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanı Tuncay Teksöz, TC Kimlik Numarası bazında veri tabanı oluşturulacağını belirterek, "Artık nokta denetim yapılacak. Kayıtdışı çalışmayı 'ayıp' hale getirmemiz gerekiyor" dedi."

Istihdama ihtiyac duyulan bir alan varsa o da kayitdisiligin ve vergi kacaklarinin denetlenecegi alanlardir. Bu alanlarda istihdam edilen personelin devletin gelirlerine katkisi direkt olarak hesaplanabilir ve optimum istihdam seviyesine kadar eleman alinabilir. Ornegin istihdam ettiginiz son denetim memuru 100000 YTL'nin kayit icerisine girmesini basardi ise ve devletin vergi gelirlerini senede 40000 YTL arttirdi ise ve bu memurlarin devlete maliyeti senede 15000 YTL ise devlet bu kisileri kontratli olarak istihdam etmelidir. Ta ki bu kisilerin getirdigi gelir 15000 YTL seviyesine dusene kadar.

Yani elde edecegimiz faydaya gore kisileri istihdam etmeliyiz, yoksa "bizim issizlik problemimiz var, bir kac kisiyi ise alarak bunu cozelim" turunden yaklasimlar safcadir ve ulkeye faydadan cok zarar verir.

0 Yorum Var.: