haziran ve temmuz ayi odemeleri

Cepte 1,5 TL madeni para bulunmakta maasi ise Persembe gunu alacagim. Her turlu odemeyi kredi karti ile yapinca harcamalarin ucu kaciyor. Haziran ayi kredi karti odenmesi gereken meblag 967 TL. Bunun icinde gecen aydan odenmeyen 157TL bulunmakta. Gecen ay yapilan harcamalar, sehir disina dugun ve ceyrek altin olarak 180 TL, annem ve teyzem beni ziyarete geldi bana maliyeti otobus bileti ve bir yemek olarak 170 TL (mudilerimiz icin canimiz feda:)) son olarak 250 TL kadar aylik taksit odemesi bulunmakta.
Yaz aylarinda dugun sezonu benim butceyi dagitiyor, yurdum dugunlerinde en kotu ihtimalle ceyrek altin alinmasi gerekiyor, gitmezsen ayri bir dert.
Temmuz ayinda biri Istanbul`da biri Ankara`da olmak uzere 2 adet dugun var, gecen ay ise baska bir dugune utanarak da olsa arkadasima maddi durumumdan dolayi dugune gelemeyecegimi ilettim.

Nükleer Kirlilik  Gönüllü Çevreci Kuruluşlar  Olasılık Soruları ve Çözümleri  Marksizm Nedir  Spam Nedir 

Dugunlere bir care bulmak lazim, ayrica beni acaip sinirlendiren bir adet varmis dugunlerde, dugunde kimin ne taktigina bakilir incelenir ardindan onlar senin dugunune gelince bana bunu takmisti bende aynisini takayim durumu varmis, bana kalirsa mide bulandirici bir adet..
persembe gunu muhtemelen 1700 TL gibi bir maas gelir ayrica gecmis aylarda maasim daha iyi iken bir arkadasima verdigim 1200 TL geri alacagim.
2900 TL geliri ne yapacagima gelince: 550 TL kira, 500 TL gun parasi, 950 TL kredi karti, 150TL arkadastan alinan borcun iadesi, 230 TL ogrenciyken yenilen paranin geri odemesi.
Agustos ayinda durumum daha da kotu olacagindan dolayi 230 TL olan geri odemeleri bu ay 2 tane daha yapip Eylul ayina kadar bu odemeyi dusunmek istemiyorum( bu borc devletten tarafindan yapilandirildi, eger bir odeme gecikirse anlasma iptal olup, icra takibine giriyor ve sanirim sildikleri 1000 TL civari faizi talep ediyorlar).

Sonuc olarak yine bana 1 ay boyunca 100-150 TL kadar bir nakit kalacak artik nasil harcayacagima pasa gonlum karar verir.
Son olarak hafta sonu onceden en az 150 TL harcama yapardim, simdi ozellikle arkadaslarimla dahi olsa sadece cay ya da soguk bir sey iciyorum, ancak bazen uzaktan bir arkadasiniz geldiginde ucunu kacirabiliyorsunuz bu hafta sonu oldugu gibi, nasil gittigini bilemedigim 150 TL oldu yine. En azindan dikkat etmeye baslamak bile benim icin iyi bir adim.
Onumu gormekte oldukca zorlaniyorum, sadece onumdeki 2 ayin olduca zor oldugunu ve isten ayrilirken arada bir zaman olusmamasi cok onemli.
Hafta sonlari evde oturup kitap okumakta aslinda disarida gezmenin ve para harcamanin tutumlu bir ikamesi, kitap okumayi aliskanlik haline getirmeye calisiyorum yoksa evde birsey yapmadan oturunca afakanlarla mac yapiyosun.
Bu hafta yapilan harcamalar hafta sonu kalem kalem guncellenecektir..

1 Yorum Var.:

C.Onat dedi ki...

Kambersizdugun, Temmuz'daki dugunlere hic katilma bence. Kendi oz kardeslerinden biri evlenmiyorsa, kim olursa olsun salla, sakin gitme derim. Ustelik de sehir disina... Yok mu uyduracak beyaz yalan?

Kendini altin almak zorunda da hissetmemelisin. Herkesin kendine gore bir geliri gideri var. Sen simdi altin almazsan, karsindaki kisiler de sana altin almazsa ne olur yani dunyanin sonu gelmez oyle degil mi?

Insanlar dugun yapmayi gelecek hediyeler icin mi secer yoksa bu ozel gunu dostlariyla kutlamak icin mi? Bence bu iste kantarın topu çoktan kaçmış vaziyette.