borc sorunsali

Diğer arkadaşların bireysel finansman ile ilgili yazılarını okuyunca, açılın bu işin batakçısı geliyor dedim. Size durumu açıklayayım. Üniversite'de gelen burs paraları biriktirilir borsada kaybedilir, annenin parası alınır kaybedilir, teyzenin parası alının kaybedilir. Anlayacağınız mükemmel bir yatırımcı geçmişim var, inanın hiç batak kağıdı almadım ama günlük düşünerek inanılmaz büyük kağıtları kaçırdım, elimde acaip ucuz fiyatlardan Finansbank, Deva Holding ve geçen sene Beşiktaş hissesini tahtasını okuyarak şahlanacağını bilen biri var ama akılsızlık ve sabırsızlık birleşince ortaya bu sonuç çıktı. Şimdi bu batırdığımız paraları ödeme zamanı. Teyzemize en az 22.000 TL ve annemize de 12.000 TL vermeden benim içim rahat etmeyecek, ve kendilerine bunu ödemem de zaten gerekiyor.
İşime gelince istanbul'da özel bir şirkette denizcilik üzerine uzmanlaşmış bir şirkette kurumsal finans çözümleri sunuyoruz ancak bildiğiniz üzere Avrupa'da işler o kadar kötü ki son 2 yıldır sadece mezzanine finansmanı haricinde iş yapamadık ve sevgili patroncuğumun sabri taşıyor ve parası bitiyor. Maaşım 1500 Dolar olmasına rağmen kendisinin tek taraflı aldığı kararlardan dolayı Haziran 1'de 1100 Dolar alıp şu an elimde 110 TL kadar kaldığını düşünüyorum.
Harcamalarıma gelince: Kira+Elektrik Su, Gaz, TT toplam aylık 550 TL, üniversitede aldığımız kredilerin geri ödemesi aylık 230 TL, kredi kartı ödemelerim ise aylık 500 ile 800 arası değişiyor bunun içinde her ay sabit 200 TL taksit, 60 TL telefon faturası dahil. Bir de para biriktirmek için 7 kişi ile beraber annelerimizin yaptığı günlerden yapmaya karar verdik daha önceki günde paramı harcadım. Mayıs ayında tekrar başlayan günde benim sıram Eylül ayında ve gün kişi başı 500 TL. Anlayacağınız bu hesaptan sonra bana para kalmıyor bu yüzden bu ay gelen kredi kartı faturam 510 TL olmasına rağmen 350 TL'si ödeme imkanım oldu.
işin daha pis tarafı işlerimiz kötü olduğundan burada artık bize ekmek kalmadı ve iş aramaya başladım yoksa öbür türlü de burada en fazla 6 ay daha çalışma imkanım olur. Avrupa'da kredi piyasası ölünce artık kendime başka yol çizmem gerekir yaş kemale erdi 30'a dayandık.
Anlayacağınız köşeye iyice sıkışmış durumdayım ve bu işten nasıl çıkacağımı inan bilmiyorum, aklımı kaybedecek gibi olsam da nedense içimi bazen tuhaf bir huzur kaplıyor, inannçlı bir insanım, bu günlerin geçeceğini biliyorum ama nasıl olur bu konuda çok fazla bir fikrim yok.
Sosyal hayata gelince diğer arkadaşlar gibi kız arkadaş ilişkisine bu maddiyatla sıcak bakmıyorum:), namı değer abazanlık bu ortamda olmazsa olmaz zaten. Gönlümüzde aslan yatmıyor mı, kralı yatıyor ama benimkisi platonik aşk durumda şu anda. ( bu yaziyi bloga ekledigim sirada aslanin kalbinde baska bir aslan oldugunu ogrendigimden negatif hanesine bir centik daha atiyoruz)
Sizlerden gelen önerileri ve tavsiyeleri zevkle okuyacağımı düşünüyor Allah kimseyi benim durumuma sokmasın diyorum.

7 Yorum Var.:

Emrah Korhan dedi ki...

mrb iletişime geçebilirmiyiz.

emrah_korhan@hotmail.com

eklersen çok sevinirim.

çünkü konuşacagımız çok şey var.

milleplateaux dedi ki...

kambersizdugun,

Mesai saatlerin nasıl? Hafta sonu çalışıyor musun? Patronun maaşını azalttığına göre senin de haftada çalıştığın gün sayısını azaltman lazım. Bunun pazarlığını yapmalısın. Tabii bunun konusunu edip de işini kaybetmeyeceksen.

Benim de başıma böyle kafaya göre maaş kesilmesi olayı gelmişti. Maaş kesintisi kadar mesai saati kırpma şansım olmuştu. Paraya ihtiyacım var,internetten eski eşyalarımı satacağım demiştim.

milleplateaux dedi ki...

Kira+Elektrik Su, Gaz, TT toplam aylık 550 TL demişsin. Şu anki maaşına oranı %31'e çıkmış. İdeal Ev Kirası oranı %25. Seninki kötü değil ama yine de azaltmak lazım.

Eğer annen ve baban ile aynı şehirde yaşıyorsan bekar olduğun için kiradan ayrılıp onların yanına çıkmanı tavsiye edeceğim.

Eğer farklı şehirde isen ve hali hazırda yapmıyorsan bir arkadaşınla evi paylaşmanı tavsiye ederim.

milleplateaux dedi ki...

kambersizdugun,

Şu an ne kız arkadaşa ne de platonik aşk acısına vaktin var :) Boşta kalan her saniyeni iş aramaya harcamalısın.

serhat dedi ki...

islerinizin durgunlugu kredi piyasalarindan ziyade denizcilik uzerine yogunlasmis olmanizdan kaynaklaniyor olmasin? bircok kurumsal finans sirketi son 6-7 aydir yeni eleman alimlarina basladi, isler yoluna girince. sizin patron basarisiz bir uzmanlasmaya gitmis sanirim. senin de bu tarz patron sirketlerinde yani kurumsal olmayan bir yerde yeni mezun birisi olarak ise baslaman bir hata olabilir. tipki borc parayla besiktas, finansbank gibi spekulatif kagitlara analiz yaptigini sanarak buyuk paralar yatirman gibi.

C.Onat dedi ki...

Kambersizdugun, projeye hosgeldin.

Maksadim asla dalga gecmek ya da yargilamak degil, sakin yanlis anlama ama annen ve teyzen de projeye katilsa cok iyi olur. Telaffuz ettigin rakamlar dudak ucuklatici. Bu paralarin hepsini tek seferde almadigini da tahmin ediyorum. Her ikisi de seni cok seviyor olmalilar ki dipsiz bir kuyuya para atmaktan cekinmemisler. Bu paralari adeta kumarda kaybetmis gibisin.

Bence ilk atman gereken adim eline para gectiginde oncelikle borc odemeye yonelmen.

Maaş kesintisi yapmak normalde bildiğim kadarıyla kanunsuz. Yeni bir iş bulduğun takdirde patron sana kıdem tazminatını ödemeyecek olursa, mahkemeye verip, maaş eksiltmesini gerekçe gösterebilir, haklarını alabilirsin.

Ben projeyle daha yakindan ilgilenecegim ama 19 Haziran'a kadar yetistirmem gereken bir is var. Ondan sonra oturup, katilimcilarin durumlarini bir Excel tablosuna dokup, inceleyecegim ve kendi önerilerimi paylaşacağım.

Unknown dedi ki...

"Kira+Elektrik Su, Gaz, TT toplam aylık 550 TL" ye takıldım ben. Hem de İstanbul'da. Nasıl oluyor bu? Detaylandırır mısın lütfen.