Bu Kampanya Niye Saçma

Ok, iktisat teorisini tartışmayacağım. yani ekonomilerin bu derece gelir daralması yaşadığı dönemlerde kişilerin harcamalarını kısmaları ekonomiye ikinci bir darbe niteliği taşıyabilir.

Komünizm nedir    iktisat Nedir  Devlet Üniversiteleri  Eğitim Nedir  Dejavu Nedir  Bilgi Nedir  Wifi Nedir    Teknoloji Nedir
Benim eleştirdiğim nokta kampanyanın pazarlama mantığının yanlış olması. Satmak istediğin ürün ne: alış-veriş. sorun ne: kriz. çözümü nasıl buldun reklamda: meşhur kişilerin tavsiyeleri ile. şimdi bakalım bunlar kim: Akın Öngör: Bankacı, WWF Türkiye Başkanı, Deniz Gökçe: ekonomist,Meliha Okur: Ekonomi Yazarı, Yaman Törüner: Eski TCMB Başkanı. şimdi can alıcı soru. kampanyanın hedef kitlesi kim. anlaşılan oki bu kişileri normal halk giysileri içine sokup, manavcı, bakkal yapmak hedef kitlenin düşük ve orta gelir düzeyi olduğunu gösteriyor. Peki bu işe yarar mı? Sizce? Hangi düşük-orta gelir düzeyindeki insan bankacı, ekonomist, köşe yazarı kişinin kendine benzer haline (dikkat edin daha burda aldatma doğuyor bilinçaltında) kanıp harcamasını artırır. Bir ikincisi, insanlar zaten krizde simit, gıda gibi zorunlu harcamalarından pek bir kısıntıya gitmiyorlar ki. hatta krizde simit tüketimi arttı bile. sen gidip bankacıyı simitçi yapıyorsun, sonrada harca diyorsun. mazallah adam ekmek, peynir yerine simit almaya başlar da reklamın ters teper!

3 Yorum Var.:

T'Pol dedi ki...

Bu reklamlara malum ben de takıntılıyım. Onemli mantık hatalari da var zaten. Mesela cicekci ornegini alin. Sokakta cicek satan cingeneler fis kesmiyor. Ciceklerin mensei de genellikle supheli. Oyuncakci, uyduruk plastik bir posette tren veriyor kucuk kiza. Muhtemelen Cin mali ve yine fis falan el degistirmiyor. Bakkal desen sakiz icin hayatta fis vermez. Simitte kim vergisini nasil verir bilmem. Vergi konusu da ekonomi icin onemli bir konu degil mi?

Bir de cicekcinin neredeyese aglayarak "eline bata bata gulu yetistiren de" demesine hic dayanamiyorum. Adam salak mi? Gul yetistiriyorsa bunca zamandir eldiven takmayi biliyordur herhalde...

Iyi niyetle yola cikilmis ama kafa hic calistirilmamis belli ki... Oynayanlar da "ya durun oyle degil de boyle olursa hakikaten ekonomiyle ilinti kurulur" dememisler. Ellerine verilen senaryoyu oynamislar.

by-elestirmen dedi ki...

Bir de şu açıdan değerlendirilebilir.

Bu rakı…
Bunu içersen; fabrikası kazanır, dağıtımcısı kazanır, bayileri kazanır, bakkaldan alırsın bakkal kazanır…
Manav ve peynirciler kazanır, mezeciler kazanır, balıkçılar kazanır, anason üreticisi çiftçiler kazanır, şişe üreticisi kazanır, nakliyeci kazanır, taksiciler kazanır…
Meyhanede içersin meyhaneci kazanır, aşçı kazanır, garson ve komi kazanır…
İçtikten sonra kaza yaparsın; kaportacı kazanır, tamirci kazanır, hastaneler kazanır, doktorlar kazanır…
Allah (CC) göstermesin ve gecinden versin amma velakin ölürsen; mezarcılar da tabutçular da, imamlar da, çiçekçiler de kazanır…
Velhasıl tüm Türkiye Kazanır...
İçin , ekonomiye can verin…
Türkiye için bir duble de siz için…
(Orjinali Fıkra Sevenlere blogunda)

T'Pol dedi ki...

Rakı örneği çok daha anlamlı olmuş:)