2009 Birinci Ceyrek Gayri Safi Milli Hasila Tahmini Yarismasi

Ara ara okuyucularimiz bizi tahminlerimizden dolayi elestirmeye yelteniyorlar. Maalesef onlari ciddiye almiyoruz cunku kredibiliteleri yok. Kredibilite kazanmanin yolu ara ara actigimiz gayri safi milli hasila (bkz. gsyh) tahmin yarismalarina katilmalari veya detayli analizlerini olaylar gerceklesmeden once (bu kismi onemli, bazilari isler olup bittikten sonra herseyi onceden gordugunu zannediyor) yayinlamalari gerekiyor. Bu islemi de enazindan 3-4 kere yapmalari gerekiyor ki dogru tahminlerinin sadece sans eseri olmadigini bilelim.

Demokrasi Nedir   Küresel ısınma Nedir  Özel Üniversiteler

Gecen ay 2009'un ilk ceyreginde gerceklesen buyume rakamlarini tahmin etmeye baslamistik. O zamanlar tahmin yapan okuyucularimizdan ahmet haricindekiler onumuzdeki hafta sonuna kadar tahminlerini degistirebilirler isterlerse. Ahmet'le ben ayri bir bahse tutustuk, o ekonominin en fazla yuzde 8 kuculdugunu soyluyor, ben de daha fazla kuculdugunu. Maalesef siz benim kadar sansli degilsiniz, o yuzden de asagidaki siklardan sadece birisini secebilirsiniz.

Sorumuz su:

Ilk ceyrekte Turkiye ekonomisi bir onceki senenin ayni ceyregine kiyasla yuzde kac KUCULMUSTUR?

A. %8 veya daha az
B. %8.01 - %10.00
C. %10.01 - %12.00
D. %12.01 - %14.00
E. %14'den daha fazla

Kaybedenler her zaman oldugu gibi TEGV'e 10 TL bagis yapacaklar.

8 Yorum Var.:

T'Pol dedi ki...

D diyorum.

Bu arada TEGV'den hoslanmiyorum. Kac kere mail attim hala banka hesap numaralarina web sitelerinden kolayca ulasilamiyor. Hic umurlarinda olmadi. En kolayi SMS ile bagis yapmak.

Unknown dedi ki...

ben çeyrek (quarterly)makroekonomik verilerin hesaplaması zor, sonuçların yanıltıcı ve karar mekznizmasında çok da kullanışlı olmadığı kanaatinde olduğumdan bir yorum yapamıycam. Yine de yakın zamanda ilk 6 ay için bir tahmin de bulunabilirim.
Ekonomix'e meydan okumuyorum, ama ilk üç ay içn tahminlerinde çuvallarsa göbeğimi titrete titrete güleceğim haberi olsun :)

Investor dedi ki...

Cnbc anketi%12 diyor.Ekonomix çok karamsar öyleyse T'pol hanımla hem fikirim.

Tahmin : D şıkkı

Yarışmayı kaybettiğimde hemen bağışı yapacağım.

syzer dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
molgu dedi ki...

D şıkkı diyenlerdenim,
hatta nokta tahminde bulunayım yüzde 13.2 diyorum.
TEGV'ye bağış yapmayacagım, başka yere bağış yaparım.

fakat 2.çeyrekte ve sonrasında hızlı bir toparlanma bekliyorum.
dayanıklı tüketim malları şu an krizin başlıca sürükleyeni konumunda.
Türkiye'de marttan ibaren yapılan vergi indirimleri şaşırtıcı biçimde oldukça işe yaramış durumda.
dolayısıyla hızlı bir toparlanma olacak 2. çeyrekten itibaren.

syzer dedi ki...

Ben de D şıkkına revize ettim.Biraz tüik'in verilerine baktım,tarımda yanıldığımı anladım. %12.3,%0.3 sapma

Alper Mizrak dedi ki...

2009 Turkiye buyume tahminleri

Mahfi Egilmez: -6.0
OECD: -5.9
Dunya Bankasi: -5.5
IMF: -5.1
RTE: -3.6
Ben: Sozu bahiscilere birakiyorum.

Bu bahisleri kaybedenlerin TEGV'e bagis yapacaklarini sanmiyorum, yanliz...

Alper

Unknown dedi ki...

13.8 olarak gerçekleşti. Vatana millete hayırlı olsun.