Kredi Kartına İsim Arıyorum !

Radikal'den Fatih Özatay bugunki yazısında sorunlu kredilere değinmiş ve demişki : "Evet kredi kartı adının aksine bir kredi türü değil. Ama önemli sayıda tüketici tarafından bir tür kredi olarak kullanılıyor. Oysa bu ‘kredinin’ faizi diğer tüketici kredilerine göre çok yüksek. Bankaların neredeyse sokak ortasında kredi kartı pazarlamalarının ortaya çıkan ve alınan kararın gerekçesini oluşturan sorunun temel nedenlerinden birisi olduğu açık. Bu arzu edilmeyen durumun bir daha ortaya çıkmaması için ne gibi önlemler düşünülüyor; bu açıklanmadı. Umarız yakın gelecekte tekrar bu tür bir kararın alınmasına gerek kalmaz. Elbette ummak bizden, önlemleri almak yetkililerden".

Demokrasi Nedir   Küresel ısınma Nedir  Özel Üniversiteler

Benim de fikrim geldi :) dedim ki ya o halde ismini değiştirelim bu kredi kartı denen şeyin...insanların kullanırken daha fazla dikkat edecekleri bir isim bulabiliriz örneğin. ne biliyim "Borç Kartı" kırmızı ışık gibi bir isim olurdu herhalde, yada "Harcama Kartı" biraz daha sarı ışık görevi görür müydü acaba. "Kredi Kartı" çok yeşil ışık gibi duruyor öyle değil mi:)

9 Yorum Var.:

syzer dedi ki...

Fatih Altaylı demişsiniz,FATİH ÖZATAY olacaktı heralde.

rdynk dedi ki...

duzelttik :)

hostrans dedi ki...

KAZIKart :)

syzer dedi ki...

Benim bu konu hakkında bir sorum olacaktı.Ali babacan hesaplanma yöntemini anlatırken, 1000 TL'lik borcu olan birisi 2384TL(bunun gibi bir şey)borcu olacağını söyledi.Bende o gün üşenmedim hesaplayayım dedim.Gecikme faizini hesaplarken önce bileşik faiz olarak hesapladım(aylık biniyor diye).Bulduğum rakam 3680TL civarı çıktı.Basit faizden hesapladığımda ise Sayın Babacan'ın söylediği rakamı buldum(Faiz:aylık %5.5,vade:30 ay)Şimdi piyasada bileşiktenmi hesaplanır yoksa basitten mi?
not:fatih özatay yazısı copy/paste olduğu in büyük çıktı:)

syzer dedi ki...

pardon bileşik olarak 4984Tl çıkıyor:)

T'Pol dedi ki...

Hostrans'in KAZIKart fikri hoş olmuş. Benim önerilerim de:

TefeKart
EnayiKart
KöleKart

rdynk dedi ki...

:) evet KAZIkart benim de hosuma gitti, ENayi Kart da carpıcı :)

zafer ceylan dedi ki...

çekin caydırıcılığının kalmamasıyla (çekteki cezayı savunmuyorum sadece tespittir bu) kadük olması nedeniyle ticari ilişkilerde de kredi kartı kullanılır oldu. Buradaki maksat riski devretmek -taksit yapsa bile bunu limitten bloke ettiği için neticede banka bu parayı ödüyor POS sahibine-.
Bankaların bu işten ciddi kar edip etmediğini detaylı analiz etmek lazım bu türde bir sistemi kurmanın maliyeti, BKM (Bankalararası Kart Merkezi) maliyetleri, kurulan puan uygulaması için yapılan altyapı yatırımı ve maliyetleri, reklam giderleri, visa/mastercard ya da diğer kart kuruluş bedellerine bakmak lazım. Ama bu yüksek kar marjıyla çalışmadığı anlamına gelmiyor.
Kart bir kredi aracı olmuştur, sistemde kaydi para yaratma gücüne sahiptir. 90'lardaki yüksek faiz dönemlerinde maaş alıp repo yaptığımı, ödeme gününde geri ödeyip fena olmayan kısa gün karları yaptığımı hatırlarım. Şimdi pek mümkün değil elbet.
Bileşik faiz kredi kartı borçlularına uygulanmaması gereken bir şey buna gerekçe de 5464 sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları yasası m. 26/2 "hali de dahil olmak üzere, kart uygulamasından doğan borçlarda bileşik faiz uygulanmaz." demekte. Uygulamada bankalar bu uygulamayı pek yapmamakta tutturabildiğine almaya çalışmaktadır; öyle bir durumda icra halinde icra mahkemesine itiraz etmek veya bu konuda kurt bir avukat bulmak lazım.

syzer dedi ki...

Sayın Zafer Ceylan
Sorumu cevapladığınıziçin teşekkür ederim