Gazeteler Ölüyor

Blogumuzun eski okuyucularindan gazeteci Sibel Bagci Uzun kendi yazilarini topladigi sitesini hizmetimize sunmus. Sibel Hanim son yazisinda "gazeteler ölüyor mu" konusunu islemis, yazisindan bir parca:

"New York Times’dan yapılan açıklamaya göre, New York Times Media Group (tümbasılı mecralar) reklam gelirlerinin toplamda % 4,2, New England Media Group’un ise % 15,7 gerilediği görülüyor.
New York Times şirketi hala ana işi basılı yayın olan bir grup ama internet reklam gelirlerinde ağustos ayında bir yıl önceye nazaran % 17.2′lik bir artış olduğu görülüyor. New York Times, basılı medyanın gelirlerindeki düşme ve reklamların, online medyaya yönlenmesinin en iyi görüldüğü yer olduğu belirtiliyor.
Şirket ise, online büyümenin, basılı yayından online tarafa geçen reklamlar yüzünden olduğunu bildiriyor."


Amerika'da gercekten de bir suru gazete kapilarini kapatmaya basladi. Maliyetlerini dusurmenin bir yolunu bulmak zorundalar. Bana sorarsaniz iki tur cozum yolu var. Birincisi ulusal haberler konusunda ortakliklara giderek maliyetlerini dusurebilirler. Yerel haberler konusunda ise operasyonlarinin bir kismini Hindistan'a tasiyarak maliyet azaltma yoluna gidebilirler. Turkiye'de simdilik gazeteler konusunda bir problem oldugunu zannetmiyorum ama. Kac kisinin evinde internet var ki?

Borsa Nasıl Oynanır  inovasyon nedir    Borsa Yorumları    Petrol Fiyatları    Bilgisayar Nedir

Ikinci olarak tavsiye edecegimiz blog ise medyada verilen reklamlar ve pazarlama konusunda uzman olan Ugur Ozmen'e ait. Genellikle basit ama etkili tavsiyeleri kolay anlasilir ve duzgun bir uslupla okurlariyla paylasmasini beceriyor Ugur Ozmen. Bir ise veya buyuk bir projeye baslayacak kisilere su tavsiyeyi veriyor mesela:

Oysa, hayatın gerçeği şu şekilde olur. Patron, yatırdığı milyonlarca dolar için daha çabuk geri dönüş ister. Sen “henüz entegrasyon tamamlanmadı, testlerde sorun oldu” dediğinde, senin görevini değiştirir (hatta belki de kovuverir). Ve proje yarım kalır. Her yerde de CRM yatırımının anlamsız olduğunu söyler durur. Her adımı iyi hesaplayarak projeyi yürütmelisin. Önce birkaç küçük başarı öyküsü yarat. Yatırımının geri döndüğünü görsün. Sonra yeni bir yatırım için talepte bulun. Her yeni yatırım ile bir (veya birkaç) başarı öyküsü daha yarat.

Universite ogrencilerine ve is hayatina yeni atilmis genclere tavsiye ederim.

Bahsettigim yazilardan su sonucu cikardim ben: Amerika'da kapanan veya kapanma noktasina gelen gazeteler kucuk kucuk projelerle islerinin bir kismini Hindistan'a tasiyip basariyi sagladikca kademeli olarak diger operasyonlarini da Hindistan'a tasiyip basariyi yakalayabilirler. Tek problem, bu projeye 5 sene once baslamis olmalari gerekiyordu....

0 Yorum Var.: