Atiye Deniz ve Turk Borsasinin Muammasi

Turk muzigini cok severim ama vakit darligindan ancak senede bir iki defa vakit ayirabiliyorum. Bu aksam biraz bos vakit buldum ve yeni kimler cikmis diye bir bakayim dedim. Bir sitede en populer 30 sarkinin siralamasini yapmislar. Sekizinci sirada Atiye Deniz diye birisini gorunce ilk tepkim "isme bak, bu kesin Almancidir" oldu. Genelde yurtdisina gidenler cocuklarina boyle eski usul isimler verirler.

Beklentilerim cok dusuktu, yine de bir sans vereyim dedim. Aman Allahim, ne guzel sarki bu boyle, cok da muammali bir sesi var kizin, bu sene favorim olacak sarkiciyi buldum dedim. Ayni sey Turk borsasi icin de gecerli zannedersem. Beklentiler cok kotu olmali ki neredeyse 30 bine yukseldi. Benim portfoyumde kusa donen hisse senetlerinin orani da ozellikle banka hisselerindeki yukselisle birlikte yuzde 14'e ulasti. Saskinlik verici.

Nükleer Nedir    Yatırım Fonları    Taksi Şöförü   VOB nedir?  IMF Nedir   Borsa Tüyoları  Borsa Nedir  Zaman Nedir  Pi Sayısı Nedir

Ben borsa 20 bine dusecek dedigim surede hic islem yapmadim, ancak hatirlarsaniz Subat ayinin ortasinda TEGV'e 10 TL bagis yapan okuyucularimiza hisse tavsiyesi vermistim. Birisi bana bu hisselerin 18 Subattan bu gune getirisini hesaplarsa sevinirim. Hisseler GARAN,ISGYO, Dohol, Dyhol, Petrol Ofisi ve Tupras. Insallah endeksin altinda performans gostermemisizdir.

Ben borsalarin yukselmekte biraz aceleci davrandiklarini dusunuyorum. Bir miktar iyilesme oldugu acik ama riskler benim icin cok yuksek.

Asil sormak istedigim konuya gelelim. Son bir yilda piyasaya cikmis, benim sevdigim turden hangi sarkilar var? Bugun Atiye gibi begendiim diger sarkici ise Yusuf Guney (Heder oldu bende bu yurek sarkisiyla ve Rafet ile soyledigi ask-i virane). Tavsiyelerinizi bekliyorum.

Aklima gelmisken soyleyeyim. Borsalarin bu kadar yukselmesindeki diger etkense Merkez Bankasinin faizleri hizla dusurmesi ve bankalarin kisa ve uzun vadeli faiz makasindan hayvan gibi para kazanmasi oldu. Ozellikle Amerika'nin para basacagini belli etmesinden sonra dolarin Turkiye icin onemli bir risk faktoru olmasi ortadan kalkti (IMF anlasmasinin da payi var tabii)

Neyse otobus yolculugumun sonuna geliyorum ve yaziyi burada bitiriyorum.

3 Yorum Var.:

tekeli71 dedi ki...

ortalama:%25 artmış.

Kadir dedi ki...

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası 2008 yılı karı : 1.990.054.000 TL, 2007'ye göre dönem net karını %903 kat artmıştır. Bankaya bak... :=) Çalışanlarına 2 maaş temettü dagıtacakmış.

http://www.tcmb.gov.tr/yeni/mgm/denetim2008/2008denetim.pdf

deepman dedi ki...

atiye deniz'de gerçekten iyimiş bu arada. ben bir de bayan vokallerden son zamanalrda aslı güngör dinliyorum.