Resesyon Tahmini: Pamuk Eller Cebe

Buyume tahmini yarismamiz sonuclandi. TUIK 2008'in son ceyreginde yuzde eksi 6.2 kuculdugumuzu acikladi. Bu konuda bir degerlendirme yazisini daha sonra yazacagim. Oncelikle buyume tahmini yarismamizin galiplerini ve magluplerini aciklayalim.

Kazananlar:

Yerel secimlerde Tayyip'in yalanlarina kanmayip AKP'ye oy vermeyen secmenler
Junior
T'Pol
Syzer
Molgu
Alp
H.C.Gur
Ecoturka
Ekodok
Ozgur

Demokrasi Nedir   Küresel ısınma Nedir  Özel Üniversiteler

Kaybedenler:

Havzali
Keynesian006
Ahmet
Therealmoon
Baris
Deniz Gokce (dun yuzde 4 kuculme tahmini yapmisti)

Kaybeden yarismacilardan TEGV'e veya kendi sectikleri baska bir kuruma 10 YTL bagis yapmalarini ve dekontu bana gondermelerini bekliyorum.

Hisse Yorumları  Marjinal Nedir  Fiyat Kazanç Oranı Nedir?  Fraktal Nedir  Borsa Nasıl Oynanır

Ben hatirlayacaginiz uzere son 1 yildir yaptigim tahminlerde iyimser kaldigimi ve yuzde 4'luk kuculme tahminimin de iyimser kalacagini belirtmistim Ocak ayinda. Son 1-2 aydir yazdigim "Hamdolsun Teget Gecti" konulu yazilardan da beklentilerimin daha da bozuldugunu farketmissinizdir. Ben bugun yuzde 5.5-6 arasinda bir kuculme bekliyordum acikcasi. Demek ki hala bir miktar iyimsermisim.

Neyse bu aksam devam ederim.

5 Yorum Var.:

Unknown dedi ki...

dayak yemedik amma sayı saymayı biliriz. tahminimizin iki seksen yatacağını bilerek zaten aynı günlerde gidip İHH ya bağışımızı fazlasıyla yapmıştım. aradan zaman geçtiği için makbuzu muhafaza etmek aklıma gelmedi. Sonuç olarak 2008 ide pozitif büyüme ile kapatmamızın başarı olduğunu düşünüyorum.Benim karşı çıktığım husus dış talebin olmadığı ortamda hükümetin yapacak fazlada birşeyinin olmaması.yani dokunmayın tayyibime muhabbeti. Seçimleride kaybettik zaten üzerime fazla gelmeyin..

Junior dedi ki...

Iyi tahmin yapmisim =) ama ben oyumu AKP’ye vermissem Tayyipin yalanlarina kanmis mi oluyorum? Ya da ekonominin kotu oldugunu bildigime gore bizi kurtarsin diye Baykal-Bahceli ittifakina mi oy vermeliydim?

ahmet dedi ki...

Kötü tahmin yapmak değil ama 'Tayyibin yalanlarına kanan vatandaşlar' grubuna dahil edilmek hiç beklemediğim bir gelişmeydi.

Tayyibe oy vermiş olsaydım bile onun ekonomi konusunda söyledikleri bana hiç ama hiç enteresan gelmezdi.

TEGV'na bir kez daha yardım yapma fırsatını elde ettiğim için gerçekten mutluyum. Kaybettiğimi düşünmüyorum.

Bu arada ben CHP'ye de oy vermedim. Niye ? Çünkü eğer belediyelere gelselerdi bu sefer laiklik toptan elden gidebilirdi. 89'da geldiklerinde halkta o kadar kötü bir izlenim bıraktılar ki. Hafızası olanlar bilir performansları; yolsuzluk, beceriksizlik, vizyonsuzluktan ibaretti. Klasik sağ kaybedince vatandaşın gözüne 'sol' bir alternatif olarak gözükmedi.
Vesayetçiler ve sosyal demokratların icraatlarıyla ülke aşırı sağa kaydı. Aslında bence bunlar iki ayrı grupta değiller. Onlara vesayetçi-sosyal demokrat diyebiliriz sanırım.

Mazallah belediyeleri almış olsalardı Türkiye'nin şeriata veya başka bir aşırılığa kayışında hiç kimse engel olamazdı.

Tayyibin yalanlarına kanmayıp AKP'ye oy vermeyen grubun gidip CHP'ye oy verdiğini düşünebilir miyiz ? Sanırım evet. Bu 'gruba' şu şekilde seslenmek istiyorum: Aslında CHP'ye oy vererek farkında olmadan laik düzeni tehlike atmış oldunuz. Ama allahtan serin kanlı düşünen %38'lik bir kesim varda, tam gaz suudi arabistana dönüşmekten şimdilik kurtulduk.

syzer dedi ki...

benim bir sorum olacak.Büyüme oranı-%6.2 açıklandığından beri borsada ciddi bir yükseliş var.Kurlar ise düşüyor.Sadece imf haberimi bu etkiyi yaptı?Tahmin bakımından bende iyimser kalmış,sınırdan kurtardım.

Blog Sahibi dedi ki...

Disarida krizin dibini gorduk beklentileri var. O yuzden de cikiyor.