Müsrif vs. Mağdur

Akşam gazetesinden bir haber.

Bazı insanlar mecburiyetten kredi kartına yükleniyor olabilirler. Kredi Kartı borçlusu herkes müsrif değildir eminim ama etrafımda müsrif kredi kartı borçlusu o kadar insan var ki, hepsinin zor durumda olduğuna inanmak güç. İndirimlerde kendini tutamayıp ihtiyaçtan fazla giysi, ayakkabı vs. almış, yahut da yeni çıkan cep telefonu modelininin albenisine kapılmış ya da kendini plazma televizyonsuz ev olamayacağına inandırmış ve şimdi de kredi kartının tamamını ödeyemeyen bazı iş arkadaşlarım var. Kredi kartlarının faizleri her bankanın web sitesinde ve her kredi kartı sözleşmesinde belirtiliyor. Kredi kartı edinirken en önemli kıstaslardan biri de bu faiz oranı olmalı diye düşünüyorum.

Komünizm nedir    iktisat Nedir  Devlet Üniversiteleri  Eğitim Nedir  Dejavu Nedir  Bilgi Nedir  Wifi Nedir    Teknoloji Nedir

RTE temel olarak doğru birşey söylemiş ama kriz herkesin gözünün içine baka baka gelirken, bize teğet geçeceği beklentisiyle hiçbirşey yapmayan hükümetin başı olarak zor duruma düşen ve işini kaybeden insanlara karşı da sorumluluğunu yerine getirmemiş bir başbakan olarak kendini de suçlamalı.

7 Yorum Var.:

Kadir dedi ki...

Başbakan çok doğru söylüyor.Sanki kredi kartını insanlar ödemeyecek.Bu konuda söylenecek çok söz var.Başbakanı tebrik ediyorum.

ozcakir dedi ki...

bugunku (3/16) Hurriyet gazetesinde Mehmet Y. Yilmaz bu konuda cok iyi bir yazi yazmis bu yazinin okunmasini oneririm. http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/11216135.asp?yazarid=148&gid=61

Kisaca sunu soyluyor, kredi karti harcamalarina bakarak (ozellikle odeme zorlugu icinde bulunanlarin) bu harcamalarin keyif icin mi yoksa zorunluluk icin mi yapildigi anlasilabilir diyor.

Bence de bu dataya ulasabilen birisinin bunu aciklamasi cok yerinde olur. O zaman gercekleri bilerek tartisiriz.

Unknown dedi ki...

özcakir bey!
kredi kartı harcamalarının incelenmesi tam olarakta keyif yohut zorunluluğu göstermez.Adam parayı kumarda yemiş gelirkende marketten ekmeği kredi kartıyla almış olabilirmi? yahut gıda olarak kaydedllenin hepsi zorunlu gidamı. bazen kuyrukta milletin alışveriş arabalarını görüyorum. ıvır zıvır şeylerle tepeleme dolu. çoğu zaman kendi aldıklarımın yarısı almasamda olur cinsinden şeyler. 12 takside buzdolabı alanı zorunlumu sayacağız, ya evdekini beğenmemişse. israf diz boyu abi bildiğin gibi değil. Birde doğalgazda kredi kartıyla ödeniyor artık, tam ödeyecektim ki farkedip kartla ödedim para cebimde kaldı. hemde zorunlu gider

Uğur UYGUR dedi ki...

Tayyip Erdoğan'ı hiç sevmem. Partisine hiç oy vermedim, vermeyeceğim de. Fakat şu ana kadar sevdiğim ve hak verdiğim tek sözü bu. Kredi kartı, senin cebinde olmayan bir para. Bu kart ile kanuni bir tefeci kurumdan borç alıyorsun. Eğer işsizsen sen neyine güvenerek onu kullanabiliyorsun ki? Ay sonu ödemezsen faiz var, onu da biliyorsun. En iyi örnek, kendim 2,5 aydır işsizim. İnternet satışlarından harçlık düzeyinde bir gelirim var, kuruş kuruş onları çakıştırarak harcama yapıyorum. Önceden yaptığım harcamaları yapmamaya başladım. Daha çok evde oturuyorum. Şu ana kadar kartı 1 lira bile borçlu bırakmadım.

Haydi ben okumuş adamım diyelim. Kartı olan daha az okumuş kişiler, hiç mi düşünemiyor. Para gelirin yoksa, harcama da yapamazsın. Olay burada. Kartın olmasa ne olacaktı? Haydi ben bekârım, evli olanlar ne yapsın diyeceksiniz. Hiç gelirin yoksa, iş bulana kadar eve ekmek, makarna ve birkaç sebze alacaksın başka bir şey değil. Ayda 100-150 lira harcama ile kimsenin milyarlarca borcu birikmez. Tabiki sana bedava para tatlı gelip, iş aramayı bırakmazsan... Mesela 12 taksitle buzdolabı almazsın. Pazara her hafta git, alacağını az al, buzdolabına ihtiyaç duyma. İşin olunca alırsın. Müsrif olmak için evlilik bir mazeret değildir...

Kusura bakmayın, belki fazla ağır bir yazı olabilir ama hesapsızca para harcayıp suçu başka yerlerde arayanlara dayanamıyorum...

jedi-tetsu dedi ki...

O takip işi nasıl olacak bende onu merak ediyorum. Benim kredi kartımın ekstresindeki kalemlerin %70inden fazlası gıda olarak geçiyor. Gel görki o %70 in %90 ı alkol. Nasil takıp edecek banka.

Kubilay dedi ki...

ugur beyin yazısını çok beğendim. ellerinize sağlık, umarım bir an önce iş bulursunuz.

Jedi tetsu da kafa bi arkadaş bence :)

jedi-tetsu dedi ki...

hehe mersi bende yazilarinizi severek okuyorum :)