Kariyer Tavsiyesi

Bir okurumuz yardim talebinde bulunuyor:

"Bu iletiyi yazma nedenim ise sizden bir yol gosterıcı bir tavsiye almaistegim.Gaziantep üniversitesi muhasebe bölümünü bitirdim simdi ise Acıkogretım fakultesinden İşletme 3. sınıfta okuyorum.İngilizce egitimi alıyorumayrıca.Piyasada iş bulmak cok zor.Heleki benim gibi Odtü,Bogaziçi,Hacettepevs. gibi okul mezunlarının yanına yaklasamayacakken.Seneye okul bittigizaman düsünmektense sımdıden bı yol belırlemek uzerıne dusmek daha dogruolacak sanırım.Bana "Şunu yaparsan iyi olur." diyebilecegınız bir tavsiyebekliyorum sızden."

Bütçe Nedir    iktisat Nedir    Borsa Yorumları    Kredi Faiz Oranları    Türkiyede Ödenen Vergiler, Vergi Türleri

Okurlarimiz arasindan fikir belirtebileceklerin yardimlarini bekliyorum. Ben de daha sonra gorus bildirecegim.

12 Yorum Var.:

Adsız dedi ki...

Bir kere "isletme" bolumunu yanlis secmissiniz. bu alanda o kadar cok kisi var ki, artik arz talepin cok uzerinde oldugu icin alanin boku cikti. Ek olarak, isletme mezunu olunca ne uzmani oluyorsunuz? Cok ciddi soruyorum.. Ne insa edebilir, tasarlayabilir, biraraya getirebilirsiniz? Uretilen nedir? Is kurarsaniz, kendi sirketinizi ortaya cikarmis olursunuz, ama baskasinin yaninda calismak icin bence isletme gereksiz bir alan. Eger muhasebe ogrenmis olsaydiniz, daha faydali bir alani secmis olurdunuz.

Adsız dedi ki...

tesekkurl..

mr. brooks dedi ki...

tavsiye etmiyorum ama bu durumdaki bircok gencin kurdugu hayali aktarayim:
kpssye calis, hesap uzmani, maliye mufettisi ya da sayistay denetcisi ol. (ya da 10 yil sonra yeminli mali musavir olma hakki veren herhangi baska bir is) uzmanligini aldiktan 10 yil sonra, voleyi vur. bu sekilde ozetlenebilecek cok kisinin pesinden gittigi bir kariyer plani/hayali var.
uyarsa bir yoldur...

Adsız dedi ki...

Bir isletmeci olarak (1988'de henuz civisi cikmamisti meslegin) ben sektor bagimsiz calisabilmenin verdigi esneklikten cok memnunum. Ya da bir sektor secip orada ozel bir konuda uzmanlasmaniz mumkun ama bunu tavsiye etmiyorum. Gunumuzde hersey cabucak degisiyor. 15 sene sonra bu uzmanlik insanin elinde patlayabiliyor. Bu arada ODTU, Bogazici vs.liler gozunuzu korkutmasin. Bu okullar basari garantisi degil. Okurken calismis, kendini gelistirmeye calisan, kendine guvenen insanlarin basari sansi her zaman var.
Bir ODTU'lu buyugunuz

Deniz dedi ki...

Açıköğretim olman senin için bir avantaj, okula devam zorunluluğun yok. Okula devam ederken çalışabilirsiniz. Bir süre emekçi konumunda çalışın, yani bir patrona çalışın. Birikim yapın, sonra ticarete atılın. Ticaret yetenegim yok diyorsaniz, muhasebe finansman alanina yönlenin. Bu arada bankalar ve finansal kurumlar bir iki yıldır çok eleman aliyorlar.Takip et, yenibiris.com dan ve Hurriyet İK'dan. Benim yorumum genel, siz kamu, özel sektör mü, veya kişisel girişim mi buna karar verin.
Bir de en önemlisi dayin var mi, bir yerlerede? Gercekçi olmak lazım, torpil Türkiyede bir müessesedir. Dayın varsa bir ODTÜlüden Siyasallidan daha iyi bir işe girebilirsin.

Deniz dedi ki...

Eğer girişimci olamayip, işgören (ücretli çalışan veya emekçi) olacaksanız yabanci dil şart.

Adsız dedi ki...

bence SMMM stajerlik sınavına şimdiden girin, iki yıl stajdan sonra SMMM sınavlarını verin, bu şekilde muhasebe alanında elinizde güçlü bir kozunuz olur ve iş probleminiz olmaz, bu arada ingilizcenizi mutlaka geliştirin, bu dünyada her zaman muhasebecilere ihtiyaç olacaktır, tabiki bu mesleği sevmeniz şart.

herackles dedi ki...

Kamu sınavları için ODTÜ ve Boğaziçi mezunlarından korkmayın.Yalnız TCMB sınavlarında bir miktar korkabilirsiniz.
Kamu sınavları için esas sorun Ankara'da Türkçe eğitim veren okullar.
Onları çözmenin de yolu, bol bol KPSS ile ilgili konularda çalışmak ve lisansta gördüğünüz kitaplardaki konuları "ezberlemek". Evet, sular seller gibi ezberleyin, yorum falan gereken nokta mülakat.Orada yorumlarınızı döktürürsünüz.

Devletimizin bu yüksek kurumları için binlerce mezunumuz hayal kurmakta.Yani tek şanslı(!) siz değilsiniz...

Yabancı dil mühim mevzu.Gavurca olmadan bir yerlere tutunmak zor.

Belki pazarlama/satış merkezli işlerde yabancı dil gerekmez.Onlar için de şirketleri bir kollamak, eş-dost araştırmak gerekir.

Sonra, sizin orda Konukoğlu vardı sanırım.Onun girişimlerinde "ucuza" beyaz yakalı istihdam edip, mavi yakasını simsiyah yapana kadar çalıştırdığını duydum; o da bir şans olabilir...

Bunların hiçbirisini düşünmüyorsanız, Antalya sahillerinden bir turist kızı kapıp nikahı basın! AB'yi denemiş olursunuz bir de... (Rusların güzelliğine aldanmayın, ordaki sorunlar bizden beter!)

eko21 dedi ki...

Öncelikle tavsiyede bulunan herkese cok tesekkur ederim.Ne yazıkkı iyi bir işe girmek için cogu zaman iyi bir okul bitirmek,iyi bir egitim almak yeterli olmuyor.Amiyane tabirle "dayın"olmadan basamagın sonunda adımı atmak cok zorlasıyo.Her kamu yönetimi bitirenın kaymakam olucam demesı gibi işletme bitiren herkesinde tek dusuncesi müfettiş denetçi(cuneydyasin beyin dedigi gibi)olarak hayatını devam ettırebılmek.Aslında işletmenin cok geniş bir alanda fırsatlar sundugu gozukuyo.Benim istedigim dıs tıcaret aslında hızla gelişen sektorde yeterli elemanda yok.ihracat hızla artmakta ve 2023 yılında 500 milyar dolar ihracat beklentısı var.Görüştügüm işverenler benden yeterli ingilizce bilgisine sahıp olmamı istedi sadece.Onumde 2 yıl var bu ıkı yıl ıcınde okulu bıtırıp ıngılızcemı ıyı bır seviyeye getirirsem inşallah iyi seyler olur.Hemde RUS kızlarına mecbur kalmam..Herkese sonsuz tesekkurler özellikle "Ekonomix Beye"

Adsız dedi ki...

Amaç para kazanmaksa diploma sahibi olmak yanlış bir tercih. Özellikle de muhasebe, işletme diplomaları. Ama artık sahip olmuşsunuz bir kere. Aynen benim ingilizce işletme diplomasına sahip olduğum gibi. Yurtiçinde de kaliteli olarak bilinen bir üniversiteden diploma aldım. Almaz olaydım demek istiyorum ama diyemiyorum.

Sermayeniz varsa girişimci olun. Yoksa küçük düşünün. Küçük borç bulun ve küçük girişimci olun. Büyük diplomalardan daha iyi olacaktır.

Akademisyen olmak isteyenlere sözüm yok. Zaten o işin tabiatı gereği para kazanmak amaç değildir.

fayaraben dedi ki...

bilgi ve beceri (know how ve teknikler) niye ogrenilir?arastirma gelistirme neden yapilir? veya yaptirirlir? akademisyenlikte para olmamasi
"bize" ozgudur. dunyaya, ve sanat ve bilgi ticaretine ozgu bir durum degil.

Unknown dedi ki...

Size ilginç bir bölüm tavsiye edeceğim. Söz konusu bölüm IŞIK ÜNİVERSİTESİ'nde, adı da İnsan ve Toplum Bilimleri. İngilizce olarak adı "Liberal Arts". Daha önce bir yerde paylaştığım bir metni aktarıyorum:

"Bu bölüm Türkiye'de yeni sayılır. Hatta okuduğum üniversite, yani Işık Üniversitesi, 2007'de bu bölümü Türkiye'de ilk açan üniversite. Amerika ve Avrupa'da bu bölüm 170 yıldan uzun bir süredir okutuluyor ama ne yazık ki ülkemizde daha yeni sayılır.

O yüzden birileri sorunca, "yahu sen ne okuyorsun ya", "o ne biçim bölüm" diye sorular sorabiliyor. Ama ben bunlara alıştım. Zaten okuduğum "disiplinler arası" dersler, insana çok şey öğretiyor. Çünkü bu bölümün doğası gereği tek bir alanda uzmanlaşmıyorsunuz, pek çok alanda bilgi sahibi olabiliyorsunuz. Zaten sırf bu yüzden insan ve toplum bilimleri mezunları, sürekli değişen iş piyasasında iş olanakları uzun vadede mühendislik ve uygulamalı bilimlerdeki mezunlardan daha iyi durumda.

Çünkü mühendislik ve uygulamalı bilimler mezunlarının mezuniyetten hemen sonra saat bazında aldıkları maaş yüzde 6 kadar daha yüksek olsa da, bir çok LA mezununun daha yüksek maaş kazanıyorlar. Bunun nedeni de, mühendislerin ilk aşamadaki maaş farkları zaman geçtikçe azalıyor ve 45 yaşına geldiklerinde, LA mezunları mühendislik ve uygulamalı bilim mezunlarına oranla, daha fazla para kazanır duruma geliyorlar. Tabii bu durum herkes için geçerli değil, ama bu bölüm mezunlarının pek çok alanda iş yapabilir durumda olması onları avantajlı kılıyor. Şahsen ben yönetim hakkında uzmanlık eğitimi almasam da, şu an global bir şirkette (adını veremeyeceğim) yönetici asistanlığı yapıyorum. Bunu daha öğrenciyken yapabilmek de benim için ayrı bir durum :)

Amerika'da İnsan ve Toplum Bilim eğitimi almış çok önemli insanlar var. Mesela Barack Obama, eski Hewlett-Packard Corporation CEO’su Carly Fiorina, Harvard Rektörü Catherine Faust ve sinemacı Steven Spielberg liberal arts mezunu.

Umarım bilgiler işinize yarar.