Mikro Iktisat Sinav Sorulari

Yazili yoklama yapiyorum, herkes kagit ve kalemleri cikarsin. Adinizi ve numaranizi yazmayi unutmayin. Sinavda 50'ser puandan 2 sorumuz var. Istediginiz sorudan cevaplamaya baslayabilirsiniz. Sorulari cevaplamak icin istediginiz kaynagi kullanabilirsiniz.

1. Nisan ayinin sonunda Turkiye'deki sicak para stoku $63.4 milyar olsun. Mayis ayi sonunda sicak para stoku $48.9 milyara gerilemisse ulkemizden cikan sicak para miktari ne kadardir?

2. Microsoft firmasi Cin'de Windows isletim sisteminin illegal olarak kopyalanip satilmasi sonucu senede 20 milyon adet satis kaybi yasadiklarini tespit etmistir. Microsoft sirketi Cin'de Windows isletim sisteminin tanesini $60'dan sattigina gore senelik satis gelir kaybi ne kadardir?

Bütçe Nedir    iktisat Nedir    Borsa Yorumları    Regülasyon Nedir    Türkiyede Ödenen Vergiler, Vergi Türleri

Sorular uzerinde iyi dusunun, gecme notu 70. Cevaplari yarin aciklayacagim.

9 Yorum Var.:

Adsız dedi ki...

İPUÇLARI !!!

1. Yanıt: "63.4 milyar dolar eksi $48.9 milyar dolar" değildir. 14.5 milyar dolar diyen yanmıştır.
Doğrusu, ödemeler dengesi portföy hareketlerinin toplamıdır.
Nisan sonu eylül sonu toplamı 608 milyon dolardır.

2. İlk akla gelen 1.2 milyar dolar olsa da, satış fiyatı 60 dolar olduğu için 20 milyon kayıp var. Demek ki, optimum fiyat değil.

JONTURK

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Benim adim e-recep. Ben herseyi bilirim. Eger biri yanildigimi gostermeye calisiyorsa vatan hainidir. Tevfik Gungor benim peygamberimdir. O ne derse dogrudur, bana tekrarlamak duser. Onun zamaninda Vehbi Koc'la raki ictigini bilir misiniz? Hem de her Sali. Bu da gosteriyor ki ben her zaman hakliyim. Sizi gidi sicakcilar sizi!!! Erkekseniz teker teker gelin.

e-recep dedi ki...

Özel sektör, 110 milyar dolardan fazla açık pozisyonda. Sıcak paranın varlığı sayesinde kur seviyesi olması gerekenden çok daha düşük bir noktada oluşuyor. Ancak sıcak para 1994 ve 2001 yılında yaptığı gibi bir çıkış yaptıktan sonra ABD Doları kurunun 2,2 - 2,8 YTL arası bir noktaya sıçraması son derece mümkün. Mayıs-Haziran aylarında bu potansiyel net bir şekilde görüldü. Şu anda birçok holding sessiz sedasız açık pozisyon kapama telaşına düştü. Bazıları ellerine ne geçerse satıyor ve döviz borcunu ödüyor. Kamuoyuna da sadece "sektör değiştiriyoruz" diyorlar. Siz inanıyor musunuz?

Türkiye'de dolarını bozup Hazine Bonosu üzerinden dolar bazında yılda net %20 kazananlar ve onların yerli işbirlikçileri, bu tehlikenin bilinmesini hiç isterler mi? Tehlikeyi olduğundan küçük göstermek istemezler mi?

Arjantin 2002'de iflas etmeden kısa süre önce dolarını bozduranlara dolar bazında net %40 kazandırıyordu. 1$ = 1 Arjantin pesosu iken, bir anda 1$ = 3.5 Arjantin pesosu oldu. Arjantin bankalarında dolar bazında tutulan hesaplar bile devlet zoru ile 1$ = 1.9 peso üzerinden pesoya çevirildi. Türk insanının bunları bilmesinde büyük fayda var. Bir gün gelip de çömlek patlayınca, kimse "niye oldu?" demesin.

Adsız dedi ki...

Benim solcum, benim radikalim, benim popülistim ve benim akılsızım...Sizlere söyleyeyim;

Arjantin borçlarının üstüne yatma kararı aldıktan sonra neler oldu ?
Bunu destekleyen cahiller de çıktı ülkemizde...
Özetini söyleyeyim; yoksulluk endeksi hızla aşağı düştü.
Yani, Arjantinliler yoksullaştı !

e-recep dedi ki...

Arjantinliler bu krizden çok daha önce yoksullaşmaya başlamışlardı. Arjantin yoksullaştı ancak sıcakçılar da sıkı bir para batırdı.

Bugün hala paralarını kurtarmaya çalışanlar var. -> Link

Arjantin borçlarının üstüne yatma kararı aldıktan sonra neler oldu ?
Bunu destekleyen cahiller de çıktı ülkemizde...
Özetini söyleyeyim; yoksulluk endeksi hızla aşağı düştü.
Yani, Arjantinliler yoksullaştı !


Yoksa bu, Türklere bir gözdağı mı? "Sıcakçıların parasını hacı etmeyin yoksa yoksullaşırsınız."

:-)

Türkler zaten yoksullaşıyor. Ölü birini ikinci kere öldüremezsiniz.

Peki Arjantin bu noktaya nasıl geldi?

Nasıl olacak, senelerce IMF'nin dayatma ve telkinleri ile "yüksek faiz - düşük kur" politikası uyguladı.

Aynen bugün Türkiye'nin yaptığı gibi.

Adsız dedi ki...

Adım T'Pol
Numaram: 3.1416....

Soru 1: Soruyu cozmek icin veri yetersizdir.

Soru 2: Cinliler zaten asla 60 USD'den Microsoft urunu almazlar ki... Microsoft gelir kaybini nasil hesaplamis? Asla satamayacaklari urunun nasil kaybi olabilir?

Adsız dedi ki...

soru aynen sordugunuz sekilde ise ilk soruda sadece cikarma yapilir ikinci soruda da sadece carpma.

Adsız dedi ki...

1. doğru cevap 63,4 -48.9 değil.Bu yanlis cevap, yanlis cevabi biliyorum fakat dogru cevap icin yeterli veri veri yok.
2. Satis kaybi 1.2 milyar dolar olmayip daha az bi rakamdir.20 milyon kisi bedava kullanmis, ancak fiyat optimal olsaydi,ucuz olsaydi bile 20 milyondan az giderdi.

Murat Ozdemir dedi ki...

2) Sifir. MS 60 dolar fiyati 20 milyon kacak beklentisine gore belirlemistir, o yuzden bir kaybi yoktur.