Performans Degerlendirmesi

Eski okuyucularim bilirler, burada ara ara Turkiye'de yaptigim yatirimlarin sonuclarini okuyucularimla paylasiyorum. 28 Nisan 2006 tarihinde sunu yazmistim:

"Borsaya baslangicta borsaya yatirdigim paranin 1000 YTL'si halama aitti, o yuzden portfoyde onun payini noktasi noktasina tutuyorum. Ayrica portfoyun getirisini de takip etmeme yardimci oluyor. Ekim ayindan bu yana IMKB-100 endeksinin getirisi %37.1, benim portfoyun getirisi %47.9. Dikkat edin, bu araci kurumlarin yayinladigi karsilastirmalara benzemez, benim hesapladigim getiri islem komisyonlari ve vergiler dusuldukten sonra hesaplanmis getiridir. Onlarin yaptigi gibi iki haftaya bir portfoydeki kagitlari degistirmiyorum, komisyon maliyetlerini ve vergileri sifir varsaymiyorum. Buna ragmen 6 ayda IMKB endeksine 10.8 puanlik bir fark atmayi basarmisim. "

20 haziran tarihinde ise sunu yazmistim:

"Ekim ayindan bu yana benim portfoyun getirisi %24.2 oldu; buna karsilik IMKB getirisi %8.1 olarak gerceklesti."

O tarihten bugune portfoyumde daha fazla nakit ve tahvil bulundurmaya basladim. Bir ara hisse senetlerinin agirligi %50'nin altina dusmustu ama son zamanlarda bu agirlik %71'e yaklasti.

VOB nedir?     Taksi Şöförü   A Tipi Yatırım Fonu Nedir?   Olasılık nedir?   Dışsallık Nedir

Neyse, sonuclara gelelim. Bundan tam 1 yil once Turkiye'de yatirim yapmaya basladim. Beklentim %10 civarinda TL cinsinden reel getiri saglamakti. Ekim 2005 tarihinde halamdan aldigim 1000 YTL bu aksam itibariyle 1329 YTL'ye ulasmis durumda. Bu %32.9'luk bir getiriye tekabul ediyor. Ayni zaman zarfinda IMKB endeksi %17.7 getiri saglamis. Haziran ayinin sonundan beri IMKB endeksinin %0.9 altinda bir performans sergilemisim. Ancak buna karsilik portfoyun riskinde onemli olcude azalmalar kaydettim.

Halama sorarsaniz hic memnun degil, bana "sen ne bicim borsadan anliyorsun, simdiye ikiye katlaman lazimdi" seklinde elestirilerde bulunuyor.

Peki IMKB'nin getirisinden daha yuksek getiriyi nasil sagladim? Genellikle dogru hisseleri alarak tabii ki. En son 24 Agustos tarihinde GARAN ve DOAS aldim, bu iki hissenin 1.5 aylik getirisi %13'un uzerinde oldu. Ayni zaman zarfinda IMKB endeksi %6 artti. Maalesef her zaman bu kadar cabuk sonuc alamiyoruz.

Bu gecen bir yillik sure zarfinda benim kadar diger bazi araci kuruluslarin da hisse seciminde basarili oldugunu gozlemledim. Ben cogunlukla AK Yatirimi takip ediyorum ve hisse secimlerinin basarili oldugunu dusunuyorum. Zaten hisse analizlerine de ayiracak kaynaklari benimkilerden cok daha fazla. Sizin de bildiginiz, iyi secim yapan araci kurumlar varsa bunlari yorum kisminda bizimle paylasirsaniz sevinirim. Hatta bir adim daha ileri gidelim ve sizin onumuzdeki 1 sene icerisinde piyasalarda ne olacagina yonelik tahminlerinizi ve birikimlerimizi nasil degerlendirmemiz gerektigi konusunda bize tavsiyelerinizi bizimle paylasmanizi isteyecegim.

1 Yorum Var.:

Adsız dedi ki...

Kotumser ve bu islerde yeni oldugumun altini cizdikten sonra beklentilerim soyle:

Onumuzdeki sene cumhurbaskanligi secimlerinin buyuk bir risk oldugu kanaatindeyim. Ayrica hukumetin gizli (ya da acik) bir ajandasi oldugunu da dusunuyorum ki bu da risk primini katliyor. Tabii secim ekonomisi de cabasi.. Onun otesinde ulkedeki borclanma miktari beni dehsete dusuruyor. Genelde okudugum yazilarda borcun ozel kesimin ustunde oldugu icin panige gerek olmadiginin alti ciziliyor. Ancak bildigim kadari ile asya krizi de aynen boyle cikmisti. Enflasyonun dusmesini ise aynalar ve duman olarak goruyorum, cunku uygulanan yontemin (bence) ciddi yan etkileri var ve yine bence ne olduysa likidite sartlarinin iyi olmasindan oturu oldu. Bu da bana geri sekecegimizi soyluyor. En kotusu de Amerikan ekonomisinin yavaslayacagini ve dunyayi beraberinde goturecegini dusunmem. Kisacasi onumuzdeki 1 sene icin fazla umutlu degilim.

Yatirim olarak:

Ben de Erinc Yeldan gibi 2005 ortasindan beri kriz korkusu yasiyorum. O bakimdan da yuksek reel faize ragmen YTL`ye donmuyorum. Kisa sure oncesine kadar Amerikadaki insaat sirketlerininde kisada duruyordum ancak oradan ciktim. Bir miktar da TIPS tutuyorum. Su siralar altin makbul gozukuyor. Aslinda tam anlamda nereye yatirim yapabilecegimi bilmiyorum zira nereye baksam risk goruyorum. Ekonomiye ilgim 6 aylik oldugu icin bilmedigim denizlere acilmaktan simdilik uzak duruyorum.


L.A