Performans Degerlendirmesi

Bundan onceki performans degerlendirmemizi 28 Nisan tarihinde yapmistik. O zaman IMKB 43900 civarinda idi ve benim portfoyun getirisi %47.9 iken IMKB getirisi %37.1 idi. Bu degerlendirmenin uzerinden neredeyse 2 ay gecti ama finansal piyasalar ne depremler gordu bu arada. Neyse once rakamlari verelim sonra da detaylara dalariz.

Ekim ayindan bu yana benim portfoyun getirisi %24.2 oldu; buna karsilik IMKB getirisi %8.1 olarak gerceklesti. Demek ki IMKB endeksine attigim fark iki ayda 10.8 puandan 16.1 puana yukselmis. Normalde sevinilecek birsey ama icimden hic de sevinmek gelmiyor bu duruma. Nedeni ise basit, portfoydeki kagitlarin cogunu borsa ortalama 45000 seviyelerindeyken ekledim ve maalesef toplamda zarardayim. Paramin tamamini Ekim basinda borsaya yatirsaydim getirim %24 olurdu (keza halamin getirisi %24), benim getirim ise TL bazinda sadece %10, dolar bazinda ise -%10 olarak gerceklesti.

Tutumluluk Nedir    Nükleer Enerjinin Zararları    Nükleer Kirlilik    Nükleer Nedir    Fraktallar

Peki IMKB endeksine 16 puan fark atmayi nasil becerdim? Nisan ayina kadar hisse secimindeki basarilarimdan dolayi IMKB endeksine 11 puan fark attim, son iki ayda ise sectigim hisseler performansi cok iyi degildi (faiz oranlarinin dususunden faydalanacak, yukselisinden zarar gorecek hisseler portfoyumde agirlikli oldugundan). Ancak son iki ayda da portfoydeki kagitlarin bir kismini satarak portfoydeki nakit oranini yukselttim ve bu hisselerdeki dususu dengeleyen bir faktor oldu. Neticede portfoyun degeri IMKB endeksine kiyasla 5 puan daha az dustu. Boylece toplamda IMKB'ye attigim fark 16 puana yukseldi. Daha once de belirtmistim ama yine belirteyim. Benim hesapladigim getiri oranlari piyasada alim yapildiktan, komisyonlar dusuldukten ve vergiler verildikten sonraki getiriler.

Bu konu ile diger alakali bir yazi ise Borsa Nasıl Oynanır? En Sağlam Tüyolar baslikli yazimizdir.

0 Yorum Var.: