Gelecegin Meslekleri Nelerdir?

Ilk kez dikkatimi cekti, Aksam gazetesinden Sibel Kahraman isimli bir kose yazari "gelecegin meslekleri" uzerine bir yazi yazmis. Mesleklerden bazilari soyle:

-Fiziksel tedavi ve rehabilitasyon: Turkiye oyle fazla spor yapan bir memleket olmadigi icin, ayrica genc nufus cogunlukta oldugu icin bu olsa olsa uzak gelecegin meslegi olabilir. Haa, ben mezun olana kadar AB'ye gireriz diye dusunuyorsaniz o zaman iyi bir tercih olur.

-Siyaset Bilimi ve Uluslararasi iliskiler: Bana sorarsaniz bu isin bilimi milimi olmaz, neredeyse her okulda bu bolum var. Birincisi bizim bu kadar siyasetciye veya diplomata ihtiyacimiz yok, ikincisi ise bunun gelecegin meslegi olmasiyla bir alakasi yok. Sibel hanim saldim cayira mevlam kayira mantigiyla yazi yazmis, mesleklerden haberi olmayan saf Anadolu cocuklari da bu yaziyi okuyup bolum tercihini bu yonde kullanirsa vay hallerine.

Devalüasyon Nedir    Verimlilik Nedir    Altın Yorumları    Hedge Fon Nedir    Resesyon Nedir    Nükleer Santraller

-Bilgisayar Dizayn Muhendisligi: Sibel bu meslegi su sekilde tanimlamis:"Bilgisayar programlamasında karşılaşılabilecek her türden problemi çözmeye yönelik bir meslek." Birincisi isim ile tanim birbirini tutmuyor; ikincisi bu tanimin anlattigi sekilde bir meslek yok, olmaz da. Dusunsenize bir, siz bilgisayar muhendisisiniz ve yaptiginiz programda bir problem var, telefonu acip bir "bilgisayar dizayn muhendisini" arayip problemin ne oldugunu soruyorsunuz. O kisi de size "vallahi ne bileyim, belki bir yerde noktali virgul koymayi unutmussundur" mu diyecek.

-Teknoloji muhendisi: Bak bak bak bak bak bak, ana!!. "Bilgisayar teknolojisinin planlanması, kurulması, çalıştırılması ve onarımı konusunda uzman mühendisler en çok ihtiyaç duyulan kişiler olacak." Ben de merak ediyordum ne tur teknoloji diye.

-Bitkisel Uretim: Sibel Hanim kusura bakmayin ama bitkisel uretim bir meslek degil bir faaliyet, eskiden biz buna ziraat veya tarim derdik. Neyse....

Sibel hanim'in listesine almadigi ama insanlarin oldukca iyi para kazanabilecegi bir meslek daha var: iskembeden uydurarak kose yazarligi yapma.

0 Yorum Var.: