Piyasa Yorumu, Borsaya Ne zaman gireyim

Uzun zamandir piyasa ile ilgili yorum yapmiyorduk, sadece uzaktan izlemekle yetiniyorduk. Gorunen o ki piyasadaki karamsar momentum kirilmis ve yeniden bir yukselis trendinin icerisine girmeye basliyoruz. Iki ay once Turkiye'den kacan sicak para tekrar urkek adimlarla Turkiye'ye girmeye basladi. Bunun etkisi dolar/YTL kurundaki dususte kendini gosteriyor. Dolar cinsi tahvil faizleri de son gunlerde onemli dususler gosteriyor.

Swap Nedir    Deflasyon Nedir    Bono Nedir?    Reeskont Nedir    Ekonomi Nedir    Enflasyon Nedir

En son krizden geriye sadece yuksek faizler kaldi gibi gorunuyor. Dolayisiyla borsa hala tam olarak toparlanamadi. Sonucta faizler yuksek ise hisse fiyatlari dusuk olur, faizler dustukce hisse senetleri yukselir. Onumuzdeki donemde benim icin piyasadaki en buyuk risk politik risk. Secimler yaklasiyor ve AKP'nin tek basina iktidar olma olasiligi azaliyor. Sunu belirteyim ki koalisyonlarla yonetilen Turkiye'de mali disiplinin devam edecegini cok dusunmuyorum, mali disiplinin olmadigi yerde de yatirim yapmam icin getirilerin aldigim ekstra riski karsilayacak sekilde yuksek olmasi gerekir. Ancak secimlere hala cok zaman var ve o zamana kadar faizlerde dususler gozleyecegimizi ve dolayisiyla borsanin da yukari gidecegini tahmin ediyorum. Yine de kendi portfoyumde %25'ten fazla agirlikta 1 yil vadeli hazine bonosu bulunduruyorum ve ayrica %20'nin uzerinde de nakit tutuyorum. Kisa vadede borsada bir dusus gerceklesirse yeni kagit alimina gecmeyi planliyorum.

1 Yorum Var.:

Adsız dedi ki...

ben piyasadaki en büyük riskin ortadoğu kaynaklı ve uzun sürebilecek belki taraf olabileceğimiz bir savaş yada çatışma olarak görüyorum.

Bence bahsettiğiniz risk konusunda ise danıştay saldırısını ben bir mihenk taşı olarak görüyorum bir nevi milat gibi ve saldırı öncesi AKP nin tek başına iktidara gelememesi ihtimali bugünkünden daha yüksekti. Ve bence hala AKP ile iktidarı paylaşabilecek kalibrede bir parti yok.

Tabi toplum mühendisleri ve eski tüfeklerce yapılan girişimleri ciddi bir şeyler olarak görüyorsanız o ayrı ancak benim izlenimim kimse onları ciddiye almıyor. halk bile.

borsa konusunda bende detaylı düşüncelerimi blogumda borsa başlığı altında arada sırada yazıyorum ve sizin arada sırada yazdığınız yorumlardan da faydalanıyorum. teşekkür ederim.