Loto Milyarderinin Beklenen Sonu

Loto milyonerleri sizce mutlu bir yasam surerler mi? Yoksa havadan gelen parayi adam gibi harcayabilmek, daha dogrusu elinizde tutabilmek icin karakter de sart midir?

7 Yorum Var.:

Unknown dedi ki...

Gelir düzeyi arttıkça loto oynama oranları düşüyor. Ayrıca loto talihlileri tamamen rastlantısal seçildiğinden daha çok olan düşük gelirli kesimden birinin kazanma olasılığı daha yüksek. Bu yüzden, loto talihlileri ezici çoğunlukla düşük gelirli kesimlerden çıkıyor.

Sonuç olarak, lotoyu kazanmadan önceki hayatlarında birikim yapamayan, günlük yaşayan, çok fazla yatırım bilgisi, deneyimi olmayan kişiler bir anda yüksek meblağlara sahip olduklarında bunu yönetemiyorlar.

Parayı yönetme becerisinin eksikliği dışında bir diğer sorun hayatı boyunca isteklerini finansman sıkıntısı yüzünden dizginlemek zorunda kalmış insanlar bir anda bu kısıtlamadan kurtulduklarında tamamen irrasyonel bir aşırı tüketime veya hayallerindeki -başarılı olmayacağı çok açık olan- yatırımlara yöneliyorlar.


İşte bu ve benzeri nedenlerden ötürü dünyanın her yerinde gazeteler loto kazandıktan sonra hayatı kayan insanların haberleriyle dolu...


(Bu konuda yapılmış akademik çalışmalar mevcuttu ama şimdi bulamadım.)

pelin s. dedi ki...

@BLC
Yanlış düşünüyorsun işin içinde alın teri olmazsa o paradan hayır gelmez. Bırak bu işleri imana gel. Hadi hayırlısı.

jedi-tetsu dedi ki...

Peki bu para imanlı adama düşse? Imanlı adam bile paranın köpeği mi oluyor bir anda.
YOksa şimdiye kadar loto çıkan herkes imansız olduğu için mi sonları hazin oldu.

Unknown dedi ki...

BLC'ye kesinlikle katiliyorum.. Bazen bende hayal kurarim, bana ciksa ne guzel olur diye! Ama en son ne zaman her hangi bir sans oyunu oynadim hatirlamiyorum bile!

Kadir dedi ki...

Bana çıksa, ki loto oynamadığımdan çıkma oranı sıfır, direkt müdürüme teslim ederdim o parayı.

pelin s. dedi ki...

Müdürünü bu kadar seven insan görmemiştim daha önce :)

Hüseyin MEÇO dedi ki...

bir arkadaşım bundan 20 sene önce kazı kazanın en büyük ikramiyesini bulmuştu.istanbul gaziosmanpaşada arsasına 5 katlı bina yapmıştı.bina altında 4 adet dükkanda bulunmaktadır.memuriyetten şimdi emekli durumu gayet iyidir.

hiç şımarmadı.olması gerekende budur.arabası ve yazlığı yoktu şimdi var.

adam sırasını savuyor.