Borsa'da Yatırım Stratejileri

Bizim memlekette Borsa denildiğinde onu takip eden ikinci kelime "oynamak" oluyor nedense... Borsa oyuncak değildir, bir yatırım alanıdır. Zar zor kazandığımız parayı ileriye dönük güvenceye dönüştürmenin yöntemlerinden biridir. Öncelikle insanların tutumlu olmayı felsefe edinmeleri ve az ya da çok muhakak yatırıma para ayırmaları, geleceği düşünmeleri gerekir. Kısa vadede "vur kaç" yapmak isteyen küçük yatırımcıların neredeyse tamamının eli birden fazla defa yanmıştır ama malum memleketimizde "yenilen pehlivan güreşe doymaz". Borsa'da Yatırım Stratejileri üstüne blogun eski sahibi Ekonomix'in daha evvel yazdığı Borsa'da Nasıl Yatırım Yapılır? başlıklı yazıyı okumanızı öneriyorum. Aktif bir yatırımcı mı olacaksınız yoksa benim gibi pasif bir yatırımıcı mı olacaksınız karar vermeniz açısından değerli bir yazı.

Bugün bazı yabancı bloglara bakarken bu konuyla ilgili bir kitap özetine rastladım. The Simple Dollar blogu Payback Time isimli kitabın bir özetini yayınlamış.

Burada yatırım yapılacak hissenin yani şirketin seçimi için stoğun P/E rasyosuna (price to eranings ratio) bakılması öneriliyor. Temelde benim gibi pasif yatırımcılar ve de bu işlerden anlamayanlar IMKB 30 hisselerine borsanın düştüğü dönemlerde yatırım yapıp, diğer zamanlar ne yapacaklarını şaşırırlar. En azından benim için durum böyle. Şimdi blogun iktisatçı yazarlarından ricam şu konuyu bizim için yorumlamaları ve cahil yatırımcıları biraz daha eğitmeleri...

Borsa ile ilgili olarak bakılabilecek bazı yazılar:

Portföy çeşitlendirmesi nedir?

Küçük yatırımcı Borsa'da nasıl kazanır? Mesela bu yazı esasında benim gibi küçük yatırımcıya en sağlam duruşu anlatıyor ama benim derdim endeks yükseldiğinde portföy içinde ya da dışında hangi hisselerden almaya nasıl karar vereceğimiz...

Bu konu ile diger alakali bir yazi ise Borsa Nasıl Oynanır? En Sağlam Tüyolar baslikli yazimizdir.

0 Yorum Var.: