Garanti Mortgage Emlak Endeks

Turkiye'de gayrimenkul fiyat endeksinin olmamasindan yakiniyordum ama Garanti Mortgage iki senedir kendi caplarinda bir fiyat endeksi olusturmayi basarmislar. Helal olsun diyorum.

Endekse bakarsak Istanbul'da konut fiyatlarinin son iki yilda yaklasik %18 civarinda azaldigini ama son gecen yilki azalmanin sadece %3-4 civarinda seyrettigini goruyoruz. Endeksi nasil olusturduklari konusunda cok bir fikrim yok ama baslangic icin bence iyi. Detayli bilgi sahibi insanlar varsa ve beni bu konuda bilgilendirirse sevinirim.

2 Yorum Var.:

hostrans dedi ki...

Bir de şu var...
http://www.samerendeksi.com/

Blog Sahibi dedi ki...

Onu ben de gordum ama cok tutarli gorunmedi. Garanti daha fazla ev daha dogru verilere sahip gorunuyor.

Bir de Hurriyet'in nisan ayindan beri cikardigi bir endeks var ama onun da omru cok kisa.